Remedy - Suomen AAA-pelien ylpeys (Osa 2)

Se ei ole noussut esiin, että Control Resonantista on näköjään solmittu markkinointiyhteistyö Sonyn kanssa. Se ei ole itsestäänselvyys pelille, että sen traileri jaetaan PlayStationin virallisilla Youtube-kanavilla. Tämä lupaa hyvää näkyvyydelle Sonyn ensi vuoden State of Play -esittelyissä.

Olen omia kommenttejani pelistä vähän pantannut, koska Akeen tavoin Remedy on ylipainossa salkussa ja olen vähän sen myötä taipuvainen optimismiin. En kuitenkaan ole mikään Remedy-pelien megafani, vaan useisiin aiemmista julkaisuista on tullut suhtauduttua isolla varauksella sen suhteen, onko peli minulle tarkoitettu. Tyypillisesti kallistun toimintapelien osalta nousevan auringon maan tuotteisiin. Control Resonant on nyt kuitenkin ensimmäinen Remedy-peli, jonka traileri sai oikeasti odottamaan studion peliä, koska pelissä on vähän Nier-vibaa (kiitos osin trailerissa soivan bulgarialaisen (?) kansanmusiikin) ja aivan kuin naapuristudio Housemarqueltakin olisi käyty sokeria lainaamassa. Suda51-henkiset leijuvat päät plussaa. Tämä pätkä oli se, joka pelin myi minulle:

Jos Remedy taklaa yhden sen pelien isoimmista ongelmista, vaihtelun vihollistyypeissä (enemy variety), pelin toiminta saadaan rullaamaan ja julkaisun aikaan vältetään isommat tekniset ongelmat, niin hyvä tulee. Varsinaista peliä ollaan nähty vielä varsin vähän ja pelikuva on ollut toistaiseksi vielä taistelua yhtä vihollista vastaan kerrallaan.

28 tykkäystä