Tässä on Jonilta yhtiöraportti Netumista heti Q1:n jäljiltä ![]()
Toistamme osakkeen Vähennä-suosituksen ja laskemme tavoitehinnan 1,05 euroon (aik. 1,10 €). Q1-raportti oli isossa kuvassa hieman odotuksiamme pehmeämpi, vaikka kannattavuus oli hyvä torjuntavoitto. Tulevaisuutta ajatellen suunta on myynnin vetämänä oikea, mutta myynnin ajoitukseen sekä sen vaikutukseen liikevaihdossa ja kannattavuudessa liittyy edelleen selvää epävarmuutta. Lisäksi arvostus on kireä eikä vielä kannusta hyppäämään kyytiin (2026-27e EV/EBITA ja P/E ovat ~13-11x).