Nokian Renkaat Oyj

Det her er bare sådan en grundlæggende ting om Rusland, som vi altid får solgt. Jeg har ikke selv været i Rusland, og historierne om gamle fabrikker fra sovjettiden, som finner besøger, er generelt set…

Lad os sige ret eksotiske.

Det er værd at huske på, at der er forskel på en fabrik bygget i et randområde og en fabrik bygget i en by som Sankt Petersborg.

Det er det samme i mange lande.

Jeg er ikke helt sikker på, når man overvejer vedligeholdelsesaspekter, om vi klamrer os for meget til mindet om Sovjetunionen. Vietnam sakkede i sin tid agterud på grund af strenge handelssanktioner, men vil det samme ske for Rusland i dagens verden?

Jeg ville ikke være for sikker på det.

I dag findes der et kinesisk alternativ til mange industriprodukter, og Kina har ikke været interesseret i situationen omkring krigen i Ukraine.

Hvad angår Ruslands teknologiske niveau. Nogle fortæller også, at de efter at have rejst til Sankt Petersborg og Moskva var overraskede over, hvordan der findes en app til enhver tjeneste, hvor rent og avanceret der er i centrumområderne osv.

Jeg siger det kun, fordi man ikke skal lulle sig ind i troen på, at russerne ikke forstår at udvikle deres egne fabrikker. Selvom det naturligvis er det, vi får serveret som propaganda.

11 Synes om