Godt selskab!
Øv øv, at der ikke var penge på lønkontoen i fredags ![]()
Farten på Elisas stigning kom bag på mig. Jeg tænkte, at jeg tidligst ville sænke gennemsnitsprisen i min portefølje på næste lønningsdag, og jeg orkede ikke at begynde at rode med min i forvejen lidt for lille kontantbeholdning i fredags. Der er stadig næsten to uger til lønningsdag, så må vi se, om det at sænke gennemsnitsprisen bliver ved drømmen!
OP’s analytiker stjal min porteføljestrategi, da han hævede kursmålet for Huhtamäki i dag. Begrundelsen er den samme som på min tavle med small-cap-teser: ”Følger sammenligningsgruppen op som den næste”. Også dagens kursreaktion for Huhtamäki viser tesens styrke….

Jeg har også ventet de sidste fire år! Pengeæslet er snart ved at løbe tør for hø.
Den ligger omkring 50-52 SEK et øjeblik, og så begynder NC at dumpe aktier igen?
Jeg beundrer det beslutsomme udtryk hos pigen i memet, som fortæller, at hun ikke har tænkt sig at forsøge et chimpans-agtigt swing trade, der ender med et tab på tocifrede procenter )
Suk. Gid man var klog.
Ville dette, som blev offentliggjort i morges, have været nok til at overbevise markedet om, at sidste uge var en overreaktion:
Nogle spillere til stede? Er Evolution snart i købspriser? Q4-tal om et par dage. Shorterne flår i aktien. Der er frygt i markedet. Ved 500 kr. ville udbyttet være 6 %, hvis udbytteniveauet holder. Måske ingen grund til at have travlt med at købe før Q4-tallene? Børscyklussens fase? De svageste bukker allerede under. Beklager det rodede indlæg, jeg kom med flere spørgsmål end svar.