Summa Defence Oy - pettymysten summa

Rasolhan oli hyvää voittoa tekevä, kannattavasti kasvava yhtiö. Summa vuodet olivatkin sitten laskevan liikevaihdon ja negatiivisen tuloksen vuosia. Summa imee kassan tyhjäksi kaikista tytäryhtiöistään. Toki aurinkopaneelien asennus ei mielestäni liity kauheasti puolustusteollisuuteen, joten siitä näkökulmasta ihan hyvä että TJ siivoaa portfoliota, vaikka muutama miljoona joudutaankin nyt alaskirjaamaan.

Ps. Luulen, että kun mennään pari vuotta eteenpäin, Rasol onkin taas kannattava yhtiö.

14 tykkäystä

Todennäköisesti niin on, että ilman Summaa Rasol on ihan hyvä yhtiö, ja se saadaan kyllä kannattavaksi. Eiköhän tuo ollut jopa Summan omistajille ihan hyvä liikku.

2 tykkäystä

“Osakevaihdossa annettuja Meriaura Groupin osakkeita koskee 1 000 000 euron arvon ylittäviltä osin luovutusrajoitus, joka on voimassa viisi (5) vuotta osakevaihdon toteuttamisesta kuitenkin siten, että osakkeita vapautuu vuosittain tasaerin luovutusrajoituksen piiristä. Myyjät jatkavat Rasolin palveluksessa.”

Ilmeisesti ei ole kuitenkaan tarvinnut ostaa lappuja takaisin, vaikka tällä hetkellä Rantavuori ja Lehvonen (Rasolin myyjät ja ostajat) eivät omista kuin reilulla 230 000 eurolla Summan osakkeita. Ehkäpä ehto on täyttynyt, kun viimeksi ovat osakkeitaan myyneet.

3 tykkäystä

"Neuvottelujen tavoitteena oli, että merkintäoikeusanti olisi huomioitu yhtiön tilinpäätöksessä tilikaudelta 2025. Merkintäoikeusantineuvottelut päättyivät tuloksettomina, mutta yhtiö käy edelleen aktiivisia neuvotteluja vaihtoehtoisista oman ja vieraan pääoman ehtoisista rahoitusratkaisuista rahoitusasemansa vahvistamiseksi.

Mikäli tarvittavia rahoitus- ja maksujärjestelyitä ei saada toteutettua, yhtiön kyky jatkaa toimintaansa vaarantuu olennaisesti. Maksuvalmiuden menettäminen voi johtaa yhtiön selvitystilaan joutumiseen tai yrityssaneeraukseen tai konkurssiin asettamiseen.

Yhtiön maksuvalmiustilanne on tällä hetkellä erittäin kireä, ja yhtiön johto käy aktiivisia neuvotteluja rahoitusasemansa vahvistamiseksi."

16 tykkäystä

Kuulostaa niin samalta jo, kuin Valoen viime vaiheet. En ihmettele, ettei Kakkonen lähtenyt Summaan mukaan. Onneksi itsekin myin jo pienen positioni pois, tietty tappiolla.

6 tykkäystä

Valoe tulee kanssa mieleen tästä. Ei juuri muuta kuin suuret puheet ja isot kaupat ihan kohta nurkan takana. Toivottavasti tämä saaga ei veny yhtä pitkäksi…

7 tykkäystä

Massiivinen dilluutio tai täystuho tulossa. Yllättävän korkealla pörssikurssi vieläkin. Omistajat eivät vain osaa luopua ajoissa.

18 tykkäystä

23.4. yhtiötiedotteella lupaillaan toimintakertomusta ja tilinpäätöstä vuodelta 2025 viimeistään 29.5. eli huomenna. Laitetaan huviksi kysely pystyyn: uskotko että näin tapahtuu

  • Kyllä
  • Ei
0 äänestäjää
2 tykkäystä

Toivottavasti joku kävisi Lännen traktorssin pelastamassa tästä läjästä. Tilauskanta ja vissii ehtivät ennen Summattumista jonku verran laitekantaaki investoimaan, sit rahaa rattaisiin ja puolustustraktori koneita hihna punasena.

