Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 4)

Jaa, en kyllä keksi montaa tahoa, kenen mielestä tuo olis upea juttu. :cowboy_hat_face:No joillekin yksittäisille tahoille toki, ja ehkä tosiaan joillekin tuo voi olla tosiaan pääasia, että spekulanteilla menee hyvin. :melting_face:


Tässä on tällainen leedereiden lista :smiling_face_with_sunglasses:

https://x.com/Speculator_io/status/2061200038236234230



7 tykkäystä

Kyse ei todellakaan ole spekulanteista vaan vuosikymmeniä kestäneistä ali-investoinneista kuparin malminetsintään ja kaivosten kehitykseen. Tulevan vuosikymmenen aikana tarvitaan pelkästään 250 miljardia dollaria investointeihin, jotta nykyinen tuotantotaso voitaisiin ylläpitää (Rick Rule). Syksyllä Grasbergin kaivos romahti, jolloin useita prosentteja maailman tuotannosta katosi. Perussa sähköntuotanto on ongelmissa ja sähköä ei meinata saada kaivoksille (maailman suurimpia kuparintuottajamaita). Hormuzin salmelta ei tule rikkihappoa läpi, ja sieltä on aiemmin tullut kymmeniä prosentteja maailman tuotannosta. Sitä käytetään nimenomaan kuparin rikastamiseen. Lisäksi kysyntä lisääntyy ja tänä vuonna jäädään tuotantovajeeseen. Hinnan tulee nousta, jotta uutta tuotantoa saadaan tulille.

21 tykkäystä

Itse peesasin Inderesin kolmikkoa(Vilen ja kumppanit) :slight_smile: . Taitaa Mikko Mäkinen harrastaa edestakaista kauppaa jonkin verran, ettei vaan olisi Inderesin osake kokeilukenttä hänen tekoälypohjaiselle algoritmilleen, jota kertoi jossakin yhteydessä kehittävänsä.

Siitä lähinnä epäilys, että toisinaan joku algoritmi siellä liikkuu, kun yrittää tehdä omia toimeksiantoja.

3 tykkäystä

En kyllä jaksa uskoa (mm likviditeetti), että juuri Inderesin osake olisi tässä se kokeilukenttä. Ne liikkeet lienee myös vähän hektisempiä/suurempia.

6 tykkäystä

Mulla tulee Canatusta aina mieleen Ryhmä Hau:n Pormestari Pujolan lemmikkikana Kanatuinen (lapselliset tietävät). Lentokin on kuin kanalla.

20 tykkäystä

Ennen kuin joku ihmettelee miksi Nebius taas keulii premarketissa:

$NBIS Jensen Huang praised NBIS during his GTC Taipei 2026 keynote, which took place on Monday, June 1, 2026, at 11:00 a.m. Taiwan Time at the Taipei Music Center.[5][9] The keynote unveiled NVIDIA’s latest innovations in AI infrastructure, agentic AI, physical AI, and intelligent personal computing, with NBIS (Neuberger Berman Inc.) being highlighted as a partner.[7][5]

8 tykkäystä

1,50 € taso saavutettu Kamuxissa. Vielä kolme kertaa ainakin saa lisätä jos pitäisi strategiaa ostaa lisää aina puolen euron välein!

12 tykkäystä

Tuossa on ARM-ajureita ja miksi ARM on merkittävä peluri tulevina vuosina, kun CPU/GPU-suhde lähenee 1:1 inferenssin aikakaudella ja se alkoi kiihtymään vuoden alusta.

Meneillään oleva Computex Taipei: NVIDIA, Microsoft ja Arm koordinoivat yhteisiä teasereita otsikolla ”A New Era of PC” juuri ennen tapahtumaa. Ne julkaisivat identtisiä viestejä X:ssä (ent. Twitter) koordinaatteineen, jotka osoittavat NVIDIA:n Jensen Huangin keynote puheeseen Taipein Music Centerissä.

Tuo oli markkinoille vahva signaali ARM-pohjaisten tehokkailla AI-ominaisuuksilla ilmestyvien Windows-tietokoneiden julkistukselle.

NVIDIA:n ARM pohjaiset kannettavien piirit (N1/N1X tai RTX Spark): NVIDIA on tulossa (tai laajentamassa osuuttaan) Windows/Arm pohjalle omilla SoC-/APU-piireillään. Microsoft on vahvasti mukana Windows/Arm -optimoinneissa.

