🐾 Inderes investeringsmemetrĂ„d 🐾

33 gillningar

a8fuf0

28 gillningar

NĂ„gon gĂ„ng kommer det igen att bli dags nĂ€r mĂ„nga “Oturs-Eetu” ger sig ut pĂ„ aktiemarknaden precis innan en global börskrasch :sweat_smile:

19 gillningar

Inom skogsindustrikedjan befinner man sig i den s.k. kÀrnan.

28 gillningar

Jag som trodde att kÀrnverksamheten var annorlunda:

image

1 gillning

Den bÀsta tidpunkten att köpa ett företag Àr nÀr de pÄ X tvivlar pÄ om företaget överhuvudtaget har en riktig verksamhet.

-Seppo Saario, circa 1952

57 gillningar

”Om ett företag inte gör vinst, men lovar det tio Ă„r framĂ„t, Ă€r dess accepterade vĂ€rderingsmultipel oĂ€ndlig”

Investeraren Seppo, Ingen postadress, Är 2021 och 2025

32 gillningar

NÀr nya nordiska investerarbröder och -systrar kommer till ett forum som huvudsakligen fokuserar pÄ Helsingforsbörsen.

55 gillningar

60 gillningar

28 gillningar

Vad har jag missat, vad Ă€r sammanhanget? Har det att göra med nĂ„got företags verksamhet? :smiley: Redo att ta fram popcornen

Kan det vara relaterat till Herantis Pharma? DÀr verkade det Ätminstone vara snabb aktivitet gÀllande forskningen.

Det Àr tal om Intellegosta. Det Àr bara att blÀddra i trÄden. Man bör dock övervÀga investeringen noggrant om man inte Àr intresserad av smÀrta (jag skulle skriva torsk men det dÀr duger vÀl ocksÄ).

6 gillningar

$$$$$$$$$$$$$$$$

15 gillningar

135 gillningar

Precis nĂ€r psykiatern sĂ€ger att du har bearbetat saken vĂ€l och vi skulle kunna börja sĂ€nka medicindosen – kommer Verneri med en gulnad Kahneman i handen för att minnas Kuutti och Harvia och skratta Ă„t att Finlands skogsindustris “leende pojke” inte egentligen har vuxit pĂ„ Ă„rtionden, trots Nalle.

giphy (43)

53 gillningar

Finlands viktigaste investeringsevenemang?

7 gillningar

Jag ska precis börja tanka Tesla nÀr kursen nÀrmar sig en ny ATH.

34 gillningar

”HallĂ„ dĂ€r, dĂ€r finns Kesko, UPM och Valmet till ett förmĂ„nligt pris pĂ„ marknaden.”

HjÀrnan:

55 gillningar

![IMG_2218|476x475](upload://yGu0c1XXwLjIdlIE4AIsKWdZMW

28 gillningar