NĂ„gon gĂ„ng kommer det igen att bli dags nĂ€r mĂ„nga âOturs-Eetuâ ger sig ut pĂ„ aktiemarknaden precis innan en global börskrasch ![]()
Jag som trodde att kÀrnverksamheten var annorlunda:

Den bÀsta tidpunkten att köpa ett företag Àr nÀr de pÄ X tvivlar pÄ om företaget överhuvudtaget har en riktig verksamhet.
-Seppo Saario, circa 1952
âOm ett företag inte gör vinst, men lovar det tio Ă„r framĂ„t, Ă€r dess accepterade vĂ€rderingsmultipel oĂ€ndligâ
Investeraren Seppo, Ingen postadress, Är 2021 och 2025
NÀr nya nordiska investerarbröder och -systrar kommer till ett forum som huvudsakligen fokuserar pÄ Helsingforsbörsen.
Vad har jag missat, vad Àr sammanhanget? Har det att göra med nÄgot företags verksamhet?
Redo att ta fram popcornenâŠ
Kan det vara relaterat till Herantis Pharma? DÀr verkade det Ätminstone vara snabb aktivitet gÀllande forskningen.
Det Àr tal om Intellegosta. Det Àr bara att blÀddra i trÄden. Man bör dock övervÀga investeringen noggrant om man inte Àr intresserad av smÀrta (jag skulle skriva torsk men det dÀr duger vÀl ocksÄ).
$$$$$$$$$$$$$$$$
Precis nĂ€r psykiatern sĂ€ger att du har bearbetat saken vĂ€l och vi skulle kunna börja sĂ€nka medicindosen â kommer Verneri med en gulnad Kahneman i handen för att minnas Kuutti och Harvia och skratta Ă„t att Finlands skogsindustris âleende pojkeâ inte egentligen har vuxit pĂ„ Ă„rtionden, trots Nalle.

âHallĂ„ dĂ€r, dĂ€r finns Kesko, UPM och Valmet till ett förmĂ„nligt pris pĂ„ marknaden.â
HjÀrnan: