Gode tanker, og jeg tilføjer lidt af mine egne her. Efter min mening venter Investor ret tålmodigt på de rigtige muligheder, ligesom Buffett gør. Porteføljen vokser jo ret støt, det er bare indimellem lidt svært at bemærke, da investeringerne foretages gennem Patricia og EQT. Som et eksempel investerede Investor AB i 2025 i Foxway (Foxsnox) gennem EQT med EQT X-fonden. Selskabet fungerer som ankerinvestor i fonden. Jeg ved ikke, om der blev skudt flere af Investors penge i fonden på det tidspunkt, men investeringen blev i hvert fald foretaget.
Som et andet eksempel kom Wärtsilä ind i porteføljen i 2011. Selskabet har foretaget yderligere investeringer i Atlas Copco og Ericsson. Men det blev fint fremhævet, at mange selskabers værdiansættelse er optimistisk, så Investor kan også agere ret forsigtigt. I min tid som investor skete det, at selskabet satsede mere på SAAB, da de var i problemer, og selve satsningen nagede mig lidt, da selskabets udvikling ikke så særlig god ud. Nu virker det ikke som et dårligt træk.