6 tykkäystä

Voisiko tämän topicin nimen jo pikkuhiljaa muuttaa johonkin toiseen muotoon, tyyliin “Summa Defence Oy - koijareiden asialla” tjms?

16 tykkäystä

Ole hyvä. Joskaan ihan noin räväkkää muokkausta en tehnyt, vaikka se yhtiötä ehkä hyvin kuvaisikin.

“Pettymysten summa on yleiskielessä käytetty ilmaus, joka viittaa toistuvien takaiskujen, katkenneiden odotusten tai epäonnistumisten muodostamaan kokonaisuuteen. Se kuvaa tilannetta, jossa yksittäisten vastoinkäymisten kasaantuminen johtaa syvään turhautumisen, surun tai jopa kyynisyyden tunteeseen.” (Al-yhteenveto)

27 tykkäystä

Ollaan porukalla oltu aika oikeilla jäljillä koko Summan ajan mitä tapahtuu. Silti ei ole kovin tyydyttävä fiilis eikä se ole mukavaa “karhuilla” missään yhtiöketjussa.

Salaa sitä selvästi (omaan pettymysfiilikseen nojaten) kuitenkin toivoi, että tästä olisi saatu täysin suomalainen puolustusalan pörssifirma leivottua. Mutta ei.

Tuomio on varmistumassa ettei Summa koskaan ollu pörssifirman vaatimustasoa lähelläkään.

15 tykkäystä

Ollut vuosia jo ihan kypsä pulju, oli ennen summaa monelle toimittajalle käteisasiakas.. ei saanut edes postimerkkiä velaksi. Lienee siis syynä miksi osa summaa. Eli joku koitti tehdä rahaa.

Tuotehan on ihan ok. Kallis ja huonosti markkinoitu ..

6 tykkäystä

Summahan alkoi viime syksynä selvittämään listautumista pörssiyritykseksi, mutta ei varmaan täyttänyt vaatimuksia rahojen riittävyyden suhteen.

4 tykkäystä

No tappiota länkkärit on viime aikoina tehnyt. Ja todennäköisesti noissakin voitetuissa kilpailutuksissa hinnan merkitys pisteytyksessä on korkea.

6 tykkäystä

Mitä Robert Blumberg sanoo Kauppalehdessä? Hän on äänessä juuri nyt, onko mitään hyviä uutisia?

1 tykkäys

Antiin innokkaita löytyisi, mutta ulkopuolinen huippusalainen syy esti sen järjestämisen. Ei voi kertoa enempää.

Summa on siinä iässä, että se vasta konttailee ja opettelee kävelemään. Oma huomioni: Joku voisi olla sitä mieltä, että kävelemään kannattaa opetella pörssin ulkopuolella.

Tilanne huomioiden ihan sympaattinen mies. Ei mikään Pekka Perän veroinen kansannaurattaja, mutta ei myöskään Huttusen kaltainen mörökölli.

Hyvää liiketoimintaa löytyy kuulemma Summasta.

LISÄYS: Tässä video: Tekikö Summa Defence pahan virheen heti alussa? Toimitusjohtaja vastaa | Kauppalehti

10 tykkäystä

Gallup! Milloin Summa jättää konkurssihakemuksen:

  • Q2:n aikana
  • Q3:n aikana
  • Q4:n aikana
0 äänestäjää
1 tykkäys

Kuulostaa kyllä aika jännältä. Jos huippusalainen syy estää annin järjestäminen, niin silloinhan Summa on mukana jossain huippusalaisessa. Tämä taas ei kuulosta konkurssilta, vaan rahalta jossain vaiheessa. Jaa a. Pitäiskö sittenkin avata taas positio?

3 tykkäystä

Voin paljastaa sen huippusalaisen syyn, jos lupaat ettet kerro kenellekkään.

Kukaan ei suostu pääomittamaan yhtiötä

43 tykkäystä