Jul 2024 & Välgörenhet

Med och fixar​:christmas_tree::santa_claus:t3::heart: och de där tecknen……………………………………………………

5 gillningar

@Sijoittaja-alokas skulle man kunna fästa den här tråden högst upp eller skapa en egen för år 2025? Där skulle folk sedan kunna lägga in sina egna favoriter, dit man kan dela julstämning. :slight_smile:

8 gillningar

Jag fäste den här tråden nu åtminstone till en början, så att den goda saken får uppmärksamhet. :slight_smile: Och sedan fäster jag en ny tråd vid behov, om/när en sådan kommer. :slight_smile:

5 gillningar

Har det skett några större förändringar nyligen gällande insamlingarnas kostnadseffektivitet och fördelningen av medel? Om det gamla fortfarande gäller, är Julgrytan förmodligen fortfarande det s.k. mest förnuftiga målet för pengarna om man tittar på administrationskostnader och sannolikheten för att hjälpen verkligen når fram?

5 gillningar

Vem kan detta vara :thinking:
image

Tack till @Ituhippinen, han/hon redigerade rubriken! :blush: Det här är nog en bra plats.

9 gillningar

Till min glädje har jag märkt att i den lokala FB-buskradion har människor erbjudit sig att köpa julmaten till mindre bemedlade och de som har haft det svårt :heart:

Buskradior är ju oftast en plats för människosinnets mörkaste elakheter, besserwisserier och spydigheter, dit man inte ska gå om man inte vill förstöra sin dag.

13 gillningar

Det gick till Rädda Barnen eftersom barn verkar må sämre än någonsin. :neutral_face:

10 gillningar

Blodtjänst - Vi ansvarar för hela Finlands blodförsörjning.

Ett sätt att hjälpa till, året runt, och det kostar ingenting.

9 gillningar

Inlägget sammanfogades med tråden: Inderes kaffehörna (Del 10)