Mistä SEE:tä edes voi ostaa… Nordnetistä löytyy vain OTC, jonka senkin joutuu tehdä puhelintoimarilla…
En aattellut ostaa, ihan mielenkiinnosta vain kyselen, jos tilanne kääntyy SEElle joskus… ![]()
Mistä SEE:tä edes voi ostaa… Nordnetistä löytyy vain OTC, jonka senkin joutuu tehdä puhelintoimarilla…
En aattellut ostaa, ihan mielenkiinnosta vain kyselen, jos tilanne kääntyy SEElle joskus… ![]()
Aston, en ehdota, että myisit Seyeä. Antamani esimerkki oli, että jos olisin ostanut 40 SEK:llä, myisin nyt, yksinkertaisesti siksi, että olisin tehnyt viisinkertaisen sijoitukseni. Perustelu on, odotanko Seye-osakkeen nousevan 100 % seuraavien kuukausien aikana (yli 400 SEK:iin), en odota. Odotanko SEE-osakkeen nousevan 100 %, kyllä odotan. Uskon myös, että 100 % olisi hyvin konservatiivinen arvio.
Hei, kiitos, että pysyt mukana keskustelussa. Olen kaukana asiantuntijasta tällä alalla, mutta olen erittäin kiinnostunut siitä. Mikä on mielipiteesi NVIDIAn suhteen? Olen nähnyt näitä artikkeleita täällä aiemmin, ja ne ovat tehneet minuun vaikutuksen. Mitä mieltä te olette, kuinka relevantteja nämä ovat?
Miten olet laskenut SEE:n osakekurssin tulevaisuuden ennusteet?
Muokkaus: kysyn vilpittömästi, olen tehnyt laskelmani SEYE:stä perustuen pääasiassa DW:iin, mutta minulla ei ole aavistustakaan, miten SEE lasketaan - enkä ole siihen vielä paljoa aikaa käyttänyt.
Näin ei kyllä the Intelligent Investor tekisi, eikä edes rationaalinen sijoittaja. Aika hurjia odotuksia on myös leivottu SEE sijoittajiin (kurssiin), jos odottaa 237 megan firman tuplaavan muutamassa kuukaudessa.
EDIT:
Sorry for being impolite not answering you in english. Why would you sell such great investment that five-folds in two years? That’s not what the Intelligent Investor, or even a rationale one would ever do.
I think you got there little too unrealistic future expectations that the 237 MEUR company would double its value in few months? Markets are quite efficient in this sector IMO, as I’ve seen that some of the best Finnish investors with huge money are in this eye tracking business.
Olen maininnut aiemmin, että SEE-ohjelmisto voi toimia millä tahansa sirulla.
Tämä on aiempi esimerkki kaivosteollisuudesta.
Ehkä olisi kohteliasta pitää kieli englanniksi, kun lainaa jotakuta?
Kuka myisi osakkeen vain, jos se on 5x? Se olisi naurettava syy…ehkä teidän pitäisi katsoa myös muita aiheita…
Onko näin? Mulle Nordnetin sovellus teki ensin jonkinlaisen osaamistestin ja sen jälkeen näkyi normaali “osta” näkymä tälle SEE Nasdaq OTC osakkeelle. Ja kyllä tuo OTC näyttäisi noudattavan tismalleen samaa käppyrää kuin varsinainen SEE?
Edit: en ostanut (vielä). Omistan Seye:ta
Kinataan paskaa? Tämähän on erinomaista ja tärkeää keskustelua, jotta molempi osapuoli saa myös palan toisen osapuolen näkemyksestä. Jos jäädään kapeakatseisesti omaan kuplaan niin kasvaa myös riskit.
Nvidia on ensisijaisesti siruyhtiö, eivätkä he ole tunnettuja energiatehokkuudestaan (vaikka Arm saattaa muuttaa sen). Ymmärrän, miksi pienemmät OEM-valmistajat allekirjoittaisivat sopimuksen heidän kanssaan, jos he uskoisivat autonomian olevan lähellä. Mutta kuten Colin, olen hämmentynyt siitä, miksi Mercedes on heittänyt pois erottuvuutensa. Mikä on avoinna, on mikä DMS? - Epäilen, että Nvidia sulkisi pois toisen tai toisen.
