Diskussion om mæglere

Det forstod jeg også, så for dem er noteringsprisen tilsyneladende synlig på den børs, men kan jeg alligevel handle med de samme aktier på den børs? Eller hvis jeg køber de samme derfra, kommer de så på forskellige linjer? Jeg har ikke engang behøvet at tænke over sådan noget.

Jeg kender ikke til sagen mere detaljeret, end hvad jeg engang fandt frem til hos Mandatum i forbindelse med det:

Börse Frankfurt - børssal

Frankfurtbørsen har også et mere traditionelt handelssted, Börse Frankfurt, i Trader, Frankfurt floor, hvor handlerne stadig udføres af eksperter i en fysisk børssal. Handler foretaget via børssalen er da også dyrere for småinvestorer end den elektroniske Xetra.

Hos Mandatum var handelsgebyret for den Frankfurt floor nok 60€ (i hvert fald for den ene aktie, der spøger i min portefølje) :sweat_smile:.

Faktisk har jeg ikke engang adgang til den børs udover Xetra. Det er i sig selv mærkeligt, at de priser vises om aftenen på den “forkerte” børs.

Jeg har bemærket i Nordeas Investor, at mange af Toronto-børsens beholdninger ikke er blevet opdateret i flere dage. Det er ærgerligt, da afkastet ikke opdateres, og man ikke kan se markedskursen. For slet ikke at tale om at købe til markedskurs. Har andre oplevet et lignende problem?

OP har som mål, at alle systemer er i Microsofts Azure inden 2030.

Jeg har været kunde hos Nordnet i snart 4 år, og jeg har intet at klage over; god brugerflade og tingene har fungeret som de skal. Den eneste anke er de ret høje kurtager ved aktiehandler.

Mine banktjenester er ellers hos Nordea, og nu overvejer jeg at åbne en depotkonto hos Nordea også, lokket af de månedlige aktiesparedage, dvs. én gang om måneden på en bestemt dag handler til et valgt marked med 1 EUR i kurtage plus en eventuel vekselomkostning.

Der kan vel ikke være nogen ulempe ved det?

3 Synes om

Det er ofte ret svært at udnytte den mæglerprovision på 1€ fornuftigt. De aktier, du kigger på, og købsprisen stemmer normalt ikke overens samme dag… i hvert fald ikke for mig, ikke engang årligt.

Jeg tænkte, at man kunne tilføje et par udvalgte udbytteaktier fra udvalgte markeder ved at geninvestere udbyttet to gange om året efter DCA-princippet, uanset den aktuelle pris.

1 Synes om

Kan I logge ind på Nordnet?

Jeg får en fejlmeddelelse “noget gik galt”, når jeg prøver at logge ind med fingeraftryk. Jeg kunne heller ikke logge ind på min bærbare computer.

4 Synes om

Jeg kan ikke komme.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1 Synes om

Nå, Nordnet har smidt mig ud, kan ikke logge ind, hverken med QR-kode eller bank-id… Har andre det samme problem?

Edit: virkede efter et øjeblik, mon ikke nogen genstartede en maskine…

4 Synes om

Jeg kan ikke logge ind på Nordnet. Det var tæt på, at en handel ville være blevet stående, puha.

1 Synes om

Ja, den smed mig ud. Og kan ikke logge ind længere. Tegn …

red. virker igen

1 Synes om

Jep. Jeg var logget ind, i hvert fald troede jeg, og jeg forsøgte at starte købet, men den smed mig ud, og jeg har ikke kunnet logge ind i et stykke tid nu.

1 Synes om

Det er da også god kundeservice, når man tænker over det.

" ‘noget’ gik galt "

1 Synes om

OP’s kunder, tjek venligst jeres kontooplysninger, hvis I ejer eller for nylig har ejet aktier i Kalmar. Kalmar udbetalte udbytte den 7. april. I dag havde OP annulleret udbyttet fra min konto af en eller anden grund.

1 Synes om

Ligeledes observeret Kalmar-udbytte annulleret fra OP-konto i dag. Kunne det være en teknisk sag, der retter sig selv. Det er værd at følge med i.

På Kalmars udbytte var der af en eller anden grund for første gang kun 7,5 % i kildeskat. Nu er det blevet korrigeret til 25,5 %. Det er derfor, der blev justeret.

2 Synes om

Jeg bemærkede også, at der var tilbageholdt mindre skat af udbyttet end forventet. Godt, at årsagen blev opklaret.

1 Synes om

Der er endnu ikke dukket en krone op i Nordea. Mon der er noget galt med hele processen?