Ostin/myin juuri äsken (Osa 8)

Himsiä 73 stk. @34,15$.. Sidst fik jeg det så billigt i april..

5 Synes om

Jeg startede direkte køb fra Japan (skal gøres med det samme om morgenen, børsen lukker kl. 8 finsk tid). Jeg købte to virksomheder:

• Marubeni Corp.
  • Mitsui & Co.

Med disse starter jeg, flere virksomheder kommer senere.

15 Synes om

Har taget endnu en position i Tokmanni @6.935€, da træningsdragterne sælger, og aktien falder med lav volumen, efter at den største panik allerede er overstået.

20 Synes om

Qt-tilføjelse fra “bundniveauet” 31,4€.

Engang fulgte jeg med, da folk hamstrede Neste for 25€ fra “bundniveauet”. Da den faldt under det, hoppede jeg med, for nu må det være billigt :drooling_face:

19 Synes om

Køb: Norbit til 168,00 NOK. Jeg tredoblede lige min tidligere lille position; gennemsnitsprisen blev 173. Nu er Norbits vægt i firmaets portefølje 2,8% og i alle porteføljer 1,7%.

3 Synes om

Salg:

• Rusta exit. Insidere køber, og kursen er lav, så det er nok en dum beslutning. Jeg er bare ikke interesseret i at eje.

Nu er der ca. 8% kontanter i porteføljen og klar til at købe lækkerier. :shortcake:

13 Synes om

Ekstra småpenge i indekser

-Storebrand Global all countries

-Storebrand Japan

-Handelbank USA indeks

Og hvorfor… tja, jeg kan ikke sige det

lips-lipstick-on

6 Synes om

En ordent

11 Synes om

Nordnet har i hvert fald selv sådan en ældgammel digital postkasse, hvor dette tidligere er blevet fortalt på modtagerens valgte sprog. :eyes:

![Screenshot_20251118_124741

7 Synes om

Heldigvis fik jeg solgt det her lort med 70€ i profit sidste fredag.. En god handel..

2 Synes om

Jeg købte en lille smule Röko til porteføljen. Aktien glider dag for dag, men insidere køber. Prisfastsættelsen kræver fortsat værdiskabende vækst, men taget teamets ekspertise i betragtning er en EV/EBITA på 22-23x ikke helt urimelig. (EV inkluderer købsoptioner for minoriteter.)

Selskabet blev børsnoteret i foråret, og den illikvide aktie galoperede ind i en boble. Siden da er mange, der tidligere havde investeret i selskabet, begyndt at sælge aktien, hvilket har pustet luften ud af den. På den anden side er Rökos portefølje af 30 virksom

14 Synes om

Chokeret over Intellegons skæbne og tabet af mine penge købte jeg som trøst et andet lille svensk selskab ved navn White Pearl Technology Group til en pris af 17,90 SEK. Jeg lærte altså intet af Intellegon-sagen.

15 Synes om

Købt åbningsposition i Kesko. Moderat værdiansættelse. Ifølge pressen er Finland A/S snart konkurs, så den lovlige MAFIA er et sikrere valg end indekset og finder altid måder at tjene penge på, selv med magt.

16 Synes om

Jeg har lige smidt 150.000 € ind i porteføljen med finske vækstperler, som er blevet tæsket og meget: QT Group, SSH, Gofore og Vaisala. Derudover en lille smule mere af hollandske Theon.

46 Synes om

Købt tilbage Herantis Pharma (2,7K @ 2,03), som blev solgt i starten af oktober.

2 Synes om

De seneste dage har jeg købt lidt af brugtbilens onlineforhandler Auto1 til lige under 25 €, da jeg flytter en del af porteføljens fokus til at være mere defensivt. Positionen er nu fuld.

Den største risiko for det kommende år ser ud til at være relateret til vanskelighederne med at skalere Autohero, men da det allerede er lykkedes på forhandlersiden, ser jeg realistiske muligheder også på forbrugersiden – det handler primært om tidsplan og spildte marketingeuroer. Jeg sigter efter en afkast på omkring 30% på købene inden udgangen af Q1-2026.

3 Synes om

Shoppingen fortsætter som planlagt, nu har jeg købt et nyt selskab til porteføljen:

Domino’s Pizza (DPZ)

Så snart jeg får styr på pengestrømmen, fortsætter købene stadig som planlagt i de kommende dage.

2 Synes om

Tilbage til velkendte og sikre køb

Fortum 30 stk under 19e

Kesko 15 stk under 18e

Huhtamäki 10 stk fra 28e niveau

Yderligere tegninger á 150e, OP-Finland, - Asien og -Norden

Nvidias regnskabsmeddelelse i morgen vil sandsynligvis definere retningen på børserne, hvis faldet fortsætter, fortsætter vi med at købe…

20 Synes om

Det var en dag med lettelse:

Om morgenen blev Vincit endelig solgt ud af porteføljen fra ASK-siden med et virkelig stort tab til en pris på 1,37€/stk. Og om eftermiddagen kom der endnu en negativ nyhed…

Ca. 10% af Talenom blev solgt, selvom jeg forsøgte at sælge 25%. Vi tager tabene ud og vender tilbage med samme positionsstørrelse på et tidspunkt. Prisen var 2,95€/stk., som var købt til 3,2€ og havde modtaget 0,1€ i udbytte. Den samlede position var lidt over 1,2%.

Ca. 50% af Olvi blev solgt til en pris på 28,50€. Købt over 30€, så også et lille tab herfra. Hele positionen udgjorde ca. 0,7% af porteføljen.

Telia blev reduceret med ca. 10% af positionen til en pris på 3,337€. Disse salg gav en lille fortjeneste, da købspriserne for disse partier for år tilbage var 2,89€ og 3,08€. Telias andel af porteføljen var ca. 1,4% før salgene. De næste salg på disse kursniveauer vil give et tab på få cent, så hvis salgspresset fortsætter, er Telia sandsynligvis et af målene.

Målet er at reducere gearing med yderligere ca. 3-4% samt at opbygge en buffer på kontoen svarende til 3-4 måneders udgifter, som jeg vil begynde at rotere via 1-3 måneders tidsindskud til daglig brug, så jeg mere frit kan geninvestere kapitalindkomst på markedet.

EDIT: Jeg afsluttede Talenom-ordren til 2,925€, hvilket betyder, at i alt 25% af den position blev solgt, og i alt forlod ca. 0,9% af porteføljen i dag.

4 Synes om

Tidligere i morges blev Stillfront solgt til en pris af 6,597. Jeg betragter det ikke mentalt som en såkaldt kernebeholdning, så jeg frigør lidt mere kontanter for en stund.

Redigering: selvom kontanter udgør næsten 20%, er porteføljen stadig nede med ca. 4% på grund af kollapset af Verve og Lifemd.

1 Synes om