olisi tällästen uutisten jälkeen järjetöntä myydä, holdilla mennää. se milloin tämä kaikki muuttuu euroiksi niin ei tiedä kukaan, mutta nyt näyttää herkulliselta.
Oleellinen:
"Kyse ei ole nopeudesta. Vaan siitä tosiasiasta, että jokainen institutionaalinen kumppani — sairaalat, apteekit, vähittäiskauppaketjut — sanoi kyllä nopeammin kuin osasimme odottaa.
Kiinan terveydenhuoltojärjestelmä on ylikuormittunut. 233 miljoonaa diabetespotilasta. Yli 160 miljoonaa ihmistä, joilla on vaikea likinäköisyys. Parhaat silmäsairaalat on varattu täyteen kuukausiksi eteenpäin. Helposti saatavilla olevan silmäseulonnan kysyntä on niin valtavaa, että kun todellinen ratkaisu ilmestyy — ei konsepti, ei pilotti, vaan toimiva yhteisyritys sääntelyviranomaisten hyväksymällä ratkaisulla — ovet avautuvat."
Lisäksi tykkääjien joukossa näyttää olevan SEBin kohtuu kokenut Kiinassa istuva johtaja. Himberg mainitsi haastattelussa, että tarvitaan myös, että rahoittajia lähtee mukaan tähän kuvioon. Olisiko tämäkin nyt taklattu.
Vaikka olenkin välillä kritisoinut joidenkin linkkaripostaisten relevanssia, kiitokset tästä(kin) nostosta. Tämä näyttää omasta mielestänikin mielenkiintoiselta. Sekä Optomed että Wiser vaikuttavat olevan tosissaan mukana, ja se että Wiser käyttää Optomedia referenssinä puhuu sen puolesta, että he tosissaan haluavat Optomedin onnistuvan ja tekevät hartiavoimin töitä sen eteen.
Mahdollista onnistumista Kiinassa ei ole juurikaan hinnoiteltu Optomedin kurssiin. Sikäli case Kiina on mielestäni vähän epäsymmetrinen, ja yksi syy siihen, miksi istun yhä omien lappujeni päällä kritiikistä huolimatta.
Vähän hölmöähän se olisi, että Wiser ei haluaisi Optomedin onnistuvan. Yhteistyökumppanihan he ovat Optolle ja sitä kautta saavat rahaa. Hehkutus ja mainostus kuuluu tietysti asiaan.
Yhteistyökumppanihan he ovat Optolle ja sitä kautta saavat rahaa. Hehkutus ja mainostus kuuluu tietysti asiaan.
Jos keissi näyttäisi huonolta tuskinpa rummuttaisivat refenenssinä kyvystään rakentaa bisnestä Kiinaan.
Jos keissi näyttäisi huonolta tuskinpa rummuttaisivat refenenssinä kyvystään rakentaa bisnestä Kiinaan.
Tämä oli nimenomaan omakin pointtini. Muistetaan varmaan Optomedin edellinen Kiina-viritys, jossa kumppani ei oikein vakuuttanut. Ei siis ole ihan sama, kuka siellä on kumppanina ja millä motivaatiolla.