Jeg henviser til denne “Hvad har du i din portefølje” besked:
Porteføljens YTD som helhed er i øjeblikket 7,71%, også under hensyntagen til valutakursændringer.
Indenlandske aktier har givet 5,88% + 2,51% i udbytte = 8,39%.
Udenlandske aktier har givet 18,44% + 1,41% i udbytte = 19,85%, og når man trækker valutakursernes indvirkning fra, -6,52% = 13,33%.
ETF’er og fonde har taget mest skade af valutakurserne og er derfor i tab med -0,57%.
Den bedst ydende indenlandske aktie er Nordea, med et afkast på 26,69%. Blandt de udenlandske har Palantir klaret sig bedst med 23,75% afkast. Set i bakspejlet burde Palantir selvfølgelig ikke være solgt, men jeg ville sikre gevinster. Og det er jo en risikoaktie. Næstbedst har BAT klaret sig med 20,23%.
Det svageste led er Novo Nordisk med -22,28% tab. Også Nokian Tyres dårligt med -14,08%, men den er allerede solgt.
Porteføljen var på sit værste -6% i tab den 6.4.2025 under børsfaldet forårsaget af toldfrygt. Derfra er vi kommet os godt i løbet af lidt over 2 måneder, og nogle tilføjelser blev foretaget på det tidspunkt. Nogle af dem kan findes i købs-salgskæden.
Alt i alt er jeg ret tilfreds med årets første halvdel, investering har været rentabel. Hvis jeg kunne nå +10% YTD ved årets udgang, ville jeg være meget tilfreds med det.