Näkyykö muilla Nordnetin tilillä rahoja (ja niihin liittyviä tapahtumia), joita ei pitäisi siellä olla? Minulla näkyy salkussa käytettävissä oleva rahasumma, jollaista ei pitäisi olla. Tarkemmin tutkittuani tapahtumissa oli talletus, joka vastasi summaltaan ylimääräistä rahaa tilillä. Tuollaista siirtoa en siis ole tehnyt, eikä sellaista tietenkään näy vastatilillä. Olen ilmoittanut aspaan.
Eipä näy tuollaisia outouksia. Aspa varmaan näkee tarkemmin, mistä voisi olla kyse ja mistä raha on tullu. Onko NN mokannut vai halusiko joku yllättää sinut positiivisesti?
Joku tehnyt siirron väärällä viitenumerolla, ei sen kummempaa.
Nordean Investoria tuskin kukaan tulee ikävöimään ![]()
Mutta onko nyt toi perus netbankin karvalakkimallinen toimeksianto-UI se ainoa jolla tehdään? Webinaarissa varmaan tulee vastauksia mutta olisihan se kiva jos väääähän ammattimaisempi ja monipuolisempi vaihtoehto olisi myös saatavilla.Nordea - Pohjoismainen pankkipriimus
Tuonne pystyy laittamaan kysymyksiä, kun menee siihen linkkiin. Laitoin itse noista TA-ominaisuuksista. Sinne vaan kysymyksiä ja painetta niin ehkä joskus toimiva tulee. ![]()
Tulen kyllä kaipaamaan Investoria. Mobiilipankissa ei ole kunnon näkymää, jossa voisi esim. järjestää salkkunsa osakkeet päivän parhaan/ huonoimman tuoton mukaiseen järjestykseen. Siitä näkymästä huomaa nopeasti päivän merkittävimmät kehitykset. Itse asiassa oikein mitään listausta oman salkun osakkeista ei saa - vain aakkosjärjestyksessä olevan luettelon, jossa yhden osakkeen tiedot ovat usealla rivillä.
Nordean mobiilipankilla olisi kyllä paljon opittavaa Nordnetistä. Investorkin on monipuolisempi.
Investoriin ei mitään suurta rakkaussuhdetta ole tosiaan, mutta se sentään on käyttökelpoinen. Jos mobiilipankin / nettipankin käyttöliittymää sijoittamiseen ei kehitetä reippaasti ja nopeasti, niin Investorin lopettaminen tarkoittaa omalta osaltani kyllä osakesäästötilin siirtoa tai lopettamista Nordeasta, ja samalla myös pankkipalveluiden lopettamista. Ne kun on olleet Nordeassa vain sijoittamisen palveluiden vuoksi.
Mutta onko varteenotettavia vaihtoehtoja seuraavilla spekseillä:
- Osakesäästötili
- Kaupankäyntikulut maltillisia –> Mahdollistaa aktiivisen osakekaupan
- Kulut rajattu prosentuaalisesti pohjoismaisiin osakkeisiin –> pienissä kaupoissa kustannukset ei karkaa
- Ulkomaisia osakkeita tarjolla (OP ei taida olla?). Kaupankäyntikulut myös näissä kohtuulliset
- Toimiva käyttöliittymä
Ei tämä kyllä taas helppoa ole. Yrität ostaa Nordnetistä ARCC (reit lappu) ja ainiin, eihän niitä saanutkaan, liian suuret riskit ja näin ![]()
Ei mitään, tehdään se OP:ssa niin kertyy osinkoja sinnekin tilille. No eihän sekään onnistu, pitää mennä konttoriin näyttämään naama ja henkkarit että saadaan USA:n kaupankäynti auki.
Ja sitten ihmetellään kun ei suomalaiset sijoita tai sijoittaa niihin “helppoihin” aktiivisiin ja todella tuottaviin pankkien omiin rahastoihin. ![]()
Ei tainnut olla täällä vielä, että Nordealla tulossa 8.-12.12.2025 Osakesäästöviikko, jolloin Helsingin, Tukholman, Kööpenhaminan, Oslon, Frankfurtin ja Yhdysvaltojen pörssien kaupat euron per toimeksianto.
Lisätietoja: Osakesäästöpäivä kerran kuussa | Katso pörssit | Nordea
Olen joskus ostanut REIT-osakkeita Nordnetin kautta, mutta ARCC:n ostaminen ei totta tosiaan onnistu. IB:n kautta sain ostotarjouksen jätettyä.
