Nokian Panimo - mission: at gøre tørst til en nydelse

Nokian Panimo har sendt et rigtig interessant nyhedsbrev ud. Jeg vil ikke kopiere det herind i sin helhed, men jeg vil fremhæve de mest interessante punkter.

Her hos Nokian Panimo gik december rigtig godt rent salgsmæssigt, og jeg vil gerne rette en varm tak til alle vores kunder, samarbejdspartnere samt vores egne medarbejdere for en fremragende indsats midt i en travl afslutning på året.

Til denne vinter havde Nokian Panimo to sæsonprodukter: vinterøl og juleøl. Begge var flot udstillet i mine lokale butikker og fangede øjet ved hvert besøg. Selvfølgelig lægger jeg også selv særligt nemt mærke til NP’s produkter nu om dage.

Driftsmiljøet medfører også udfordringer. Her i januar steg punktafgifterne på alle alkoholiske drikkevarer, og senere på foråret kommer der desuden betydelige afgiftsstigninger på alkoholfrie drikkevarer, når sodavandsafgiften bliver opdelt i seks niveauer baseret på sukkerindhold.

Baseret på mine egne smagsløg har jeg altid opfattet Nokian Panimos sodavand som produkter med et højere sukkerindhold. Et nærmere eftersyn viser, at Cream Soda indeholder 10 gram kulhydrater pr. 100 milliliter. Til sammenligning har Jaffa 9,1 gram kulhydrater og Coca-Cola 10,6 gram. Så måske er Nokian Panimos sodavand alligevel ikke så sukkerholdige, som jeg troede.

Vi lancerer et rekordstort antal nye produkter til foråret, og de første nyheder vil allerede være tilgængelige i februar.

Der er altså gode forudsætninger for vækst også i fremtiden.

8 Synes om