Ostin/myin juuri äsken (Osa 7)

Talkspace ut.

Istället Everspin Technologies. Marknadsledare inom icke-flyktigt RAM (magnetiskt RAM). 30% av marknadsvärdet i kontanter, och ingen skuld. Stark tillväxt i efterfrågan på produkten under de kommande åren inom såväl rymd-, bil- som AI-industrin.

För en gångs skull ett eget fynd och inte något som grävts fram inspirerat av Twitter.

5 gillningar

Lägger till rejält med Coca-Cola i portföljen à $67.38 och drygt 3 % direktavkastning på inköpspriset. Med detta tillägg är KO nu den 10:e största positionen.

8 gillningar

VRT, BABA, PEP och TPL har lagts till i portföljen. Rheinmetall har minskats ganska rejält med en avkastning på +600-700%. Det kan vara så att allt redan är inräknat i priserna för dessa vapenaffärer, så det är bättre att ta hem vinster eftersom en kollaps kan bli kraftig någon gång.

4 gillningar

:brazil: :mexico: :colombia: NU Holding

Planenlig öppningsposition 300 stycken med ISK:s kontanter.

Minus:
Värdering i topp,

Plus
Tillväxten är vild…
Central-/Sydamerikanska marknaden passar min portfölj, då jag inte har mycket ägande - omsättning där.

Magkänsla:
Hoppas att den kommande höstdippen inte krossar kursen.
Har även funnits i Buffets portfölj, aktien hyllas i många forum.

image

4 gillningar

Intressant företag, tack för delningen! Köpte även EMB Mission Bound AB som ny baserat på gårdagens research till priset 1,00 SEK. Analyst Groups base case 2,04 SEK.

Omsättningen tog ett tigersprång under andra kvartalet, med en fin tillväxt i alla tre intäktsströmmar, vilket innebär att omsättningstillväxten verkar ha en solid grund. Andra kvartalet var också kassaflödespositivt. Det finns ett bra antal öppna rekryteringsannonser på företagets webbplats, både i Europa och Asien, med tanke på företagets storlek, vilket stöder den nya tillväxtfasen enligt siffrorna. Det nya förvärvet och införandet av en ny plattform under Q1/2025 verkar också positiva. Om man tänker på riskerna kan Q2/2025 ha varit ett enskilt, särskilt starkt kvartal, men med tanke på de faktorer som nämns ovan tror jag inte på detta, särskilt inte när den positiva utvecklingen och tillväxten har fortsatt under en längre tid.

Den osexiga och svårförståeliga affärsverksamheten minskar säkert småinvesterarnas intresse för detta. Företaget har förvisso inte heller gjort något större (läs: inget) väsen av sig. Antalet ägare på Nordnet är drygt 100, så denna investering är åtminstone inte överfull av småinvesterare.

6 gillningar

Lagt till Qt Group i fruns portfölj. Marknaden verkar inte ha tålamod med aktien.

12 gillningar

Köpt Aiforia på grund av riktigt goda nyheter @ 3,290e. Nu finns det en så stor samarbetspartner utöver Dedalus som släpptes förra veckan, att det är helt otroligt. Kommer budgivningen om Aiforia att börja snart?

19 gillningar

Har lagt till Novo Nordisk i fruns portfölj. Det är billigt och megatrender stöder företaget på lång sikt.

17 gillningar

Jag köpte 80 stycken Saab från morgonens rea-låda, för 500,40 SEK.

5 gillningar

ISK tillagt, Nokian däck 650 st, 7,955€/st och öppnat en helt ny position, Taaleri 300 st, 7,55€/st

Öppnat även på AF-sidan, inspirerad av forumanvändare och med en snabb egen ytlig titt på bolaget, en liten bevakningsposition, Emb Mission Bound 4000 st, 1,03SEK/st

5 gillningar

Sålt de återstående 300 st Metso från portföljen för 11,85€

Det här är nog enligt mig i taket, men ofta är herr marknad av en annan åsikt än jag själv :grin:

Nu har jag tack vare de senaste försäljningarna kontanter igen, i väntan på köplägen!

5 gillningar

Ännu Revenio till fruns portfölj så börjar dessa företag som fått stryk de senaste åren läggas till även i hennes portfölj (Qt, Revenio, Novo). Även deras guldålder kommer ännu =)

15 gillningar

Kommer lite sent:

Företaget Carl Zeiss Meditech köpte jag igår. En etablerad aktör inom mikrokirurgi och oftalmologi. Värderingsnivån har varit skyhög de senaste åren och äntligen har vi kommit ner till rimliga köpnivåer - med fundamenta som förblir på en ganska bra nivå.

Som investeringsfall påminner det om Huhtamäki, även om det verkar inom en helt annan bransch.

*verksamheten är mycket geografiskt diversifierad

*båda är centrala aktörer inom sina respektive branscher

*megatrender som stöd

*värderingen på en attraktiv nivå…

Naturligtvis accelererar aktien bara nedgången efter mitt eget köp :grin: redo att vid behov dubbla positionen…

8 gillningar

Till aktiesparkontot, mer Olvi med Olvis utdelningar, 10 st @ 30,05 €.

“Investera inte så allvarligt, investera inte så allvarligt,
jag saknar ingen bull, när det finns Tuplapukki att tillgå,

investera inte så allvarligt, sjunk inte ner i mörker,
avkastningen kommer i sinom tid, utdelningarna återinvesteras,

investera inte så allvarligt, det här är bara livet,
sprid ut över tid, lägg till mer och det slutar inte där…”

21 gillningar

Ökade Incap-positionen med ungefär hälften, positionen vid odjurets nummer 666, och ursäkta i förväg att jag kom och förstörde er fest (Incap - andra köpet). Jag kunde sedan inte vänta på ett större fall utan köpte dessa nästan till samma pris som jag gick in med.

6 gillningar

Huhtamäki lättning 17 st @30,18 (-8%) irriterad på denna segpropp och små utdelningar intresserar inte, och tillbaka in i Aiforia 235 st @3,46.

Med professionell kyla och genom att lita på min egen analys, det vill säga panik-FOMO.

13 gillningar

Dessa såldes idag för 2,40€. De kortsiktiga vinster som uppnåddes efter gårdagen tvingade mig att sälja. Vi får se åt vilket håll det går igen, om det inte kommer ny information de närmaste dagarna.

En liten post Faronia till OP:s AOT. 1% courtage och aktien har sågat i ett halvtätt intervall 2,20-2,70, får se om det lyckas, dvs. imorgon kommer emissionsnyheterna.

Måste skoja lite med något när OP:s tjänst inte känner till den där CWD:n :wink:

6 gillningar

UMPpia att mala utdelningar 42 st till priset 23,60e. Anteckningar.

13 gillningar

En skvätt till :us_outlying_islands: Handelsbanken USA Index för långsiktigt innehav

8 gillningar