Inderesin kahvihuone (Osa 11)

Mulla ainakin puhelimella ja chromella ketju pomppaa yhtäkkiä kerralla useita päiviä taaksepäin aina silloin, kun kelaa ketjua taaksepäin sen verran, että sivu alkaa lataamaan vanhempia viestejä näkyviin.

26 tykkäystä

Sama juttu. Tätä ei ilmennyt vanhalla foorumin versiolla. Lisäksi foorumin päivityksen jälkeen olen huomannut, että kun puhelimella kirjoittaa viestiä foorumin appilla ja vaihtaa selaimen etusijalle, esim. kopsatakseen linkin tai hakeakseen tietoja, kun palaan appiin taas, tulee näkyviin foorumin etusivu, eikä se ketju ja kohta, missä oli kirjoittamassa. :angry:

Hyvää on se, että se keskeneräinen kirjoitus ei ole kadonnut, mutta joudun skrollaamaan foorumia siihen ketjuun, ennen kuin keskeneräinen kirjoitus tulee taas näytölle ja voin jatkaa. Todella ärsyttävää, jos haluaa postaukseen laittaa muutakin, kuin pelkästään tekstiä. :roll_eyes:

14 tykkäystä

Minulla tekee välillä samaa (läppäri + firefox), ei mielestäni tehnyt tätä “vanhalla” foorumilla.

8 tykkäystä

Lainasin yllä olevia viestejä ja laitoin viestin Inderes.fi-sisällön kehitysideat -ketjuun, jos henkilökunta onnistuisi poistamaan ongelman. :slight_smile:

Asiasta kukkaruukkuun, nyt ehkä voisi saada Corveten halvalla. :thinking:

https://x.com/AcumenFutures/status/2014979306565292361

15 tykkäystä

Aaa, sama juttu täällä (firefox/linux). Huojentavaa kuulla, että muilla on samanlainen ongelma, olen jo hetken aikaa ihmetellyt että viiraako päässäni vai painanko jotain väärää nappulaa!

6 tykkäystä

Ai juma.. :rofl: :rofl: Näyttää sellaiselta projektilta, että rakenna renkaan ympärille auto. :laughing:

3 tykkäystä

Mikäpä se olisi suomalaisempaa? Maa on täynnä kohta 25v vanhoja Volvoja joihin ei ole tarvinnut vaihtaa kuin kaikki ja vieläkin kulkee nätisti! :sweat_smile:

3 tykkäystä

Aika suomalaista on muutes tollanen hylky Polestar -merkkinen sähkis. 730kpl jo Nettiautossa. Kaveri vei omansa vaihdossa vuosi sitten ja siellä se on liikkeessä edelleen🫣

7 tykkäystä

Tää lienee huikean keksinnön jälkeen se toiseksi kiinnostavin osuus sopasta. :smiling_face_with_sunglasses:

Joko yhtiön edustus näyttää hyvin kyseenalaiselta ja epäpätevältä kommenttiensa jälkeen jos tuote onkin susi, tai sitten Suomen sijoitusskenen nimimiehet ja -merkit joutuvat syömään sanansa isoissa määrin. Niin tai näin, tullaan varmasti näkemään kaunis aalto “nii mutku”, “no siis”, “no niin kun” - tyylisiä spinnauksia, kuinka sittenkin loppupeleissä olikin oikeasti eri mieltä kuin se nettiin kirjoitettu mielipide.

E. @antti314 en ole eri mieltä kanssasi siitä, että huijauksen merkkejä ei pitäisi tuoda ilmi. Toisaalta en myöskään väitä skeptisesti ajattelevia missään määrin typeryksiksi: sanoin vain, että kyllä siinä pääsee omat sanansa syömään, jos sieltä jotain oikeasti merkittävää tulisikin. Ihan vain perkele, olin väärässä- riittänee. :slight_smile:

Odotusarvon suhteen ollaan varmasti samalla pallokentällä kanssasi tuon yhden miljoonasta esimerkin kanssa!

3 tykkäystä

Olemme sijoittamista käsittelevällä keskustelupalstalla. Täällä jos jossain pitäisi ymmärtää, että tärkeintä ei ole lopputulos vaan se, että oma ajattelu on järkevää, johdonmukaista ja rationaalisen tarkastelun kestävää.

Jos nyt sattuukin käymään se yksi miljoonasta ja pienessä vajassa on kehitetty kaikkea tiedettä uhmaava neronleimaus, niin ei se että joku suhtautui siihen skeptisesti ole osoitus kyseisen henkilön typeryydestä. Tällaisessa tilanteessa täysin lopputuloksesta riippumatta on eettistä kertoa piensijoittajille, että hyvät ihmiset, tässä on kaikki kusetuksen merkit ilmassa.

33 tykkäystä

Onhan sitä pikku - kenties jopa tälläiset nano-koon firmat tehneet suuria keksintöjä missä jättiläiset eivät ole onnistuneet, kuten vaikka sinisten LEDien ja sitä kautta kaikkien muiden värien (paitsi punainen ja vihreä) keksiminen.

