Remedy - Suomen AAA-pelien ylpeys (Osa 2)

Det er ikke kommet frem, at der tilsyneladende er indgået et markedsføringssamarbejde mellem Control Resonant og Sony. Det er ikke en selvfølge for et spil, at dets trailer deles på PlayStations officielle Youtube-kanaler. Dette lover godt for synligheden i Sonys State of Play-præsentationer næste år.

Jeg har holdt lidt igen med mine egne kommentarer om spillet, da Remedy, ligesom Akee, er overvægtet i porteføljen, og jeg er derfor lidt tilbøjelig til optimisme. Jeg er dog ikke en megafan af Remedy-spil, og har tidligere forholdt mig med stor forsigtighed til flere af deres udgivelser med hensyn til, om spillet var tiltænkt mig. Typisk foretrækker jeg actionspil fra den opgående sols land. Control Resonant er dog nu det første Remedy-spil, hvis trailer virkelig fik mig til at glæde mig til studiets spil, fordi spillet har lidt Nier-stemning (delvist takket være den bulgarske (?) folkemusik i traileren), og det er, som om nabostudiet Housemarque også har været forbi for at låne sukker. Suda51-agtige svævende hoveder er et plus. Dette klip var det, der solgte spillet til mig:

Screenshot 2025-12-17 at 10.04.59

Hvis Remedy tackler et af de største problemer i deres spil, variationen i fjendetyper (enemy variety), og spillets action får lov at flyde, så bliver det godt. Der er stadig set meget lidt af selve spillet, og gameplayet har indtil videre været kamp mod én fjende ad gangen.

28 Synes om