Kan nogen fortælle, hvad Lynxs krav er til en cash- og margin-konto? Jeg overvejer at bygge dataoverførsel med TWS API til Excel. Jeg tænker bare, om jeg skulle starte med en normal konto og bygge/teste dataoverførselsforbindelsen og senere ændre Lynx-kontoen til en margin-konto, så jeg kunne handle. Eller hvilke krav der var til en margin-konto, hvis man starter direkte med den. Jeg er primært interesseret i at teste, om dataoverførselsforbindelsen ville fungere på en Lynx cash-konto ved at tage en grundlæggende markedspakke. Tilsyneladende er det ikke muligt at oprette Excel-forbindelser på en demokonto.
Hvorfor Lynx og ikke det meget billigere IB, som Lynx bruger?
I gang med selvangivelsen
I IBKR-rapportens oversigt vises kun de betalte renter for de sidste tre måneder, og man er nødt til at grave de resterende 9 måneder frem fra hovedbogens transaktioner.
Har andre haft samme problem?
Edit: hænger tilsyneladende sammen med, at kontoen skiftede til Irland midt på året
Edit 2:
Jeg var nødt til at lave selvangivelsen ud fra to rapporter pga. ovennævnte årsag. Kontonummeret ændrede sig under overførslen.
Hos Nordnet kan man nu købe på det amerikanske pre-market via appen og senere på hjemmesiden:
\u003e du kan begynde at handle med aktier noteret i USA allerede kl. 14.00 finsk tid.
I samme artikel:
\u003e inden sommer forventes flere nyheder i form af nye onlinebørser.
Kommer der mon asiatiske børser? Man kan jo altid drømme. Sikkert noget i stil med Holland og Frankrig.
God ændring, men dog kun pre-market, om aftenen kan man stadig ikke i post-market - formodentlig fordi Nordnet ikke ønsker at strække sin kundeservice og mæglernes arbejdstid længere ud, og uden en form for (“ring til Sverige”) kundeservice kan man ikke rigtig holde handlen åben.
Ser andre ‘inkluder udvidede åbningstider’ el. lign. i den opgavetype?
Det ses. Tegn erkit serbere erpit herbit og traktorer
Heh, hos Nordnet viser appen i hvert fald udbytteprocenten forkert for amerikanske aktier - eller forkert efter min mening, altså for kvartalet. Altså, hvis der er et årligt afkast på 6%, og firmaet udbetaler kvartalsvis udbytte, så vises 1,5% som udbytte. Ikke sådan her.
Det bliver synligt, når du opdaterer appen til den nyeste version (iOS).
Det kommer til desktop senere, hvis du forsøgte at søge den vej.
Hej, findes der en Nordea-liste for en aktiespare-dag her? Jeg kan ikke finde den hos den bank. Hilsen. God aften fortsat.
Dette problem støder man også på andre steder. Så fejlen kan være hos Nordnet, men også der, hvor NN får data fra. Det betyder, at der også kan være en fejl i de data, som man ikke rigtig kan gøre noget ved, medmindre man manuelt begynder at rette dem og håber, at det ikke går den anden vej, når fejlen rettes ved kilden.
Udbytter og alle nøgletal bør under alle omstændigheder kontrolleres direkte på virksomhedens hjemmeside, hvis man træffer investeringsbeslutninger baseret på dem.
Noget mægler-pest er åbenbart i omløb ![]()
Nordeas system kan ikke håndtere anskaffelsespriser, hvis aktien er genstand for en selskabshændelse. Split, udskillelse osv. Sandsynligvis falder en emission i samme kategori. Også hvis aktierne er overført fra et andet sted, er der ingen prisinformation.
Så vidt jeg forstår, gælder dette kun for de anskaffelsespriser, der vises i investorens porteføljeoversigt
Der er vist en bemærkning om, at anskaffelsespriser, der er indberettet på egen hånd, ikke går igennem.
Nej, der er ingen skjulte anskaffelsespriser i baggrunden, som kunden ikke kan se. Eller hvad mente du? Hvis du ikke ser det som kunde, går informationen ikke videre til skattemyndighederne. Og de selvtilføjede anskaffelsespriser er faktisk kun til din egen visning. Der er ingen anden fordel ved det.
Er der andre, der har oplevet, at Nordnets app ikke viser det seneste køb som en blå prik på fondens graf? Det er flere uger siden købet, og den blå prik vises kun i appen på 3-års grafen eller større. Den vises ikke på nogen tidsperiode mindre end 3-års grafen. Via browseren vises den korrekt. Med venlig hilsen en bekymret borger.
Har I sendt IB’s eller Degiros egne udbytterapporter eller købs-/salgsrapporter el.lign. direkte til skattemyndighederne, som de er, i forbindelse med selvangivelsen? Dvs. er det OK for skattemyndighederne? Og burde der være et sted i OmaVero, hvor man kan tilføje en vedhæftning? Det er frustrerende at skulle indtaste udbytter på et par euro osv. derind i OmaVero.
Jeg har stadig så få transaktioner i IBKR, at jeg taster dem ind selv. Selvom jeg vedhæftede rapporten, ville jeg stadig skulle beregne visse ting, såsom det samlede salg og afhændelser.