Nordnetin hinnoittelun rohkaisemana olen sen sivussa käyttänyt myös Mandatum Traderia, erityisesti ulkomaisten osakkeiden osteluun. Ikinä en ole niin mittavaa paperisotaa saanut käydä asiakkaaksiottamisprosessin yhteydessä, mutta hoituhan tuo kymmenien lomakkeiden ja liitteiden täyttäminen ja toimittaminen lopulta.
Mutta eipä paperisota toki jäänyt siihen asiakkuuden avaamiseen. Säännöllisesti saanut olla toimittamassa erilaisia FATCA- ja W-8BEN-lomakkeiden päivityksiä. Noh, nämähän toki tunnollisesti olen aina pyydettäessä palauttanut. Nyt kuitenkin ilman erillistä varoitusta olivat laittaneet tililleni ostorajoitukset “puutteellisten tuntemistietojen vuoksi”. Olin yhteydessä aspaa, josta nopeasti sainkin pari sivua lisäkysymyksiä, koska halusivat tutkia asiakkuuttani ja terrorismin rahoitustoimintaa ja valtavaa käteisrahanpesua (sarkasmivaroitus), josta ystävällisesti tiedustelivat, että ovatko nämä osa liiketoimintaani.
Nyt on ollut kolme viikkoa tililläni nämä rajoitukset, ja alkaa tuntua selvältä, että eihän tämä homma näin voi toimia. Tavallaan tekisi mieli väittää, että ei niillä palveluiden hinnoillakaan ole väliä, kunhan homma toimii sujuvasti - mutta en silti haluaisi ottaa hattua kouraan ja palata Nordnetin ryöstöhinnoitteluunkaan
. On aika etsiä uusi osakevälittäjä.
P.S. @superg: Minulle limiittitarjous oli 50k. Ehkä eivät pitäneet minua massimiehenä. Mutta kaikesta yllä olevasta voisi kyllä päätellä, että tuon heille vain hiekkaa lattialle.