Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 4)

Melkoista tervanjuontia on ollut jenkkisoftayhtiöiden omistaminen alkuvuonna, tässä on jo niin tottunut itsensä ruoskimiseen että tulee yllätyksenä ettei nämä nyt aivan joka päivä laske.

kuva

Taitaa olla salkun YTD ensimmäistä kertaa sitten tammikuun plussalla

52 tykkäystä

@OsakeKeisari ja Revenion syöksy Visionix-oston jälkeinen syöksy :slight_smile:

ttps://x.com/OsakeKeisari/status/2061654119857664339


27 tykkäystä

Täällä salkut myös YTD plussalle. First North innostuksesta huolimatta.

Eilen oli muuten sangen erikoinen päivä pitkällä hajautetussa salkussani. Ei ollut kuin 3-4 lappua plussalla koko listalla mutta onneksi salkun suurimpia, niin päivä punnersi kivasti plussalle.

Nebius on noussut salkun suurimmaksi. Veivauksen tuloksena aavistus ylituottoa ja tilanne missä nykyinen omistus on katettu aiemmilla voitoilla. Ilman Nebiusta salkkuni suoritus vuoden aikana olisi luvalla sanoen todella heikko. @Sijoittaja-alokas kosketusta parjataan täällä hyväntahtoisesti, mutta täytyy sanoa että nimenomaan hän sai minut investoimaan viime kesänä Nebiukseen.

Ei ole meikäläisen salkun tyypillisiä tuottoprosentteja.

22 tykkäystä

“Marvell Technology surges after Nvidia’s Huang calls it 'next trillion-dollar company”

Tätä on ollut ilo omistaa viime syksystä lähtien.

13 tykkäystä

{0D9662E7-15BC-475D-9D49-E784C23D911B}

Uskomaton momentum. Fingerprint Cards vibat. Ei tule päättymään hyvin, mustia pekkoja jaossa. Stop loss pakollinen, jos tähän koskee..

8 tykkäystä

Mangot alennuksessa jo kolmatta päivää :sweat_smile:

19 tykkäystä

Hiab kulkee vissiin edelleen eilisen tiedotteen voimin yylöspäin :slight_smile: , viiden millin vaihdolla

image

5 tykkäystä

Nytkö se Kamux läks.
image

66 tykkäystä

Tämä on SoFin ohella yhtiö, joissa olen eniten suhteellisesti käyttänyt omaa itsenäistä tutkimustyötä. Tänään TDD punastelee huolella, mutta saattaa edelleen olla silti kovin ylihintainen. :slight_smile:

6 tykkäystä

Salkun YTD ehti olla plussalla kokonaista yhden päivän

kuva

Kyllähän tuosta loppuvuoden annoksen dopamiinia ehtikin jo saada.

72 tykkäystä

Lyhyessä ajassa on tapahtunut käsittämätön paljon :green_apple:

https://x.com/PeterMallouk/status/2061792950107943323


10 tykkäystä

Joskus tulee katseltua taaksepäin, miten salkusta myydyt osakkeet ovat kehittyneet. Sillä voi vähän seurata, oliko oikeassa yhtiöiden suhteen (myin aika paljon yhtiöitä pois n. 2020-2021yhden ison hankinnan rahoittamiseksi, muuten ne olisivat yhä salkussa).

Tässä pieni otos, olennaisimmat kokonaan pois myydyt yhtiöt. Osinkoja ja valuuttakurssimuutoksia ei ole tässä mukana, tämä lähinnä on suuntaa-antava arvio, paljonko olisi tullut tuottoa:

Neljästä suuresta yksi olisi tuottanut tappiota näiden 5-6 vuoden aikana, muut plussaa.

Suurimmalla painolla minulla näistä oli First Solaria, jonka kurssi on noussut rajusti (se oli jo silloin tukevasti voitolla, kun myin pois). Se on yhtiö, jonka löysin itse omalla taustatyölläni.

Eli näistä neljästä yhtiöstä yksi osoittautui virheeksi (ICON), Vaisala olisi ollut myös vähän pettymys vaikka ihan hyvin olisi tuottanut mutta Costco ja First Solar olivat oikeaan osuneita valintoja. Pitäisi joku päivä vielä vilkaista muistiinpanoja näiden yhtiöiden osalta, että mitä olin ajatellut ja mitä on oikeasti tapahtunut.

34 tykkäystä

Tässä on tviitti jätti-ipojen alkutaipaleiden kehityksistä :slight_smile:

https://x.com/_JoshSchafer/status/2061894259679068217


15 tykkäystä

Auts, gamersijoittajat kävi Redditissä lukemassa reaktioita Control Resonantin julkaisupäivään.

16 tykkäystä

Ei pitäisi päivitellä EQT:n ketjua :frowning:

Ei kai tässä mitään kummempia. :slight_smile:

image

9 tykkäystä

Se on hauskaa

koska se on totta

21 tykkäystä

ONKO TÄMÄ OLLUT JOSKUS JOPA ALLE 30€ ?

17 tykkäystä

@OsakeKeisari ja Lumon pohjailut :backhand_index_pointing_down:

https://x.com/OsakeKeisari/status/2062099761830723715


10 tykkäystä

Teemayhtiöt Nanoform, Biohit ja Herantis laskeskelevat kohtalaisesti tänään :slight_smile:

Biohit hurjalla 242 EUR vaihdolla :grin:

image

7 tykkäystä

Verneri myy -dippi jäi aika pieneksi. Harmi, että Verneri on sen verran nobody, ettei vaatinut pörssitiedotetta. Tässähän olisi muuten saattanut tarjoutua hyviä ostopaikkoja.


Kauppalehti voisi rientää apuun ja tehdä vaikka jutun aiheesta.

Otsikko voisi mennä jotenkin näin:

“Indereksen tärkeimpiin avainhenkilöihin kuuluva ja sijoittajakansan rakastama yhteisönrakentaja Verneri Pulkkinen myy paniikissa Indereksen osakkeitaan!”

37 tykkäystä