Fra short-squeeze 400 stk. Intellego @ 70 SEK.
Selvom markedet ikke brød sig om resultatet, var det godt nok for mig. Intellego ejerskab fordoblet @66,6SEK
Smarte LEGO tilbage i porteføljen i trading-øjemed 72 sek. Jeg havde andet at se til, så de bedste priser smuttede åbenbart.
Mandatum 150 stk. køb.
Salget trækker, og den organiske kapitaldannelse er i vækst - let’s go!
Tilføjet Intellego til en allerede smertefuldt stor position.
Dette giver ikke længere nogen mening. Rapporten var næsten perfektionerende, overgik alle forventninger på trods af de foreløbige tal, og klargjorde virksomhedens situation betydeligt i mine øjne. Og alle de seneste påstande fra de evige bjørne efter Q3-rapporten er straks blevet tilbagevist. Aktiekursen er fuldstændig i hænderne på short-sælgere, så jeg agter at udnytte denne mulighed, så længe den gives. Mit eget forsigtige og forretningsbaserede kursmål for aktien er stadig 200+ SEK for de kommende år ![]()
Tanket op på nokia aktier, begejstret over spekulationer om AI-forbindelser og pionerarbejdet med at bringe AI til netværkskanten samt den relaterede USA-spekulation. Skal man købe, når man er begejstret?
Købt Intellego med henblik på handel @ 70 SEK og solgt til stop-loss @ 66,5 SEK. Den tidligere handel lykkedes, så nu er situationen nok mere eller mindre ±0 i den henseende. Fremover tror jeg, jeg holder mig langt væk fra denne aktie, der findes bedre måder at hæve blodtrykket på.
Disse solgt
100 stk. Intellego i porteføljen til omkring 52. Og de mærker…
Første bid af Intellego bare for en kort spænding
O: Intellego 130 stk (50,80 SEK)
Også her købt svenske Tecnotree, dvs. Intellego. Forsigtigt 250 stk. á 52 SEK. Dette har været et så godt børsår, at man jo skal have aktier, der kvalificerer sig til skattefradrag, også i porteføljen.
Samme tanker og handlinger her. Købt mere Intellego til 60 SEK og 50 SEK. Nu i betydelig overvægt. Finansieret disse med salg af Novo og The Platform Group, som forhåbentlig viser sig at være midlertidigt.
Reduktioner 10-25%:
LapWall
Pluxee
Fodelia
Nightingale
Før dette er gearingerne allerede betalt af.
Jeg har været så all-in i længere tid, at jeg af mentale årsager er nødt til at skære lidt ned. Senere i aften vil jeg se, om jeg kan tage noget ud fra den anden side af dammen, eller om jeg også lægger disse derover i et øjebliks rus ![]()
Jeg har fulgt Intelegos savning med interesse i et par måneder nu, og nu var der godt nok sådan en reaktion på et godt regnskab, at wow. Til swing 2000 stk. @50 kr. Selvfølgelig dykkede den straks dybere.
Intellego post 1000 stk. @51 kr.
Ingen information om virksomheden. Spænding til tirsdag.
Hej, jeg vil også spille!
Køb Intellego 250 stk. @51,8 kr
Kæmpe potentiale. Hvis det går galt, så maksimalt -100%, men hvis det går godt, så måske +1000%.
50/50
Humor
Tilføjelse af Elisa til porteføljen @38,62 efter regnskabet er faldet pænt, så en god mulighed for at tilføje mere.
Ligeledes er SSAB solgt fra porteføljen med en lille fortjeneste.
Tilføjelse af 100 stk. @50, altså en fordobling af positionen i Intellego, lad os se, hvordan denne manøvre ender.
Jeg solgte lidt Verve for at kunne deltage i Intellego-indsatsen. Med et ret lille bidrag. Efter sigende er begge dele det samme svenske bras, så porteføljens risikoniveau forbliver tilsyneladende det samme
.
Jeg reducerede mine rækker af mineselskabsaktier i går, der er stadig omkring ti tilbage. Det betyder, at Eldorado Gold og Hudbay Minerals, som havde en lille vægt i porteføljen, er ude. Samtidig foretog jeg tilføjelser til et par velkendte ETF’er: VanEck Quantum Computing, VanEck Uranium and Nuclear Technologies og iShares Global Aerospace & Defence.