De nödvändiga metallmängderna är väldigt små, jag tror inte att de påverkar priset nämnvärt.
Om det börjar säljas fler enheter kan det till och med sänka produktionskostnaderna. Större partier etc.
De nödvändiga metallmängderna är väldigt små, jag tror inte att de påverkar priset nämnvärt.
Om det börjar säljas fler enheter kan det till och med sänka produktionskostnaderna. Större partier etc.
Det anskaffningspris som betalats i det förflutna har ingenting med den nuvarande risken att göra. Risken bör alltid betraktas med den aktuella aktiekursen som utgångspunkt.
Du har rätt i att risken bedöms utifrån nuvarande kurs. Jag syftade främst på investerarens eget perspektiv när jag talade om ”dem”: med ett lågt anskaffningspris känns den upplevda risken mindre, även om bolagets faktiska riskprofil förblir densamma.
Man måste ta hänsyn till de obetalda skatterna i de där lägena om man försöker tajma marknaden, sälja och köpa tillbaka billigare.
Jag upprepar min tanke att om man är med i en tillväxtresa till ett bra pris, är det bättre att bara hänga med på resan. Det är förstås upp till var och en att bedöma om tillväxtresan är trovärdig eller om det bara är ett hypetåg som tuffar på.