Pointtini oli, millä osakkeella on potentiaalia kaksinkertaistua seuraavien kuukausien aikana.
En anna taloudellista neuvontaa, sillä se on laitonta, se on mielipiteeni.
Mutta keskustelen mielelläni mistä tahansa, mitä haluat ottaa esille kummastakin yrityksestä.
Onko olemassa ilmaista analyysiä SEE:stä, samankaltaista kuin Red Eye SEYE -raportti? En ole löytänyt, mutta kerro toki jos sinulla on.
Meillä on täällä periaate olla puhumatta liikaa lyhyen aikavälin / päivittäisistä osakekursseista, vaan yritysten taustalla olevista faktoista ja perusteista, jotka johtavat (toivottavasti) parempiin sijoituspäätöksiin. Jos SEE on tänään +5%, se ei anna mitään tietoa siitä, onko se hyvä sijoitus tulevaisuudessa.
Olen iloinen harkitessani SEE:n ostamista, jos saamme faktat yhteen ja se vaikuttaa vankalta tapaukselta.
Kiitos, tarkistan!
Suomessa tutkimuksesi ja kokemuksesi pohjoismaisista ja laajemmistakin yrityksistä on vahvaa.
Kuitenkin SEE on syrjäinen australialainen yritys, joka on listattu pienemmällä pörssillä yhdellä suurimmista markkinoista, joten ne jäävät monen tutkijan huomaamatta. Voit nauraa Colin Barnesdenille (ole hyvä ja selitä hänen lehmästään), mutta hän tuntee itsensä hyvin yksinäiseksi, hän on nähnyt sen, mitä harvat ovat nähneet. Voit sanoa, että See-pojat ovat kapeakatseisia tai hulluja – ei. Mutta kuten Colin, me vain näimme ja ymmärsimme aikaisin.
Oletteko kukaan teistä, hyvät naiset ja herrat, ostaneet See:tä tänään, meillä on ollut hyvä nousu viime aikoina?
Voitko antaa lähteen tälle? Eikö tämä ole melko epäolennainen, koska autot voivat ladata sitä renkaiden liikkeellä? NVIDIAn osalta pidän sitä parempana kumppanuutena kuin Qualcommin. Toisessa mainitussa artikkelissa heillä on vaikuttavia kumppaneita ja NVIDIA DRIVE vaikuttaa erittäin edistyneeltä, ainakin minusta. Ja se tarjoaa monia muita toimintoja kuin autonomian, mitä olen nähnyt YouTubessa.
Ehkä siksi, että NVIDIA DRIVE on ylivoimainen muihin verrattuna? En tiedä kumpaakaan.
Laiska, aloittaisin tästä
SEE listaa raportteja myös täällä, saat muutaman rivin, mutta lisää varten saatat joutua maksamaan (voit nähdä ilmaiseksi, jos rekisteröidyt ??? Tree? Anteeksi, olen unohtanut sen nimen)
https://www.seeingmachines.com/investors/analyst-research/
Tällä foorumilla on paljon hyvää tutkimusta https://www.lse.co.uk/ShareChat.asp?ShareTicker=SEE&share=Seeing
Ennen See:hen sijoittamista tarvitaan hyvä osakeanalyysi, joka esittää kovia lukuja ja faktoja tapauksen takana. Historia ja tulevaisuuden ennusteet on oltava tiedossa melko hyvällä tarkkuudella.
Toiseksi on tärkeää löytää asiantuntijakeskustelua, joka on ymmärrettävää ja on linjassa osakeanalyysin kanssa.
Toistaiseksi en ole nähnyt tarpeeksi tällaista tietoa See:stä. Olisi mielenkiintoista tutkia tapausta syvemmin, jos tällaista tietoa löytyy jostain.
Jos See ja Seye saavat molemmat melko yhtä suuren ja merkittävän osan kokonaismarkkinoista, silloin voisi olla yksi vaihtoehto sijoittaa molempiin osakkeisiin. Mutta se vaatisi erittäin selkeitä signaaleja, että tapaus tapahtuu tällä tavalla.
