Sen ymmärsinkin, eli noille näkyy ilmeisesti noteeraushinta siinä pörssissä, mutta voinko kuitenkaan käydä kauppa noilla samoilla lapuilla siinä pörssissä? Tai jos ostan sieltä samoja, tuleeko eri riveille? Ei ole tällaista tarvinnut edes miettiä.
Itse en tunne asiaa tarkemmin kuin mitä Mandatumista joskus kaivelin asiaan liittyen:
Börse Frankfurt -pörssisali
Frankfurtin pörssillä on myös perinteisempi kaupankäyntipaikka Börse Frankfurt, Traderissa Frankfurt floor, jossa kaupat tehdään edelleen asiantuntijoiden toimesta fyysisessä pörssisalissa. Pörssisalin kautta tehdyt kaupat ovatkin piensijoittajalle sähköistä Xetraa kalliimpia.
Mandatumilla tuon Frankfurt floorin kaupankäyntipalkkio taisi olla 60€ (ainakin sille yhdelle lapulle mikä itsellä kummittelee salkussa)
.
Itse asiassa ei itselläni ole edes pääsyä tuonne pörssiin Xetran lisäksi. Outoa sinänsä että nuo hinnat näkyy iltaisin ”väärässä” pörssissä.
Huomasin Nordean Investorissa, etteivät monet Toronton pörssin omistukset ole päivittyneet moneen päivään. Mikä on sikäli ikävää ettei tuotot päivity, eikä pysty tarkastelemaan markkinahintaa. Saati sitten ostamaan markkinahintaan. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Onhan OP:lla tavoitteena että kaikki järjestelmät on Microsoftin Azuressa 2030 mennessä.
Olen ollut kohta 4 vuotta Nordnetin asiakkaana eikä minulla ole mitään moitittavaa, hyvä käyttöliittymä ja hommat toimineet kuten pitääkin, ainoa kaiherrus on korkeahkot välitysmaksut osakekaupoissa.
Pankkipalvelut ovat muutoin Nordeassa ja nyt harkisen AOT tilin avaamista myös Nordeaan kuukausittaisten osakesäästöpäivien houkuttelemana, eli kerran kuussa tiettynä päivänä valitulle markkinalle kaupat 1 eur välityskuilla plus mahdollinen valuutanvaihtokulu.
Eikai tuosta mitään haittaakaan voi olla?
Tuota 1€ välityspalkkiota monesti melko vaikea hyödyntää järkevästi. Katsomasi osakkeet ja ostohinta ei yleensä kohtaa tänä samana päivänä…ei ainakaan itselle ole osunut edes vuosittain.
Ajattelin että muutamaa valittua osinko-osaketta valituilta markkinoilta osingot uudelleensijoittaen lisäisi kahdesti vuodessa DCA periaatteella kulloisesta hinnasta riippumatta.
Pääsettekö kirjautumaan Nordnettiin?
Minulle tulee virheilmoitus “jokin meni pieleen” kun yritän sormenjälkitunnistautua. En päässyt myöskään läppärillä.
en pääse.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jaha, Nordnetti heitti pihalle, kirjautuminen ei onnistu, ei QR koodilla eikä pankkitunnuksilla… Onkos muilla samaa ongelmaa?
Edit: toimi hetken päästä, liekkö joku boottasi jonkun masiinan…
En pääse kirjautumaan Nordnettiin. Lähellä oli että olisi jäänyt treidi päälle, huh
Jep heitti ulos. Eikä pääse kirjautumaan enää. Merkit …
edit. taas toimiii
Jep. Olin kirjautuneena sisällä, ainakin olevinaan ja yritin pistää oston tulille, mutta heitti ulos ja en ole nyt hetkeen päässyt sisään.
On kyllä hyvää asiakaspalvelua tämäkin, kun oikein miettii.
" ‘jokin’ meni pieleen "
OP:n asiakkaat, käykääpä tarkistamassa tilitietonne, jos omistatte tai olette omistaneet hiljattain Kalmarin osakkeita. Kalmar maksoi osingot 7.4. Tänään OP oli peruuttanut osingon tililtäni syystä tai toisesta.
Samoin havaittu Kalmarin osinko peruutettu OP:n tililtä tänään. Olisiko jokin tekninen juttu, joka korjaantuu. Kannattanee seurata.
Kalmarin osingoista oli jostain syystä ensimmäisellä kertaa ennakonpidätys vain 7,5 %. Nyt oli korjattu 25,5 %. Tästä syystä siis vekslattu.
Kiinnitin myös huomiota, että osingosta oli pidätetty odotettua vähemmän veroa. Hyvä, että syy selvisi.
Nordeassa ei ole näkynyt vielä lanttiakaan. Liekkö jotakin koko prosessissa vinksallaan.