Laajempi konteksti: Armin toimitusjohtaja Rene Haas pitää Computexissa keynote-puheen agenttisesta tekoälystä, pilvestä aina AI-PC:ihin. NVIDIAn ilmoitukset kytkeytyvät tähän ekosysteemimuutokseen kohti tehokkaita ARM-arkkitehtuureja edge/AI laitekuormille. Muut NVIDIA:n puheenaiheet tapahtumassa ja keynote-puheessa sisälsivät Vera Rubin päivityksiä, Vera CPU:n, NBIS hehkutuksen, fyysisen AI/robotiikan (Isaac GR00T) ja paljon muuta. PC/ARM on kuitenkin suurin kuluttajille näkyvä kytkös.

12 tykkäystä

Ensimmäisen kerran ostaessani canatua, otin tietoisen riskin.
Lasketteli -30% ja myin.

Yhteistyö siemensin kanssa, kurssi raketoi minä:
FOMO! PANIIKKI! OSTA! OSTA!
Kurssi laskettelee -15%, myynti.

Enää enään ikinä fomota, enkä osta ennen kuin oikeasti alkaa viivan alle jäämään jotain.

Kurssi raketoi, ilman näkyvää syytä.
Minä: FOMO! PANIIKKI! OSTA! OSTA!

Lasketellaan taas.

Tämä on ainut yhtiö joka saa unohtamaan kaikki aikaisemmat päätökset/strategiat.

Tätäkö tarkoittaa yhtiöön rakastuminen?

Sama kuin Salma Hayek pyytäisi syömään hatullisen sitä ittiään, kysyisin missä lusikka.

(Edit: En vertaa canatua hatulliseen paskaa. Oikeasti mielenkiintoinen yhtiö, tiiätte mitä tarkoitan)

32 tykkäystä

Salkusta löytyvältä Brittiläiseltä lisäravinteita valmistavalta nakkikioskilta (eli pieneltä kasvuyhtiöltä) Applied Nutritionilta on tullut näköjään tänään trading update. Yhtiön tilikausi 26 päättyy heinäkuun lopussa, ja tilikauden liikevaihdoksi arvioitiin 148£ miljoonaa (aiempi ohjeistus 140£ mijoonaa), kasvua edellisvuoteen verrattuna ~38% ja kannattavuuden pitäisi olla markkinoiden odotuksien tasolla ja samalla julkistettiin että yhtiö on hankkinut Amerikkalaisen Nutrablend Group yhtiön noin 16$ miljoonalla vahvistaakseen yhtiön kasvua Pohjois-Amerikassa.

Yhtiön markkina-arvo on sen verran pieni että kurssiliikkeet uutisiin ovat aina melko rajuja, markkina näytti ottavan tämän uutisen positiivisesti vastaan:

5 tykkäystä

Hiab nousee iloisesti päivän uutisen myötä :slight_smile:

Hiab vahvistaa merkittävästi asemaansa jätehuolto- ja kierrätyssegmentissä hankkimalla jäteautovalmistaja Labrie Environmental Groupin

image

6 tykkäystä

Mikäs kurssille nyt tuli? Kävi jo 0,922 euroa. Ei näy tiedotteitakaan.

Kuolleen kissan pomppu?

6 tykkäystä

Taisi vain myyjät loppua hetkellisesti ja jollekin tuli hätä. Juhlat loppu kun 50k osakkeen jäävuoret teki paluun. Ihan kiva signaali tällaiselle pohjalta kauhoneelle siitä, että voi Nightingalen osake nytkähtää kovastikin jos uutisia tulee.

Valitettavan vähäistä vain on tiedottaminen ollut.

1 tykkäys

Joo pitää virittä kanssa 1,49 “pilkki” mikä nyt ei syvälä ole.
EI Kamux tätä enää voi laskea, ainakaan paljoa… :wink:

3 tykkäystä

Bittiumia lahdataan taas vaihteeksi huolella…alle päivän kaupankäynnillä kurssi alas yli 20 pinnaa…kylmät teki salkulle ja leikkaa kuin kuuma veitsi voita :triangular_flag: :cold_face:

8 tykkäystä

Taas +10% taulussa, viikossa noustu 47 prosenttia. En tiedä kauanko pystyn tähän kun yleensä mun osakkeet menee toiseen suuntaan. Okta:

6 tykkäystä

Semmonen päivä, taas. Jensen pisti kunnolla vauhtia useampaan salkun osakkeeseen.

image

20 tykkäystä

Hei hou, letskou sanoo Micron. :slight_smile:

https://x.com/KobeissiLetter/status/2061455980106490189


15 tykkäystä

Ihan perus +14% taulussa ilman uutisia Hubspot $HUBS. Ei ole pelkästään Trump joka markkinaa liikuttelee.

1 tykkäys