Ostin/myin juuri äsken (Osa 7)

Igen ett par timmars sväng med Cipher Mining. Vinst efter kostnader ca 500€. Skulle säkert tjäna mycket mer om jag satt på högen. Men förhållandena är så osäkra att jag inte vågar.

6 gillningar

Sålt 25% av Cipher Mining för $19.86

Ångrar lite fredagens försäljningar, men man kan väl alltid göra fler misstag :eyes:

5 gillningar

Jag har med tiden lärt mig att hålla fast vid positioner köpta lågt om det finns momentum. Undviker onödiga skatter och genererar vinst.

På fredagen lades BITF till denna sektor, som sällskap till Iren och CIFR, till kurserna 4,6$ och 4,2$. Positionen i denna är mycket liten, 3500 st.

9 gillningar

De skiljer sig inte mycket från varandra.

4 gillningar

Resten av MP materials gick för 94 dollar. Visst ångrar jag nu förmarknadsförsäljningen tidigare under dagen, men som tur är blir man inte fattig av att sälja med vinst. Vi får se om vi går in igen, nu har det varit ett sådant rally uppåt i några dagar att man skulle kunna tro att det blir en liten avkylning emellanåt.

1 gillning

Från öppningen 25 st Kesko B @18,22 :finland:.

Börjar solen sakta skina, eller får vi vänta på nästa goda siffror? Har nu 200 st och min egen pott är “full”, så nu väntar vi med detta.

Igår eftermiddag blev samma order inte utförd, eftersom gränspriset var en cent under det lägsta. Nåja, som tur var gick inte många euro till spillo där…

13 gillningar

Igår dubblades Nike-positionen. Om en vändning nu skulle ske…

3 gillningar

10% av positionen i Posti såldes till priset 8,18€, det vill säga med ca 9% bruttovinst. Kostnaderna var 0,3% i transaktionskostnader + låneräntor för veckan, det vill säga knappt 0,1%.

Det fanns fortfarande kvar att sälja och ganska stora poster som berättigar till bonusaktier.

3 gillningar

Jag köpte Valmet 135 st @26,96 enligt plan. Om den sjunker mer innan delårsrapporten så köper jag kanske 2 gånger samma sats på lite olika dagar. 135 st hade jag redan tidigare @27,77

15 gillningar

Köpt 3333 st Titanium för 6,30€. Nog kommer solen att börja skina även på denna skräphög någon gång. Senast när det är dags för utdelning igen :slight_smile:

9 gillningar

SPDR MSCI All Country World Investable Market UCITS ETF

Köpt mer 100 st, till priset av ca 240€/st utöver de gamla. Räntornas avkastning tilltalar inte riktigt, och inte heller en riktigt hög risknivå. Med detta får man båda, dvs. räntornas avkastning och hög risk, eller tvärtom?

9 gillningar

Återigen SAAB-ägare, 100 st för SEK 495. Med en spekulativ inställning, om man kunde få 10-15% på sikt.

3 gillningar

Sålde hälften av ABAT-positionen till priset 10

12 gillningar

Köpt Noho när den sjönk till nivåerna för resultatrapportsdippen. Om det skulle börja en liten positiv känsla i den finska ekonomin.

7 gillningar

Sålde SSH som vände neråt, köpte Navitas Semiconductor och Bigbear.AI till dagens pris. Får se om momentum fortsätter gynnsamt.

2 gillningar

Tillägg i jordartsmetaller, det vill säga köp efter öppning av Trilogy Metals till kursen 11,09 CAD. Positionens genoms

11 gillningar

Huhtamäki ut, utdelningen kom men en liten förlust på hela resan. En känsla av att någon vet något när det är säljtryck inför rapporten.

11 gillningar

Campine-köp €285, får se om jag var sen till festen, om vi fortfarande hänger med jänkarna ett par dagar till.

2 gillningar

Nebiukset sålda från ASK, ca en tredjedel av den totala positionen. Likaså hälften av Ondas. Cirka 100% avkastning från båda. Kommer att köpa tillbaka om det blir en dipp, men vid denna punkt började det kännas för mycket “this time it’s different”. Så de kommer nog att mångfaldigas ännu mer härifrån.

5 gillningar

Jag sålde hälften av mina ABAT-aktier, det vill säga 2500 stycken, till priset 10,78 dollar. Vinsten blev 7 dollar per aktie, alltså 17500 dollar.

2500 stycken återstår fortfarande att fundera över.

Jag köpte ytterligare 250 stycken NuScale Power (SMR), till priset 43,85. Jag hade sedan tidigare 500 stycken, nu är medelpriset 40,81 dollar. NuScale Power är det första och hittills enda företaget som har fått godkännande för en small modular reactor i USA. Det handlar alltså om kärnkraft. Partnerskap med stora aktörer som Floor, Doosan och Samsung. NuScale har ett stort tekniskt försprång jämfört med sina konkurrenter, de använder för övrigt uran anrikat av Centrus Energy (LEU) i sina reaktorer – LEU har redan visat starka resultat som en börsstjärna. Mitt målkurs för NuScale är ungefär dubbla inköpspriset, det får gärna stiga mer. Centrus Energy finns fortfarande i portföljen, den är för närvarande 500 procent i vinst.

51 gillningar