Pääsiäispähkinän ratkaisu
Ensimmäinen kysymys on, että mikä Pääsiäispähkinä. Kysymys on oikea, sillä pähkinälle olisi tullut enemmän näkyvyyttä, jos sille olisi luonut oman ketjun, mutta yhdessä lakihenkilön kanssa päädyimme oikeudellisessa tarkastelussa, että FA Massella on yksinoikeus pähkinäpalstoihin.
Yksinoikeus ei kuitenkaan alustavassa tarkastelussa koske yksittäisiä pähkinöitä, joita on muutkin foorumistit keksineet ja niitä on ollut muun muassa Massen pähkinäpalstoissa.
Mennään sitten itse pähkinään, joka löytyi siis 2026 Q1 salkkukatsauksestani
Berkshire Hathaway on siis oikea vastaus, kuten enemmistö vastaajista tiesi.
Oikeaan vastaukseen on kaksi kohtaa mitkä pitää puntaroida:
- Conversen omistajuus
- Kuinka hömelö Vanerihands on?
1908 perustettu Converse joutui vaikeuksiin 1990-luvun ja 2000-luvun vaihteessa ja joutui tilaan joka vastaa yrityssaneerausta. Tässä yhteydessä monialayritys ITOCHU Corporation, joka oli tehnyt yhteistyötä Conversen Japanin toiminnoissa hankki kaikki oikeudet Converseen Japanissa. Loppuosa joka on tietysti myös suurin osa Conversesta saneerattiin sellaiseen kuntoon, että Nike osti sen vuonna 2003.
Berkshire Hathaway omistaa noin kymmenen prosenttia ITOCHU Corporationista. Berkshire aloitti ITOCHUn ja neljän muun japanilaisen firman osakkeiden ostot heinäkuussa 2019.
Uudet Converset voi siis hankkia lähi-Tokmannista ja ne ovat Niken. Tai japanilaisesta verkkokaupasta siten, että ne pitää itse tullata, mutta loppujen lopuksi ne tuotiin kuistin kivelle asti. Nämä ovat siten Berkshire Hathaway peräiset.
Seuraava kohta on sitten allekirjoittaneen hömelyyden taso. No jos lukija on pystynyt lukemaan viestiäni tähän asti niin varmaan on täysin selvä lopputulos, että olen varsin hömelö. Vihjeenä on myös salkkukatsauksestani löytyvä omakuva, jonka uskalsin ottaa ilman, että päässäni on ämpäri. Minulla on niin sanottu Morjensta Pöytään - ilme. Taustalla on hylly, jossa on mielenkiintoni kohteita. Yksi näistä on Slam Dunk.
Toki silmät voivat harhautua ja oletkin havainnut Paavo & Vuokko -mukin tai erään hiustuotteen.
Joka tapauksessa olen etsiskellyt kenkiä, jotka riittävästi muistuttaa Slam Dunkin Ryota Miyagin kenkiä.
Converse Cons Accelerator Mid -kenkä on mielestäni riittävän lähellä. Tuskin on sattumaa, että Converse Japan on tuonnut tämän markkinoille sen jälkeen, kun The First Slam Dunk -leffa menestyi Japanissa ja maailmallakin.
Tässäpä tämä. Ei se kovinkaan hyvä pähkinä ollut. Kiitos vastaajille. En oikeastaan tiedä nollaantuuko kysely, kun menen korjaamaan kirjoitus- ja muotoiluvirheitä. Kuva, jossa oli salkun sisältö oli epäjärjestyksessä. Toisaalta epäjärjestys varmaan kuvaa hyvin salkkua.
Ps tämä lyhenne tarkoittaa jälkisanaa ei erästä puoluetta. Äänestytin myös Spotify-meemeistäni. Ne saivat murskatuomion. 100 % äänestäjistä koki, että ne on paskaa.