Hej Aston!
(Faktisk er det Harrison her denne gang. Stetson tog til Putins dacha i weekenden).
Tusind tak Den 1 måneds netto salg/køb var stort set, hvad jeg ledte efter!
Jeg prøvede hurtigt, og man kan faktisk søge efter de ønskede aktier og deres transaktioner derfra, som du instruerede.
Fantastisk, mange tak!
Jeg spammer lige igen.. Det ser ud til, at aktierne på First North-listen ikke kan findes på Astons ellers gode link.
Og en anden ting… det ville være godt, hvis der var andre muligheder i tidsvinduet end 1 år og 1 måned.
Mon der findes sådan en hjemmeside? Tip mig, hvis nogen ved det. Tak!
Mvh. Harrison
{“content”:“Skal man være bekymret for investorernes januar-eufori, når Martelas aktiekurs i skrivende stund er på niveau med gårsdagens lukkekurs trods overskudsadvarslen?\n\nEn alternativ fortolkning er, at markedet allerede forudså en 100 procents sandsynlighed for overskudsadvarslen, så der er ikke behov for en genvurdering ”,“target_locale”:“da”}
Burde. Jeg kan i hvert fald ikke selv se, hvad Martelas vækstdriver ville være i fremtiden. Efter et hurtigt kig ser selskabets produkter ud til at være kontormøbler? Jeg spørger bare, hvem der er villig til at betale så meget for dem ?
Jeg er interesseret i at købe aktier i et par virksomheder på London Stock Exchange. Jeg er dog begyndt at overveje, hvordan et eventuelt afkast fra disse aktier vil blive beskattet, især efter Brexit, da Brexit virker meget sandsynligt? Er der nogen information om mulige skatteaftaler for at forhindre dobbeltbeskatning?
{“content”:“Skal man være bekymret, når Trump efter mødet mellem USA og Kina i januar stoppede med at tweete om fremskridt i handelsforhandlingerne? Derudover er der kommet et lovforslag om at forbyde Huawei m.fl. Er kløften mellem parterne alligevel for stor?”,“target_locale”:“da”}
KONEs udbytteforslag er 1,65 € - det samme som sidste år (konsensus 1,67 € / Inderes 1,65 €)
Kassen ville have muliggjort en forhøjelse af udbyttet - den 8-årige opadgående trend er nu muligvis kølet af.
Sølvpapirshat på
Mon der er investeringer på vej? Eller ser de den berømte dysterhed i fremtiden?
{“content”:“Skal man være bekymret, når efterspørgslen efter Wärtsiläs produkter i 2019 er ‘solid’, hvilket ‘ikke er dårligt’, men ‘godt ville have været bedre’? \n\nBrugen af ordet fra Wärtsilä og Vesola i KL i dag.”,“target_locale”:“da”}
Skal man være bekymret, når det begynder at krible for salgsknappen, i de lidt større beholdninger: Nokia, Talenom, QT, Avidly og Siltronic. Alle er steget kraftigt opad… Skal man lette lidt på vægten, eller beholder man det hele. Hvis bare Efecte også kom sig, så ville porteføljen se ret pæn ud (og Verkkokauppa).
Jeg håber, jeg ikke bliver alt for skuffet i morgen, når Nokia og Siltsu har kvartalsresultater. Burde jeg have solgt, da resultaterne og udsigterne endnu ikke var kendt, og kurserne bare pressede opad.
Ifølge Tj Eskola betyder Wärres “solide”, at efterspørgslen forbliver høj. I går sagde han i et konferencekald, at “if we say solid, I mean, it means that we expect it [orders] to be high”. Om man mister sin nattesøvn over dette er lidt mere personligt. Jeg gør det ikke.
Tak, Erkki. Jeg taber heller ikke. Wärtsilä har længe været på min favoritliste og er det stadig. Din tekst var bare så sjov, at jeg var nødt til at kommentere
Det ser i det hele taget ud til, at moderate fremtidsskøn i stedet for begejstring er på sin plads nu, hvor den økonomiske vækst aftager. Virksomheder bør hellere overraske positivt end at skulle forklare sig. I hvert fald har Noksu ud over Wärre valgt denne linje.
Skal man være bekymret, prøver SDP/SAK at slå de sidste rester af folkekapitalisme ihjel?
“En bred baseret formueskat ville omfatte for eksempel bankindskud, aktier, fondsinvesteringer, virksomhedsformue, skove og marker,” siger SAK.
Det er ikke så mærkeligt, hvis rigere personer begynder at oprette skuffeselskaber/flytte væk fra Finland på grund af sådanne dumme skatter.
“En skat på 0,1 procent ville blive pålagt investeringsformuer over 100.000 euro, hvilket ifølge SAK ville give over 100 millioner euro i skatteindtægter.”
Måske skulle man hellere se, hvor Hakkaraiset sover, og hvordan Toivoset kører i taxa
Så vidt jeg ved, uanset om din investeringsformue er 1 €+, beskatter staten den del, der giver overskud/udbytte. For min skyld måtte de hæve alkohol-, sukker- og tobaksskatten i procent så meget, de ville Det er jo kun ekstra udgifter for en spare og investere-type som mig
De er alle sammen skøre. Hvis de (fagforeningerne) selv betalte skat, ville de hurtigt få det beløb, de ønsker, indsamlet. Men ingen politiker tør røre ved den pengesum.