Jos tälle voisi antaa perustellusti vaikka 1:10 000 todennäköisyyden että se on totta, ja sen voisi laittaa todennäköisyytensä takia ‘kusetus koriin’, niin se todennäköisyys ei silti ollut väärä vaikka tämä sitten osottautuisikin todeksi. Tai jos dataa olisi alunperinkin jo paljon, niin kenties se bayesin lain takia tarkentuisi vaikka 1: 9 997 jatkossa.

Veritasiumilla tuli vuosi sitten sinisestä ledistä hyvä video:

6 tykkäystä

Mensisiköhän tuohon se Hyzonin viimeisin Vetykenno :red_question_mark: Se oli ainakin speksien mukaan kilpailijoita parempi :red_exclamation_mark: Ja kukas insinööri myöntäisi, ettei haastetta kaipaa? :thinking:

4 tykkäystä

Usa-thread muuttunut jälleen suomenkieliseksi. Mietin jo päissäni aiemmin, että onko foorumin tekoäly-tulkkaushomma mennyt jotenkin sekaisin mutta tiedä sitten.

Muuutta enihuu. Kohta pannulle tirisemään lehmän sisäfilettä, ae että. Suapi herkutella.

5 tykkäystä

Tässä on tviitti Nassen IPOista :slight_smile:

https://x.com/fiscal_ai/status/2015137554509820311

nasse-setä harvinaisen selvin päin on Make a GIF
Nasse-sedän aikana ei ollut ipoja suomalaisissa kaupoissa

14 tykkäystä

Mutta pohjat löytyi usein? :wink:

Nassu-daq-merkkejä S&P 0132

3 tykkäystä

Juuri näin, “ain’t but a scratch” sanoisi Musta ritari Monty Pythonissa. Tuoreempi populaarikulttuurin viittaus unelmien ja uskon voimasta - Siskonpeti:

Vaimo: …siis miten iiihana, rakas…just sellainen romanttinen ja rustiikkinen tunnelma! Tällaisesta ME on aina haaveiltu…Vaatii vain iiihan pientä laittoa, terassin lisäys jajajaja…

Todellisuus:

Edit: aika näyttää onko tästä myös Verge-kohun meemiksi…

3 tykkäystä

Häh!

Kun minä tarkastelen kaiken maailman rationaalisia juttuja kuten PE-lukuja, velkaantuneisuutta, myynnin kehittymistä viimeisen 5 vuoden aikana ja miten maailmanpolitiikka niihin mahdollisesti vaikuttaa, niin joko tulee tuhdisti turskaa tai sitten muuten vaan mörnitään vuodesta toiseen jossain indeksituotoissa. Ja sitten sillä pienellä rahalla, minkä uskallan laittaa hetken huumassa kaiken maailman meemiosakkeisiin, tulee muutamassa kuukaudessa 50-100% profittia.

Arvostaako markkinat järkevää, johdonmukaista ja rationaalista tarkastelua? Ja katin kontit. Kunpa vaan uskaltaisin pistää all in ja valita tuoton, niin ei tarttis vuoden päästä enää pomoa kumartaa.

4 tykkäystä

Hei,

Olen uusi täällä enkä ihan tarkkaan tiedä vielä että mihi osioon mitäkin voisi pistää mutta tämä kahvihuone vaikuttaa semmoselta paikalta mihin voi ainakin pistää kysymystä yleisellä tasolla.

Onko kukaan tehnyt tai käyttänyt tekoälyä osakkeiden löytämiseen ja kaupankäyntiin, jos on niin miten on kaupat onnistunut? Itse olen miettinyt että pitäisikö tämmöistä kokeilla niin sillä vain kysyn :slight_smile:

11 tykkäystä

Tervetuloa foorumille, tämä on loistava paikka kysyä oikeastaan mitä vain! :slight_smile:

Osakkeiden löytämiseen ja niistä sparraamiseen tekoäly on mielestäni varsin mukava kaveri! Etenkin kun tekoäly muistaa aiemman keskustelun, ei aina tarvitse lähteä alusta. Itsellä on vielä vähän hakusessa promptit, joilla saisi oikeasti joitain “uusia” yhtiöitä tutkittavaksi, kovasti tunnutaan tarjoavan noita somessa eniten keskusteltuja yhtiöitä.

Itse kaupankäyntiin en käytä tekoälyä, enkä oikein osakepoimijana ymmärrä mitä hyötyä siitä olisi. Jos tällä siis tarkoitetaan ihan itse transaktiota! :slight_smile:

5 tykkäystä

Kiitos Timo vastauksestasi! :slight_smile:

Ja mitä tulee näihin kysymyksiisi…

… niin jos saisin yhtiöstä jonkun haastateltavaksi Alokas haastattelee -ketjuun, niin voisin kysyä näitä erinomaisia kysymyksiäsi häneltä. :slight_smile: Jos saan onnistumaan tässä lähiaikoina. :thinking:

Mukavan rauhallista sunnuntaita kaikille!

6 tykkäystä