Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 4)

42 Synes om

At købe dippen efter regnskabet lykkes ret sjældent, eller det er i hvert fald, hvad jeg har erfaret i mit eget tilfælde. I dag ville det have været værd at have fingeren på aftrækkeren med hensyn til Nokian Renkaat.

15 Synes om

For en gangs skyld, mens jeg arbejdede, kunne jeg multitaske og bemærkede det fald på Yahoo Live, og samtidig talte Rauli Juva i mine ører om, hvordan resultatet var positivt. Jeg købte tilbage med alle mine chips omkring 7,90. Sidste uge solgte jeg en del til 8,38€.

Den første af sin slags for mig. Held og tilfældighed involveret :slight_smile:

21 Synes om

Rystede lidt, men den ujævne kørsel fortsætter, som om den havde firkantede dæk på.

4 Synes om

Orions regnskab ramte prognoserne, driftsresultat fra omsætningen 25 %, egenkapitalforrentning efter skat 31 %, alle selskabets nøgledivisioner voksede. Osv.

Kursen faldt kraftigt. Er der noget, jeg ikke forstår? Eller markedet?

14 Synes om

Orions værdiansættelse har også været ret høj. Ifølge mine egne beregninger, hvis man antager, at den nuværende udvikling fortsætter, skulle man købe til en pris på omkring 50,90 med en forventet afkast på 9%. Og dette forudsætter også, at væksten og den gode rentabilitet fortsætter. Af denne grund har jeg anset Orion for at være mindst fuldt prissat. I august reducerede jeg min position med 20%, da det begyndte at se ud til, at prissætningen primært havde en nedadgående risiko på mellemlang sigt.

18 Synes om

Der har føltes en del fremdrift hele dagen, selvom ingen direkte nyheder er dukket op i mit feed. Sig gerne til, hvis en medlidende sjæl har fundet noget. :slight_smile:

9 Synes om

Jeg indrømmer

Det var mig, der købte denne efter 6 måneders overvejelse til prisen 17,14. Nu er stigningerne forbi, og den eneste retning er nedad. Btw. Jeg havde også omkring 1000 styk af denne i porteføljen engang, men min tålmodighed slap op for tidligt til en stykpris på omkring 5 euro.

13 Synes om

Omse fortsætter, hvor den slap i går :rocket:

13 Synes om

Nå, den berømte nogen et sted ved noget om Valmets morgendagens rapport, når der er så selvsikker blær?

2 Synes om

Microsoft er nu i fire-klubben :open_mouth:
https://x.com/StockMKTNewz/status/1983167283087466741

14 Synes om

Pensionsporteføljen er meget velbalanceret:

37 Synes om

Nokia ($NOK) kom lige i handelspause i USA på grund af kommende nyheder. Noget interessant er ved at ske snart…

EDIT: Markedet åbnede lige fra handelspausen, meget fint.

EDIT: Det gårsdagens NOK call-køb var særligt iøjnefaldende, fordi Nokia næsten aldrig får OTM Call-køb. Størrelsen er kun 35k$, men det virker som om, nogen altid har information. Nogen fra insiderviden (Nokia-ingeniør?) blev rig.

Kuva

EDIT: Gratis kan man se noget f.eks. på Barchart (mere med betalt version). Derudover er det måske bedste Unusual Whales (som ses ovenfor), som koster ca. 500$/år. På Black Friday får man normalt et tilbud. https://www.barchart.com/options/unusual-activity/stocks:

38 Synes om

22 Synes om

Det ser ud til, at det allerede har været kendt eller forudset på anden måde… sell the news!

6 Synes om

Tillykke til dem, der har haft nerverne og tålmodigheden til at holde ud, mens de så Nokias ørkenvandring… Jeg sprang selv af dette tog for længe siden…

respect-hats-off

69 Synes om

Dækresultatet var faktisk ret godt? +10% på tavlen.

Svært at forstå, hvordan nogen betaler over 30 milliarder i markedsværdi for et Nokia, der laver 1,5 milliarder i EBITDA. Må dog lykønske Nokias ejere med, at kursen er +15%!

20 Synes om

Nu er det så med Nokia, hvad der anses for at være et passende P/E-niveau, når man i AI-hypen begynder at sætte multiplikatorer i amerikanske regneark.

30?

50?

150?

Jeg måtte selv hoppe med på vognen et øjeblik, fordi jeg mistænker, at hypen er sikker, og der er måske endda potentiale for et slags meme-rally. Amerika elsker også “comeback”-historier, og på WSB har der altid været en lille melankoli over for Nokia.

”For dette er helt sikkert kun begyndelsen på noget nyt.”

38 Synes om

Måske ville det også dæmpe den store iver hos shortsælgerne :joy::joy::joy::joy::joy:!! Tillykke, Nokia-ejere! Nu kører vi!!:+1::bottle_with_popping_cork:

22 Synes om

Nå. Er Nokia nu det nye Nokia? Finnerne blev ret rige på dette nu. Ikke kun de direkte aktionærer.

46 Synes om