Tidewater Inc. - "Drill Baby Drill" skriker Donald Trump

Tidvatten innebär – som bekant – Månens och den långsamma vätebombens, det vill säga Solens, gravitation samt Jordens rotationsrörelse som orsakar den regelbundna sänkningen och höjningen av havsnivån. Solens gravitationella påverkan är ungefär hälften av Månens gravitationella påverkan.

Företaget vid namn Högvatten, det vill säga Tidewater, möttes oväntat av ett rejält lågvatten i slutet av 2024. Företagets högsta ledning sålde, i förväg om nedgången, rejält med aktier i maj-juni 2024. I december 2024 har ett par av företagets chefer återigen köpt aktier i sitt företag för ca 3 miljoner USD. Företaget har också köpt och fortsätter att köpa egna aktier. Aktien befinner sig i en tekniskt intressant fas och fundamenten är inte alls särskilt dåliga.

Tidewater 3.1.25

https://stockanalysis.com/stocks/tdw/financials/?p=quarterly

Man får inte glömma att Donald ”Drill Baby Drill” Trump dessutom kan hjälpa butiken, eftersom den verkar inom den nämnda energisektorn. Även om jag med en ovanligt stor likviditetspot väntar mig någon form av nedgång på den allmänna marknaden inom kort och även om jag numera sällan köper enskilda aktier, tryckte jag igår kväll på köpknappen för den första omgången av TDW, som en ståtlig öppning på året.

Och som det brukar sägas, detta är ingen investeringsrekommendation, detta är ren underhållning. Gör din hemläxa.

14 gillningar

Jag stötte på samma sak i slutet av året. Är bottnen bakom oss nu? Tekniskt ser det ganska bra ut.

1 gillning