Tamtron - Punnitusratkaisujen tuottaja

Tuli myytyä salkussa olleet Tamtronit. Ostin osaketta ensimmäisen kerran listautumisen jälkeen, Lahti Precision yrityskaupan aikoihin. Ajattelin silloin, että tässä on mielenkiintoinen B2B tuoteyhtiö kapealla markkinaraolla ja tasaisella palvelubusineksellä. Johto on myös hyvin sitoutettu osakeomistuksilla. Siitä huolimatta yhtiö ei ole oikein mennyt minnekään ainakaan tuloksen osalta ja se näkyy osakekurssissa.

Ymmärrän toki, että pienyhtiöillä on ollut hankalaa viime vuodet. Silti odotukseni yhtiön suorittamista kohtaan olivat korkeammalla. Epäilykseni nousivat ohjeistusalituksista. Vaikka ne olivat pieniä alituksia, ei ne silti vahvista luottamusta yhtiötä kohtaan. Yhtiön listahistorian ensimmäinen osinko tänä keväänä, oli itselleni viimeinen tikki. Jotenkin sillä ilmaistiin sijoitustarinan muutosta. Olisin mieluummin käyttänyt rahat epäorgaaniseen kasvuun pirstaleisella alalla. Jään seuraamaan Tamtronin tarinaa sivusta. Ehkä tulevaisuudessa palaan taas omistajaksi, jos meininki näyttää vakuuttavammalta.

1 tykkäys