Tervetuloa TLS-foorumille.
Kuulostaa siltä, että SEE:llä on kaikki menestyksen ainekset, mutta monet pitkäaikaiset SEE:n omistajat etsivät edelleen uloskäyntiä. Viittaan Safestocks-blogiin, advfn-foorumiin jne. Jopa täällä mainittiin nopeasti mahdollinen ulososto toimitusjohtajan omistukseen liittyen. Jos SEE on teknologiajohtaja, miksi ei nauttisi matkasta. Uskon, että Tier1-toimittajat eivät osta joka tapauksessa, säilyttääkseen valintansa DMS-toimittajan suhteen.
Seye-omistus mahdollistaa ennustettavamman tulevaisuuden yksityissijoittajalle, koska sisäpiirin omistus on suurta. Suurimmat SEE:n omistajat ovat sijoitusrahastoja, suurin mielestäni 19,9 %.
Miten arvioit nykyistä ja edellistä SEE:n johtoa?
Kahdella hevosella ratsastaminen on riski. Mutta osakkeiden kanssa se on turvallisempaa. Voit säätää matkan varrella. Luulen, että 5 vuoden kuluttua kumpikaan yritys ei ole enää itsenäinen.
Kuten Sophierns sanoi, olemme kateellisia SEYE:n viimeaikaisesta suorituskyvystä, mutta seuraavalla kaudella molemmat menestyvät hyvin. Mutta mielestäni SEYE:n jousi on löysempi kuin SEE:n, jota on pidetty hyvin puristettuna ja joka on valmis laajenemaan.
Minusta näyttää siltä, että pääasiallinen motiivinne liittyä tälle foorumille on houkutella lisää sijoittajia SEE:hen. Tällainen retoriikka muistuttaa myyntipuhetta. Ainakin tällaisen vaikutelman saan näistä yli-innokkaista mutta rennoista kutsuista sijoittaa. Mitä seuraavaksi, onko tämä kenties elämänne tilaisuus?
Muokkaus: näyttää siltä, että tämä tilaisuus on jo muotoiltu. Ja raketti on valmiina laukaisuun milloin tahansa.
En ole vakuuttunut. Kaikesta tästä kuumasta ilmasta huolimatta SEE on edelleen kaukana ATH-tasoista. Tämä tarkoittaa, että luultavasti on joitakin sijoittajia, joilla on suuria tappioita ja jotka kieltäytyvät myöntämästä olleensa väärässä, yrittäen saada sijoituksensa takaisin. Tästä johtuu lehmävertaus.
On tärkeää harkita, mikä agenda milläkin lähteellä on toimiakseen niin kuin se toimii. Kolme ulkomaista SEE-fania liittymässä suomalaiselle sijoitusfoorumille samanaikaisesti Barndensin julkisen mini-romahduksen jälkeen Twitterissä? Puolustamassa SEE:tä ja saarnaamassa evankeliumia samalla kun eivät näytä olevan todella kiinnostuneita muiden näkemyksistä? Arvioita korkeasta tuotosta rajoitetuilla tai olemattomilla riskeillä? Näinä euforisina aikoina osakemarkkinoilla, jolloin tyypillisesti mikään ei ole helpompaa kuin ottaa rahaa hölmöiltä? Uteliasta.
Nämä ovat minun punaiset lippuni. Mutta toisaalta, tässä käytöksessä ei ole mitään erityisen epätavallista. Haluan vain huomauttaa, että se on tässä tapauksessa erittäin näkyvää. Toisaalta voin olla väärässä, ehkä tästä kehittyy vielä mielenkiintoinen edestakainen keskustelu, jossa molemmin puolin on aitoa kiinnostusta oppia. Toistaiseksi se on kuitenkin ollut hyvin yksipuolista…
Kaikesta huolimatta, tervetuloa foorumille, toivottavasti jäätte ja keskustelu on hedelmällistä.
MUOKKAUS: Uudelleen muotoiltu, alkuperäinen viesti vaikutti liian tylyltä.