ARCC on BDC-firma (pörssin suurin sellainen). Jos siis aioit ostaa Areksen Mortgage REIT-lappua, niin ticker on ACRE (Ares Commercial Real Estate).
Kiusallista Mandatumilla ei mene “taas” premarket toimeksiannot läpi. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta näin käy säännöllisesti.
Näinhän se oli, en osannut tuota yhdistää. Hyvä tällä kertaa kun ehdin nostamaan limit hintoja molemmista myyntikaupoista.
Joskus oli Mantan premarket toimarit auki vasta klo 14 eteenpäin. En ole pariin vuoteen tehnyt siellä kauppaa, niin nykyinen tietoni ei ehkä ole ajantasalla. Mutta voisiko olla tuosta kyse?
Olen nyt yrittänyt käyttää Nordean verkkopankin säästöt ja sijoitukset osiota ihan vain havaitakseni sen olevan täysin käyttökelvoton. Suorastaan hämmentävää havaita suuren pankin käyttöliittymän olevan koulupoikien projektin tasoinen. Onko Investorin lakkauttamiselle kerrottu jotain syytä? Tuntuu oudolle noin tuntuva järjestelmän huononnus.
Säästöt säästöt säästöt. Nordea on kuitenkin riittävän suomalainen, että sillä tulos nähdään tulevan, eikä millään innovaatioilla ja hyvällä palvelulla.
Ja tuntuu uppoovan, kun itsekin kaikki pankkihommat siellä.
Toivottavasti mahdollisimman moni laittaa palautetta, vaikka ei se kerkeä Investorin hautajaisiin mennessä kauheesti kehitykseen vaikuttaa.
Palaute Nordealle lähti. Loogisuus sanoo, että eivät siellä jää katsomaan, jos/kun ihmiset siirtävät omistuksiaan muualle, mutta nähtäväksi jää. (Ja toivon, että tilanne ei oikeasti ole näin huono kuin nyt näyttää vaan kyse olisi vain viestinnällisestä ongelmasta palvelun heikkenemisen suhteen.)
“Luin että lopetatte Investorin. Ymmärsin ensin, että lopetatte koska aiotte tarjota jotain parempaa tilalle. Nyt kun eilen katsoin teidän Säästöt ja sijoitukset -osiota, niin huolestuin erittäin kovasti. Siellä ei ole lainkaan sellaista palvelua, mitä tarvitsen päivittäin. (En ole kovin aktiivinen kaupantekijä, mutta aktiiviseuraaja olen.)
Onko tosiaan niin, että teillä ei ole vastaavia Omat listat -tyyppisiä seurantalistoja, joita voi pitkin päivää seurailla rauhassa, tarjolla uudessa palvelussanne? Tai muita vanhoja ominaisuuksia edes. Onhan yleisestikin pidetty Investoria sijoittajien keskuudessa antiikkisena palveluna jo pitkään, mutta itselle se on riittänyt, kun olen vähän antiikkinen itsekin. Mutta heikennystä palveluun ei saa tulla, sen pitäisi teillekin olla selvää.
Olen ollut XXXX alusta viimeistään teidän (SYPin) asiakas ja aion pysyäkin. Mutta XXXX salkkuni haluan pitää sellaisessa paikassa, jossa sijoitusten operoiminen on edes melko helppoa ja toimivaa. Äärimmäisesti toivoisin, että se olisi teillä. Please tehkää jotain. Antakaa edes Investorille jatkoaikaa! Miettikää, jos tällainen kaavoihin kangistunut ihminen on epätoivoinen, kun pelkää joutuvansa siirtämään sijoituksia muualle, niin mitä uusi sukupolvi tekeekään teidän kanssanne.
Parhain terveisin, XXXX”
Seurataan-osiossa pystyy tekemään listan esimerkiksi osakkeista joiden kurssia haluaa seurata silmäyksellä. En ole käyttänyt mutta kuulostaa siltä mitä haet.
Näyttäisi olevan ainakin salkun jakaumaa, hälytyksiä ja osinkohistoriaa myös saatavilla kun selaa ”säästöt ja sijoitukset” -sivun alalaitaan.
Varmaan näin joo, mutta yritä nyt saada näistä selvää appissa tai padilla, puhumattakaan tietokoneen ruudusta, kun käyttöliitymä ei skaalaudu resoluution mukaan.
Ok. Voi tosiaan myös olla, etten vaan osaa vielä käyttää tuota “uutta” systeemiä, ja varmaan joutuu harjoittelemaan sitä ennen kuin tekee lopullisia tulkintoja asiasta. Ja päätökset jatkosta sitten sen mukaan. Katsotaan.