Poor Things oli vähän erilaisempi Hollywood-elokuva, joka oli mielestäni mukavalla tavalla leikkisä ja paikoin jopa nerokas. Emma Stone veti roolinsa hienosti, mutta pidin myös Mark Ruffalon ja Willem Dafoen suorituksia ihan onnistuneina.
Elokuvan tyyliseikat pistivät itselläni silmiin, niin asut, kampaukset kuin puitteetkin, jotka sopivat elokuvan tyyliin hyvin. Ei ihan mestariteos, mutta mielestäni oikein hyvä elokuva.
Tämä elokuva voi olla osalle katsojista väärällä tapaa out…
Katsoin loppuun asti, tosin kolmessa osassa, tämän (imo) kummajaisen (Kinds of Kindness, 2024), jossa pääosissa samat kasvot (Emma Stone ja Willem Dafoe) kuin Poor Things (2023) ja ohjaajakin on sama, Yorgos Lanthimos, joka selittää elokuvan kummallisuutta. En voi suositella tätä kuin kummallisten elokuvien ystäville. Willem Dafoesta tykkään mutta täytyy rehellisyyden nimissä myöntää, että kaveria vetää puoleensa kummalliset roolit vaan näyttelijäntyö toki erinomaista (imo). Itse katsoin tämän HBOmax suoratoistopalvelusta mutta näkyy löytyvän myös ainakin Disney+ -palvelusta, ketkä sitten näistä mahdollisesti innostuvat. Olen nähnyt näköjään toisenkin hänen elokuvistaan kun olin varmistamassa. että tämä oli eka ja vika mutta The Favourite (2018) olen kuitannut joskus eli ei ollut eka mutta vika. Liian outoa minulle, joka olen niin outo että hyljin näin outoa, vähän kuin samanmerkkiset sähkövaraukset hylkivät toisiaan.
https://www.imdb.com/title/tt22408160/?ref_=ext_shr_lnk
Joo, ymmärrän.
Esimerkiksi tuo Poor Things on sellainen elokuva, jota en uskaltaisi suositella sellaiselle, jonka elokuvamakua en tunne ollenkaan, vaikka itse tykkäsin katsoa. Helpompi on suositella jotain klassikkoja, joissa on “osuvuusprosenti” korkeampi.
3 tykkäystä