Köpte/sålde precis (Del 7)

Eftersom Fortum tydligen fortsätter sin uppgång mot månen, har de vinster som realiserats härifrån, efter att ha slickat såren, investerats i Raute corporation-aktier @14.80€, en ökning med cirka 60% till det befintliga paketet…

8 gillningar

Köpt Lassila & Tikanoja rejält.

Är det så här det är att köpa lågomsatta företag, aktie för aktie.. :sweat_smile:

63 gillningar

När riskpremien är spelets anda och ju mer abstrakt, större och omvälvande idén om affärsverksamheten är, desto mer eftertraktade är företagets aktier. Det viktigaste är en bra idé som andra inte säljer.

Det måste väl vara ett bra tillfälle att äntligen köpa Elisa istället för raketmedar, något man alltid har velat ha.

That-Sounds-Good-Ill-Have-That-Dumb-and-Dumber

14 gillningar

Jag köpte DeeTee och f

23 gillningar

Jag sålde bort stad

4 gillningar

Sålt alla Volvo Car B 1000st för 33,94SEK från ISK när jag lyckades komma ur det med torra fötter. Var redan över 50 procent i förlust i juli :sweat_smile:.

6 gillningar

Telia minskades med 2000 st. Resultatet var nog plus minus noll, när utdelningarna beaktas.

5 gillningar

Aspo tillagt från öppningen, ganska bra delårsrapport + uppdatering om strategins framsteg (som alternativ, partiell delning eller försäljning av ESL Shipping-verksamheten)

3 gillningar

Jag sålde resten av Tallink för 0,65 €. Ett för litet företag för min portfölj, annars inget att klaga på. Fortum-lättnader har också fortsatt vid 19,66 €. Vi rör oss i bra priser.

7 gillningar

Höjning av Farons medelpris, 964 st till priset 2.28€. Vi får se

9 gillningar

Sålde 55 st EVOt med en liten förlust. Passar inte riktigt i min portfölj, med kapitalet kommer jag förmodligen att öka mitt innehav i Novo.

7 gillningar

Lättar på Fortum (ca 10% ut) då jag inte förstår grunden till de senaste veckornas kursuppgång. Istället, enligt mig, mycket prisvärda Elisa.

13 gillningar

Hallå där, det är fest här! Var är min inbjudan? Jag går och fyller mitt glas.

Vi får se senare om bålen redan har surnat, eller om den fortfarande har sting.

Köp:

• IREN. Jag vet inte vad den gör, den bara stiger hela tiden. Behöver man tydligen inte veta? :man_shrugging:

image

12 gillningar

OSE Immunotherapeutics SA (OSE.PA) sålde jag av helt medvetet med förlust. Nu har jag bara två företag kvar i portföljen (Verve & Novo Nordisk) och en hel del tematiska ETF-fonder. Nästa års beskattning har räknats ut noggrant och kapitalskatt ska betalas 15,71 euro, så optimeringen är ganska väl utförd.

4 gillningar

Försäljning: Citycon 1500 st/ 3,98€

Förlust \~-40% och \~-4000€. Förlustbringande skatteförsäljningar måste göras i stor utsträckning under de kommande veckorna.

16 gillningar

Lättade Fortum @ 20,02 € enligt investeringsplanen.

12 gillningar

Lättnad
Ilkka 1000 st. à 4,20 (kvar 8000 st.)
Anora 1000 st. à 3,33 (kvar 18 500 st.)
Vi funderar på Kanikeitto.

22 gillningar

Sålt 850 st Fortum @20,15.

Får se vad jag hittar på med de här pengarna.

15 gillningar

Hela raden såld ur portföljen,

CITYCON 4000@3,974

Skulle göra en skatteförsäljning av detta i slutet av året men det blev en vinstgivande affär, deras GAV var 3,65!!:grinning_face: :grinning_face: :grinning_face:+ några utdelningar på det..

25 gillningar

Sålde hela CIFR-positionen som planerat till affären @23,00. Jag köpte mer av denna på uppgång och den totala avkastningen blev nog cirka 61% med några månaders innehav. Om IRENs vikt inte vore så stor skulle jag kunna överväga att behålla även denna. Men när man jämför affärernas siffror är det tydligt att IREN är i en klass för sig.

Grab öppningsposition köptes tillbaka @5,93 före vinstsamtalet. Denna sålde jag av för att öka IREN för 5,6 - 6,09 för tre veckor sedan.

11 gillningar