Dagens Trader’s Club-afsnit var en konstant facepalm, men netop derfor et af de mest underholdende afsnit.
Lepikkö, der taler om Tesla og dets gode fundamentale forhold. Heldigvis fik jeg ikke kaffen galt i halsen.
Dagens Trader’s Club-afsnit var en konstant facepalm, men netop derfor et af de mest underholdende afsnit.
Lepikkö, der taler om Tesla og dets gode fundamentale forhold. Heldigvis fik jeg ikke kaffen galt i halsen.
Og hey, jeg er enig i, at virksomheden fundamentalt set sandsynligvis er en god pengemaskine på lang sigt, hvis alt går som planlagt. Men ikke med P/E 200 multipler med en så stor markedsværdi… Selv for verdens bedste firma kan man ikke betale hvad som helst.
Det største problem med disse multipler er, at hvis markedet blot får et lille hint af tvivl om, at fremtiden ikke er så rosenrød, fordi konkurrenterne og et par andre firmaer også kan indhente Teslas forspring, så vil kursen falde så meget, at krypto pludselig virker som stabile produkter.
Plugi bevæger sig ind i det grønne, tør man håbe på et comeback for vedvarende energi…
Stabil, fundamental baseret vækst er ønsket!
Efter at have testet elbiler (muligvis til mig selv) den seneste tid, forstår jeg slet ikke, hvad Teslas forspring handler om. Ikke kvalitetsmæssigt i hvert fald… Måske hvis man sammenligner med amerikanske biler.
Må se, om tiden er moden til en elbil for mig.
For helvede. En måneds løn i minus i dag. Hvad sker der på markedet, når kurserne svinger sådan? Det mest irriterende er, at jeg ikke har kontanter ![]()
Der kommer altid sådanne markedshuller. Nu er jeg bare ærgerlig over, at jeg ikke har kontanter, og jeg nænner ikke at lette noget fra porteføljens papirer (et positivt problem?), og der er interessante tilføjelsesmuligheder i næsten alle 18 aktier i porteføljen
De skal nok stige igen senest efter sommeren.
Forhåbentlig forbliver den i hullet i det mindste indtil udgangen af måneden ![]()
Hvornår mon freden vender tilbage til markederne, når det nu føles som om, vi i et accelererende tempo bevæger os fra boble til boble og deres sprængning. Vi har inden for det seneste halve år allerede været igennem boblerne krypto, SPAC, brint, elbiler, cannabis og meme-aktier (ja, de sidste par holder stadig stand). Hvad er der så tilbage? Næste tur er så værdiboblen ![]()
Fint nok, hvis luften siver lidt ud af de værste hypebølger.
I dag er det dog primært krypto, der har taget det største slag. Jeg ved ikke, om der var andre årsager end den påståede historie om, at Kina ville forbyde kryptohandel (hvilket åbenbart er en farvet sandhed i bedste fald, men nogen, der følger emnet tættere, kan måske fortælle mere præcist, hvor vi står).
Og aktier kan så følge lidt efter, for hvis der er folk med stor gearing i krypto, og et margin call ringer, så er man nødt til at likvidere noget…
Mener du, at “Elon Musks fremtidige innovationer” ikke er et godt grundlag for en investering?
Nå. Fortæl mig lidt mere om disse virkelige oplevelser. Jeg er selvfølgelig en Tesla-bjørn, men jeg har det samme indtryk af, at Tesla i øjeblikket har en teknisk fordel (som selvfølgelig ikke afspejles i kvaliteten eller prisen).
Jeg tager nok forgæves stilling til dette, for jeg har tidligere ikke været særligt interesseret i Lepikön, eller nogen anden traders/individuelle investors gøren og laden. Men, det der har fanget mit øje de sidste par dage/uger, er Lepikön, der er blevet en torn i øjet. Er det virkelig sådan, at fyren har haft så stor succes, at nu hvor et enkelt nederlag (er det et nederlag eller en midlertidig situation?) kom, stikker mange her en kniv i ryggen, eller peger fingre “sikke en idiot, hvad sagde jeg!”?
Man kan vel vende det til det berømte ordsprog, “undtagelsen bekræfter reglen”?
Anyway, jeg har ikke sat mig ind i Lepikön’s historie og kommer sandsynligvis heller ikke til det nu, men når han bliver nævnt her, så “hører” man uundgåeligt visse ting…
Det kan godt være. Jeg kender ikke manden, og jeg kender ikke historien ud over de videoer, så jeg vil ikke kommentere på fyren generelt. Det var bare den ene sætning, der fik mine ører til at smile.
Tesla minder mig bare om, hvor forkælede de “Musk-tilhængere” er lige nu! Hvis kursen for bare en måned siden, da den var 25% højere, var en sikker, dominerende leder i branchen og ikke overpris, så skulle man ifølge den logik nu pantsætte sin svigermor for at udnytte dette lille dyk.
Gid vi Harvia-tilhængere blev forkælet på samme måde og faldt 25% ![]()
![]()
Elon har fået vred feedback på Twitter fra Doge-investorer. Nogle gange er det virkelig svært at forstå folks dumhed ![]()
Hvor mange af disse er mon trolde og bots? På billedet ovenfor ses allerede to helt identiske beskeder fra forskellige konti.
Der er sikkert også helt reelle tilfælde derude. Men hvis man har taget Musks tweets som direkte retningslinjer og investeret alt, kan man kun bebrejde sig selv, hvis det hele gik galt i dag, især hvis man har spillet med høj gearing.
Åh nej… det er ret sigende, hvordan nogle af deltagerne i debatten ikke engang kender den rigtige navn på coin’en, men forveksler doge/dodge. Det afspejler måske, hvor ivrige og uerfarne de folk er, som har investeret i disse coins. Min egen kryptoportefølje har også taget et hit, men jeg har kun flyttet tiere/hundreder ind fra tid til anden, bare for sjov. Jeg mister ikke søvnen eller mine pensionsopsparinger i dette rod.
Er Dodge ikke en populær amerikansk bil? ![]()
Angelas besked var interessant. Elon er en skør fætter, men på den anden side er det ens egen dumhed, hvis man smider penge i dogecoin (krypto med hundetema), shitcoin (krypto med lortetema) osv.
En ny model er på vej, som er direkte rettet mod den aldrende bybefolkning. Mon ikke dette vil vende kursen:
Dodge er sådan en dårlig bil, at man spilder lige så mange penge på den, som på Doge ![]()