Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 4)

Wow no nyt on toimarin palkkamalli kohillaan :flushed_face:

Ilmeisesti kelpaa edelleen

5 tykkäystä

Jaahas missasin sitten Intellegon megadippiostopaikan :neutral_face: . Aivan järjetöntä, että jonkun journalistin huomautus kahden väliporrasjohtohenkilön lähdöstä firmasta romauttaa kurssin. Toki teknisen analyysin kannalta kiva että saatiin gappi täytettyä nopeasti niin ei tarvi sitten joskus tulevaisuudessa pelätä sitä. Sisäpiiriä vaihtuu firmoista ties mistä syistä normaalisti aina silloin tällöin, ei pitäisi olla -20% romhaduksen syynä.

9 tykkäystä

Nebiuksen nousu sai minut kokemaan ylpeyttä, onneksi muun salkkuni suorittaminen ovat auttaneet viimekin päivinä siinä etten liikoja ylpisty. :saluting_face:

KH-veli on ollut salkkuni tukiturskiani. KH-turskani vastaavat vajaan vuoden 10-11 kuukauden menojeni verran, huomioiden kaikki kertaostoksenikin. :smiling_face_with_sunglasses:

“Mikä tässä voi mennä pieleen?”-osake

Kohta olen jopa niin syvällä ja rappiolla, että rupean lainaamaan tuhansista vanhoista viesteistäni vain niitä, joissa olen ollut oikeassa (“mitä mä sanoin”-viesti), vaikka toki tuo tapa sopisi mulle hyvin, koska olen niin harvoin oikeassa. :thinking:

15 tykkäystä

No Morjensta pöytään… Eipä ole tämmösiä päiviä ollut omassa salkussa kovinkaan useasti. Tervetulleita tosin ovat jatkossakin :grin:

20 tykkäystä

Tiesitkö, että jos on irtorahaa, voi laittaa pörssiin syväpilkkejä, joihin ei itsekään usko, että ikinä nappaisi. Kyllä silti aina välillä nappaa.

12 tykkäystä

Tämähän siis johtuu siitä että kun on vuosia polkenut murheen alhossa ei tule paljon huudeltua paljonko on tappiolla joten ainoastaan menestyjät ovat äänessä. :index_pointing_up:

Nyt kun vihdoin rakettimaisen nousun jälkeen on ensimmäistä kertaa hiuksenhienosti voitolla, saattaa jopa jossain vaiheessa kirjoitella jotain ’mitä kuraa mulla on salkussa’-ketjuun.

Ja jos tuuri kantaa voi tässä ketjussa toistella papukaijana ath:ta kunnes porukka kypsyy ja on koko forkan mykistämä :face_blowing_a_kiss:

7 tykkäystä

Oho, sehän kävi alta 150 sek. Ei sitä ikinä tiedä, vaikka huomenna lasku jatkuisi. Jos laskee, niin itse ainakin lisään.

5 tykkäystä

On kyllä tehokkaat markkinat. Kaksi tyyppiä lähtenyt firmasta menemään, ja kauhea paniikki päällä. Toimari ostaa. Lisäisin jos en olisi all in.

Olen itse kasvuyrityksessä töissä ja johtajiakin lähtee menemään jatkuvalla syötöllä. Ei mitään nähtävää.

Jollei sitten kuulla jotain oikeasti merkittävää aiheeseen liittyen, mutta epäilen vahvasti.

3 tykkäystä

Tuossa voisi varmaan koettaa arvata mikä kynttilöistä ei kuulu joukkoon? First Majestic Silverille ei ilmeisesti tullut tänään mitään uutisia, mutta vaihto oli tuplasti normaaliin verrattuna. :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Kaikki muut suuret hopeafirmat ovat jo kovassa rallissa ja First Majesticin lähitulevaisuus ja Q2 tuloskin näyttävät hyvältä…joten on aikakin liittyä kerhoon. Jotkut treidaajat ovatkin tätä hehkutelleet etukäteen viime päivinä. Itse tosin olen bag holderi.

2 tykkäystä

Täytyy kyllä ihmetellä näitä joitakin sijoitustoiminnan mihinkään perustumattomia lainalaisuuksia.

Lappu X mörnii kuukausitolkulla ±3% ja tulee päivä kun tarvitset hieman rahaa. Asiaa pitkään pähkittyäsi päätät myydä lapun X perusteena mörniminen. Tappiota tulee muutama pinna, mutta sehän on verosuunnittelua.

Lappu X: Kiitoksia luottamuksesta (not!). Pinkaisempa tästä saman tien viiden pinnan nousuun ja aloitan piristymisen ilman uutisia.

58 tykkäystä

Mitähän tästäkin seuraa Suomelle,lieneekö laskua tiedossa pörssiin ja Suomen talouteen kun ei muutenkaan oikein hyvin mene.

2 tykkäystä

Itse odotan että koko tullit on lainvastaisia ja tullaan perumaan. Jos ei muuten niin wto kautta.

Mutta eiköhän se vatulointi jatku tavalla tai toisella.

3 tykkäystä

Yhdysvallat lähti Trumpin ekalla kaudella WTO:n riidanratkaisuelimestä niin ettei se ole ollut toimivaltainen enää vuosiin. Kaikki muut WTO:n jäsenet ovat perustaneet rinnakkaisen elimen, jossa USA ei ole mukana.

2 tykkäystä

Kuten eilen ostin/myin -ketjussa totesin ostettuani osaketta premarketista kurssilla 407,16 USD, että edellispäivän markkinareaktio tuntui liioitellulta ja odotin siihen eilen tulevaksi vastareaktiota. No, sehän tuli ja näyttää tänään jatkuvan.

22 tykkäystä

Lisäsin eilen IonQ positiota kurssilla 46,20 USD ja Quantum Computing positiota kurssilla 15,71 USD, joten tämän päivän nousut kelpaa oikein mainiosti.

10 tykkäystä

Hankala sanoa tuosta enemmän kuin että noille kvanttilapuille on varmaan ominaista, että silloin tällöin ne vain ottavat superposition uusille kurssitasoille. Tunnettuja hiukkasia on ainakin RGTI, IONQ, QUBT, QBTS. :smirking_face:

7 tykkäystä

Admicom valuu yhä alemmas ja alemmas. Siitä kun Atte päivitti ostasuosituksen 7.8 ollaan taas valuttu 10% alemmas. Ala odottaa ja odottaa piristymistä. Toivotaan rakennusteollisuuden ja Suomen puolesta parempaa vuotta 2026.

Palautin position hivenen liian aikaisin alkuperäiseen kokoon. Potentiaalinen veromyynti vuoden lopulla, palennee varmaan seuraavana päivänä salkkuun.

2 tykkäystä

Moon time :rocket: Taas kutitellaan 400dollarin rajaa. Mihin asti tällä kertaa rahkeet riittää ennen kuin otetaan taas happea ja päästään lisäilemään?

8 tykkäystä

Käydään $400:ssa laukaisemassa Lepikön Tesla shortin stop loss. Siitä sitten kunnolla kenttään.

20 tykkäystä