Köpte/sålde precis (Del 7)

Jag köpte lite mer räntefond till botten av portföljen för diversifiering. Aktievikten i portföljen är fortfarande mycket hög. Långsamt lägger vi också till investeringar med lägre risk.

Amundi Index Euro Corporate SRI 0-3Y

4 gillningar

En smula överreaktion från Metso på JP:s rekommendation. Jag ställde in försäljningen på 9,20 och den såldes. Vi får se om vi kan köpa tillbaka lägre. Köp på dessa 8,044. Partiet är ganska litet, så det känns lite som att leka.

7 gillningar

Åtminstone faraonerna hade redan däck på sina fordon. Det var en bra idé att göra en gummibeläggning på däcken. Och sedan strö dubbar på ytan. Ojoj. En fruktansvärd körning är att vänta, eftersom det knappt finns någon snö, och den rumänska fabriken producerar inte ens något för försäljning ännu. En tuff körning.

köpt Nokian Däck 200 st á 7,53

12 gillningar

Köp Sotkamo Silver 0,089. Silver har återhämtat sig till över 30€/uns. Förra kvartalet visade återigen tecken på förbättring, efter produktionssvårigheterna i början av året.

5 gillningar

Ny post i portföljen:
SenesTech

Råttornas “e-piller”, det vill säga ett bete som innehåller ett reproduktionshämmande ämne. Det orsakar inga andra symptom, och är därmed ofarligt för andra djur eftersom effekten upphör inom 14 dagar. Också en mycket mer etisk bekämpningsmetod än fällor, gifter, gaser eller el.

Minskar råttpopulationen med över 90% inom 1 år, och om det kombineras med fällor kan hela beståndet elimineras. Till skillnad från gifter, eftersom råttor förökar sig i en otrolig takt. GAMECHANGER inom bekämpning av däggdjursskadegörare.

Mcap $2.5M och företaget har börjat växa ordentligt under detta år. Försäljningen har nyligen påbörjats på Amazon och i Walmarts webbutik, och en distributionspartner har erhållits i Hong Kong och Amsterdam (Europa).

Den enda godkända preventions- och bekämpningsmetoden, och patenten är i ordning.

Sedan riskerna. Kassareserven räcker endast 5 månader, men CFO förutspådde positivt kassaflöde under H1 2025 eftersom försäljningen går så bra. Företaget har dock ingen skuld, vilket är ett gott tecken.

47 gillningar

Embracer group såldes med 1,5 års innehav på ±0. Därifrån pengarna in i en ETF för att ligga och gro.

7 gillningar

Precis nyss ett litet Neste :finland: tillägg à 13,42. Det här piggnar nog till någon gång :sweat_smile:

21 gillningar

Sålde ett kilo Nokia, köpt till frun i november, för 4.20€. En rejäl hundring och en värdefullare god känsla blev belöningen.

12 gillningar

Såld Tesla till kursen 402€
Fin 25% avkastning med cirka en månads innehav!
Gärna tillbaka till ett lägre pris om och när USA svalnar av lite emellanåt

8 gillningar

Samma här. Jag sålde alla Himss vid 33$ och väntar på att priset ska falla.

5 gillningar

Köpt mer Kempower, 2000 st. Får se var vi är i slutet av nästa år. Jag gissar att det är betydligt högre, precis som med många andra aktier härifrån Helsingfors.

15 gillningar

Ett tillägg i Faronia till en redan förmodat full position, även ett tillägg i Nightingale. Fomo slog till.

8 gillningar

Jag köpte 12 st palantir och 4 st SPDR MSCI ACWI IMI UCITS ETF.

5 gillningar

Alla Palantir ute med en bra 300% avkastning till priset av $73. Intressant företag men nu skrämmer uppgången mig verkligen. Den kanske rallyar en stund till men jag tror att man kan komma in igen billigare någon gång. :crossed_fingers: :us_outlying_islands:

19 gillningar

Till frun startade morgonens Inderes-handel med ett köp av 50 st @20.30 och ett par steg upp på listan.
Till barnets portfölj, kunskap ökar smärtan, 100 st @17.55 och en tillägg till Oma Säästöpankki 150 st @ 10.88. I väntan på tomterallyt och vårens utdelningar.

14 gillningar

Lagt till i Bostadsaktiebolagens Bränsleandelslag @4.95€. För närvarande P/B 1.1 och P/S 0.27.

4 gillningar

AOT tillägg

image

OST

Valmet tillägg 14% och stopploss under

4 gillningar

Ytterligare 500 st Optomedia. Snart lämnar även denna framtida enhörning dårarnas land för världen…

16 gillningar

Tillägg till OST:

• Aspo återvände till portföljen från morgonens negativa dipp på 4,85€, jag sålde den tidigare för över sex euro
  • Jag köpte Nokian Däck för en tid sedan till priset 7,11€, när även den dippade
10 gillningar

Jag gjorde en ca 10% ökning i NoHo Partners. Jag tror att utdelningen är stabil och växande, + att vinsttillväxt skulle vara på väg och att konsumentens situation börjar förbättras under 2025.
Man hoppas att investeringstiden skulle vara längre, åtminstone 2-3 år. Visst skulle det inte finnas någon särskild lust att sälja om verksamheten utvecklades gynnsamt under de kommande åren.

Förmodligen ganska smart att vara stark i Tammerfors och Helsingfors. De städerna kommer förmodligen att fortsätta utvecklas ganska gynnsamt.

15 gillningar