Det gør det ikke nej, men det er bestemt et interessant selskab. Tak til @Bjorninen for at bringe det op. Branchen er interessant og virker præcis som den type, hvor jeg plejer at tabe penge.
Så jeg købte en lille “lyttepost” (forskningsposition), som gav mig motivationen til at udfylde Excel her til aften.
Firmaets tal ser umiddelbart gode ud.

Den 2-årige Fwd snyder dog lidt, da den tager højde for dette års voldsomme stigning. Selskabet følges af én analytiker (DNB), og vedkommende har ret moderate vækstprognoser for de kommende år:

Merafkast (og tab for den sags skyld) skabes ved at gå kontra, så jeg tænkte at undersøge vækstpotentialet. Jeg tastede de tilgængelige tal ind i Excel og kiggede på, hvordan den rullende 12-måneders omsætning og ordrebogen ser ud i samme graf.

Jeg synes, det ser ret godt ud! Hver gang ordrebogen er vokset, er omsætningen fulgt efter, i det mindste med en vis forsinkelse. Jeg kan endnu ikke vurdere ordrebogens holdbarhed, men i årsrapporten for 2022 er der dog dette punkt.

Mon @Bjorninen eller andre kan vurdere, hvor stort et gennembrud der er tale om? Forskellige kilder fortæller ganske vist, at Cambi skulle være den førende aktør i branchen, og branchen vokser formentlig med god fart i takt med diverse offentlige investeringer, men historien har brug for mere kød på benet, før jeg er overbevist.
Selskabets omkostninger ser ud til at være forblevet relativt konstante, så væksten har formentlig været organisk. Der blev foretaget nogle små ændringer i forbindelse med den nye segmentstruktur, der blev præsenteret på kapitalmarkedsdagen. Der blev vist flyttet noget fra andre driftsomkostninger til COGS, men EBIT ser ud til at være forblevet forholdsvis sammenlignelig. Det ser ud til, at en kvartalsvis omsætning på 100 mio. NOK fungerer som en slags break-even, hvor det hele begynder at skalere pænt.

Jeg er stadig i gang med at lære selskabet at kende, men ordrebogen og skalerbarheden virker ret interessant og lovende. Den administrerende direktør er gået på barsel i et par måneder. Det har jeg aldrig oplevet før hos et børsnoteret selskab.