Nexstim - Med hjernestimulation mod verdensherredømme

Jeg har skitseret de kommende år ud fra mit eget perspektiv og lavet et Google Sheet, som I kan kopiere til jeres egne prognoser. I kan åbne regnearket og vælge Filer - Lav en kopi i øverste venstre hjørne.

I den kopi kan I derefter udfylde felterne med grå baggrund med jeres egne tanker om de rette tal. De øvrige felter beregnes ved hjælp af formler, og her er mængden af spekulation forsøgt minimeret ved at indsætte pessimistisk-realistiske tal i formlerne. Disse kan selvfølgelig også udfordres, hvis man ønsker det, så vi kan præcisere dem efter behov.

I dette offentliggjorte Sheet er der efter min mening et ret pessimistisk syn på fremtiden, og for eksempel ville der i disse beregninger ikke blive solgt flere enheder til Sinaptica, men jeg anser det ikke selv for at være et særligt sandsynligt scenarie. Ligeledes er de øvrige salgsmængder efter min mening sat ret moderat, når man tager Brainlabs enorme salgs- og marketingressourcer, eksisterende kunder, det voksende marked og den stærke forskningsmæssige evidens for teknologiens nødvendighed i betragtning.

På omkostningssiden stammer størstedelen af udgifterne fra variable omkostninger, som er salgsprovisioner, fremstilling af udstyr og forbrugsstoffer samt tjenesteydelser. Disse er indregnet via dækningsbidraget i både salg af nyt udstyr og i den tilbagevendende omsætning.

Lad os samtidig starte en gættekonkurrence baseret på tabellen med sektionen for aktiekurs mod slutningen.

Gæt aktiekursen ved lukketid på dagen for offentliggørelsen af årsregnskabet for hvert år, så giver jeg frokost i Helsinki til den, der kommer tættest på hvert år.

Med tabellens standardværdier og en P/E 40-værdiansættelse ville aktiekursen være:
2025 årsregnskab: 28€
2026 årsregnskab: 60€
2027 årsregnskab: 85€
2028 årsregnskab: 112€
2029 årsregnskab: 139€
2030 årsregnskab: 168€

23 Synes om