Tämä AOT on pienempi salkkuni, mutta OST:n tuotot ovat samaa luokkaa, noin 80 % 2025. Onnistumisia olivat:
- Rheinmetallien myynnit 250 % keskituotolla (oli isoin positioni).
-Toinen menestysresepti oli hopea minerit, jotka tuottivat reilusti. Niitä on myös syksyllä tankattu lisää, joten jotkut ovat tuottaneet ”vain alle” 100 %.
-Yksi onnistuminen oli myös tajuta myydä Intellegot 0 % voitolla, kun kaapista alkoi löytyä luurankoja. Positio oli yli 100 % voitolla jossain vaiheessa. Pääomaa ei menetetty.
Turskaakin tuli:
-Novot myyntiin -45 %, koska paska maku suussa.
-Metsojen myynti liian aikaisin.
-Aerovironment -37 %.
Salkuissani lienee jotain 30 riviä, ja sitä onkin pyritty hajauttamaan toimialoittain, vaikka olenkin ostellut paljon hopea- ja kultayhtiöitä.
Enemmän minua ja varmaan kaikkia muitakin kiinnostaa tulevaisuus, ja olen ainakin yrittänyt tehdä parhaani vastatakseni tulevaisuuteen. Siksipä salkussa on loppuvuodesta ostettuja yhtiöitä, jotka eivät ole vielä tuottaneet mitään. Näitä ovat:
-Cadeler, merituulivoiman asentaja
-First Solar, aurinkovoimaa hopeasta vapaalla tekniikalla
-Theon, pimeänäkö- ja lämpökameravehkeitä sotilaskäyttöön
Tykkään olla oman tieni kulkija omituisilla toimialoilla ja muodostaa mielipiteeni itse. Eli minussa on kontrasijoittajan vikaa, vaikkei se mikään tavoite minulle ole. On vain tyydyttävää rakentaa päässään todennäköisiä tapahtumaketjuja, jotka toteutuessaan tuottavat suurempaa nautintoa kuin itse tuotot.
Hyvää uuttavuotta koko foorumin väelle!