Ostin/myin juuri äsken (Osa 7)

Tillagt:

Taaleri, +25% till positionen, 7,50€/st och positionen är nu drygt 1,2% av hela portföljen.

Jag kommer snart att köpa ytterligare en post och sedan lätta på den någon gång, när dess värde blir uppenbart eller vid en kursuppgång.

Öppnat:

Olvi, 30,05€/st och positionen är drygt 0,2% av portföljen.

Olvi har tydligt hittat sin nisch i pro-ryska områden, då man först pressar ut resultat från Vitryssland och nu gjorde ett företagsförvärv från den serbiska republikens sida i Bosnien-Hercegovina. Det nya bryggeriet har även sökt fotfäste i Serbien och Montenegro.

Men värderingsnivån är ändå måttlig och B&H som land intresserar. Jag har inte ens smakat (Olvis) Nektar på pubarna i Sarajevo. Det verkar inte ha funnits på tapp på bosniakernas sida.

Krutdurkar passar enligt mig bland skräpbolagen i min portfölj, välkomna.

12 gillningar

Något från USA ibland. Köp Target (TGT) 60 st för 90,5$ som en helt ny post i portföljen.

8 gillningar

NBIS-positionen lättades till $97 per styck i förmarknaden. Från positionen köpt i mars återstod fortfarande drygt 60% i portföljen.

6 gillningar

200 st UMPI Köpt till 23,47. Vi tar höstutdelningarna om den inte stiger 5%+ innan dess.

17 gillningar

År 2026 bakom hörnet och förutom världens undergång, händelser som fotbolls-dubbel-VM, så jag börjar så smått att trycka in ‘vadslagning’ i portföljen.

En tredjedelsposition i Betsson (157 SEK) och fortsätter köpen med liten tidsmässig spridning mot klimax. Ganska bra resultat från Latinamerika och företagets plattform är också helt okej.

Har också lagt till lite Faron, med mentaliteten att om BEXi vore lite bättre skit än grannen Hilkkas rekommenderade silvervatten så kanske någon BP skulle kunna betala några mark för det.

Folk från Åbo är verkligen sådant folk att om BEXi av någon anledning inte blir ett läkemedel - så kan man åtminstone säga till mamma att man har donerat pengar till de mindre bemedlade. Vi hoppas naturligtvis på det bästa!

8 gillningar

Mer Puuilo! Förra månaden gick tusen till butiken.

7 gillningar

PAAS-positionen får vila igen.

DLO-ökning. Ser tekniskt bra ut, fallande motstånd och stigande stöd korsas. Fundamenta bra.

3 gillningar

Jag köpte Novo Nordisk för 340 DKK med medel frigjorda från SSH, så att säga, i experimentsyfte. Jag har inte ägt den tidigare, men drömmen är att kursen ska vända uppåt.

10 gillningar

Nebius tillbaka på raketen till 87,1 USD tack vare utmärkta nyheter, som kan få en fortsättning. Om det duger åt Microsoft så duger det åt andra också.

7 gillningar

Zeta ut, 10% vinst på några dagar.

Visst, några minuter senare hade man fått 50% :joy:

Naturligtvis.

7 gillningar

För ett par veckor sedan såldes 200 st Rigetti för @16.68$, vinst 339€ eller 13,6%. Ett annat kvantlot D-wave, köpt samma dag, får gärna stiga lite till, tack :folded_hands:.

Just det, idag gjorde jag en liten snabb affär på 30 st i gårdagens meme-aktie, dvs. OCTO. Köpt för $35.25 och sålt två timmar senare för $39.75. Vinst 106 euro :face_with_hand_over_mouth:.

4 gillningar

En andra reducering av Iris Energy-positionen hade gått igenom igår kväll till priset 30,01 USD :sweat_smile: På måndagens after-hours och igår i premarket såg det ut som att det var dags igen, så jag lade ut betet. Det gick ju över det till slut, och dessutom rejält :rocket:

Positionen som öppnades i juli har gett 155% på ett par månader… Varför blir det inte alltid så här, inte ens varje gång?

16 gillningar

En lika liten uppföljare till den tidigare lilla, tidsmässigt spridda tilläggsköpsoperationen.

• Fiskars 5 st @ 14,06 €

• Nordea 5 st @ 13,59 €

När det gäller Fiskars utnyttjade jag nedgången som följde efter utdelningen, och Nordea kan man ju köpa när som helst till vilket pris som helst, glädjen med en långsiktig portfölj.

18 gillningar

Sålt hela potten 347,45 DKK. Utvecklingen är för svindlande just nu.

6 gillningar

Novoa återförd till portföljen, 75 st till priset 336

Undrar om allt dåligt redan är inprisat i kursen, när den initiala dippen var så svag, och kursen just nu galopperar fint uppåt

Dessa säljs snabbt om denna initiala uppgång visar sig vara en bluff, och aktien glider ner med hissen mot lägre våningar

9 gillningar

Neonoderna såldes tidigare och de lata pengarna sattes tillbaka i arbete:

• Tripplat :finland: Mandatum @ 5,998 €
11 gillningar

Huhtamäki köpt som första aktie till ett aktiesparkonto

57 gillningar

Jag hoppade på Aiforia-tåget med ett köp på 300 stycken. Det har varit på tapeten länge, men Siemens-affären var en trevlig nyhet.

9 gillningar

Har även öppnat Optomed 500 st till priset 3,75

Jag tror att det på ett års sikt finns en möjlighet till utmärkta avkastningar, om saker och ting rullar på som planerat.

Q2 var beklagligt svagt, vilket gör att kursen kan vara under press inom den närmaste tiden, om inga betydande nyheter kommer från bolaget.

Avsikten är att öka positionen, om positiva tecken skulle börja synas på att man slutar skjuta upp problemen.

10 gillningar

UPM tillägg till ISK. Jag njuter av utdelningar och kommer snart att få mer från denna aktör också.

K: UPM 30 st (23,28 €)

21 gillningar