Nightingale Health - Nytt blod på börsen

Ett märkligt publiceringssätt. Den är inte granskad av kollegor, modellerna är hemlighållna och intressekonflikterna är korta (vem finansierade det egentligen?). Sjuksköterskor behövs inte längre..

3 gillningar

Det är tyst i diskussionen, men även företaget är tyst.
Ägaruppdateringen är också tyst; någon har sålt lite av Nordeas fonder, annars håller topp 100 i praktiken fast vid sina portföljer med knogarna vita.
Jag ser förresten cirka 15 anst

12 gillningar
13 gillningar

Antti & Antti Co har kommenterat dagens nyheter om att Nightingale har ingått ett strategiskt partnerskap med Alamar Biosciences :slight_smile:

10 gillningar

Hälsningar från bolagsstämman (kan man säga så om en virtuell?)

Teemus presentation var ganska mycket en kopia av vad som presenterades vid resultatpresentationen, men nu betonade han dock ganska starkt att man globalt måste övergå till förebyggande hälsovård och att förebyggande vård i stor skala inte är möjlig utan NG:s test. Ett ganska djärvt uttalande alltså.

Mötet öppnades med en kort introduktion av styrelsens ordförande Niemistö. Han verkade, baserat på kroppsspråket, också verkligen tro på denna berättelse, kanske det bästa med detta. Ganska stark tilltro till hans åsikt.

I övrigt klubbades allt igenom utan ett enda anförande eller omröstning.

21 gillningar

Här är VD:ns översikt från Nightingales bolagsstämma igår, som @Puutaheinaa nämnde :smiling_face:

11 gillningar

Ett slags milstolpe detta också. I mars noterades Nightingale Health på OTCQX International-marknadsplatsen i USA. Förra fredagen var det för första gången liv på marknadsplatsen med en volym på 5000 aktier:

18 gillningar

Idag måndag fler affärer. 3 X 5000 stycken.

14 gillningar

Utländskt ägande av aktier har ökat 09/25 12,30% →10/2025 24,23%.

19 gillningar

Kan jag få en länk till den här informationen? Jag hittar inte den här informationen någonstans själv.

2 gillningar

Det vore trevligt att veta varifrån denna information kommer. Tack.

Fin

3 gillningar

Jag hittar inga förändringar i utländskt ägande på OTC-sidorna. Och det har nog inte kunnat ske heller eftersom så stora mängder inte har omsatts på börserna.

Men annars verkar detta företag och aktien vara på gång, ketchupflaskans kork vickar redan :slight_smile:

3 gillningar

@Puutaheinaa Ämnena blandas ihop. Mitt svar var till Ossi81, inte till Passenger1 och det syns uppe till höger i meddelandet. :slight_smile:

Jag är också intresserad av varifrån @WilunGi har sett den informationen.

4 gillningar

Nej, det är inte möjligt. Ingen större blockaffär har heller meddelats.

1 gillning

Det finns goda saker på gång igen. Senast igår förde representanter från Nightingale och Social- och hälsovårdsministeriet diskussioner i Qatar med Primary Health Care Corporation (PHCC), som har ett nära samarbete med staten Qatar.

Jag anar pengar💰

8 gillningar

Från Euroclears statistik tittade jag på utvecklingen av utländskt ägande.

https://www.euroclear.com/finland/fi/statistics/archieve.html

Här är situationen från slutet av september:

09 2025

Och från slutet av oktober:

10 2025

10 gillningar

Det är sant. Men varifrån skulle de där cirka en halv miljon extra aktierna ha kommit?

1 gillning

Hur blir det om den nuvarande ägaren flyttar från Finland utomlands av anledning X?

2 gillningar

Intressant. Denna Nightingales egen ägarlista förklarar inte riktigt det. Större affärer har inte skett under oktober, och en ökning med 12 procentenheter skulle inte heller förklaras av att en av de största enskilda ägarna (det vill säga grundarna) skulle flytta utomlands. Även för det skulle det alltså krävas minst två personer.

Listan visar de 100 största ägarna (upp till 25 000 aktier), så en ström bestående av mindre bäckar skulle naturligtvis inte synas. Men hur skulle en sådan förändring kunna ackumuleras från så små under en enda månad?

3 gillningar