Sandsynligvis får Finland-fonde et godt boost inden for et par dage. Også i Nordnet var den pågældende virksomheds vægt allerede tættere på 11%… ![]()
Nå, i dag ærgrer det mig ikke helt så meget, at Nokia i årevis har været den største post i aktieporteføljen.
Hej, snart er Nokia-aktien i porteføljen +100%… miraklernes tid er ikke forbi.
Hvornår mon de på Indes kontor graver dummehatten frem igen? ![]()
Jeg var lige ved at ærgre mig over, at jeg ikke har Nokia
Hvor følger du disse call-køb fra? Det er et ret stærkt hint, at nogen vidste om handlen ![]()
Hvad fanden er der nu galt med det her?
Intrums daglige gøremål har desværre været kedelige at se siden sidste kvartalsrapport. Den er fastlåst på niveau 45-52, selvom de sidste par kvartalsrapporter har vist gode resultater.
Men torsdag bliver en stor morgen. Nu skal der ikke efterlades ubesvarede spørgsmål, men de skal besvares.
Og NC ville gøre klogt i at have en anden plan end at sælge de sidste 15% af sin andel på det åbne marked…
Jeg tænkte, at i dag ville jeg virkelig slå OMXHGI - for en gangs skyld, men så begyndte nogle at falde, og - så kom Store Onde Nokia, som trak hele OMXHGI forbi mig. ![]()
Øv
![]()
Procenterne er ikke helt sammenlignelige, når de beregnes ud fra amerikanernes åbning. Den var 7.705$ da Europa lukkede.
NOK Stock Price | Nokia Corp. ADR Stock Quote (U.S.: NYSE) | MarketWatch
Jeg kigger på overvågningslisterne. Nå, HEX25 +2,44, det er da en dag. Min egen portefølje er sikkert også steget solidt.
Jeg scroller gennem listen og Nokia + 20%, jeg har 0 stk. i min egen portefølje.
Tillykke til ejerne, jeg solgte en portion på tusind aktier til 4,80 for kun få dage siden.
Redigering: jeg løj, VanEck Quantum Computing UCITS ETF har Nokia med en solid vægt på 1,79%
Og da jeg har for omkring 3000€ af den, så skal det nævnes, at der er Nokia i porteføljen med en vægt på 53,7 €. Så selv i dag er der
Nå, snart vil alle hævde at eje Nokia, selvom de har ignoreret kurserne i årevis. Heldigvis er der i det mindste noget tilbage i børnenes porteføljer.
Morgenmadsdiskussioner i andre familier: Mor og far, har I ikke lidt penge at smide efter mig?
Morgenmadsdiskussioner i jeres familie: Mor og far, Nokia er helt ad helvede til, kursen kravler bare afsted ![]()
Jeg siger det ikke. Ville ønske jeg gjorde. Men mit Finland-indeks kan lide det. Jeg prøvede at lave en meme om, hvordan det føles at få krummer fra en jackpot, men hjernen fungerer ikke.
Men det er virkelig en god ting for Finland. Her er der ikke blevet uddelt andet end elendighed med hensyn til økonomisk vækst og andet. Forhåbentlig øger dette tro og håb.
Tillykke til dem, der tilfældigvis læste nyheden i nogenlunde realtid. Jeg nåede at købe Nokia til godt under 6 euro. Stærkt momentum, og herfra fik (får) man årets nemmeste euro.
Jeg tvivler lidt på holdbarheden af Nokias stigning, hvis historien var den der “6G computer”, når man ved, at 6G stadig er i sin vorden. På mobilsiden bruger operatører stadig en master switch.
Dette er da en god ting set fra Nokias ejeres synspunkt. Det svier nu ikke synderligt, selvom min kone arvede flere tusinde Nokia-aktier fra sin svigerfar. En del af dem fik jeg doneret til børnene, og resten fik jeg på anden vis manøvreret ud af porteføljerne i disse børs-kredse; jeg havde selv lidt indimellem, men det er kun et minde nu. Det er ingen grund til at græde over spildt mælk, vil jeg sige. Jeg er mest ked af det på vegne af dem, der tilfældigvis solgte ud efter års venten til en elendig pris.
Men hvad er det såkaldte rigtige salgstidspunkt/hvor længe fortsætter momentum? På andre fora spekuleres der i, at dette kun er en åbning på det amerikanske marked, og at man samtidig er i en bedre position end konkurrenterne. Jeg tænkte selv på en boble, da jeg alligevel sad i flyet og undrede mig over disse 6-måneders og +50% præsterende aktier verden over.
Jeg hoppede selv med til 6,4€, måske strækkes P/E-forholdet endnu tættere på AI-sammenligninger.
Det er mig ligegyldigt, hvad den rigtige salgspris er, men jeg tænkte, jeg ville tage en lille stigning mere. Det går nok for tidligt, men jeg klager ikke, selvom det fortsætter med at skyde i vejret. Gode gevinster allerede i lommen (urealiserede).