Jamen altså… Når jeg kigger på finske aktier…. så er der ikke noget selskab med en markedsværdi på under 20 millioner, som har en volumen på omkring 0,5 millioner, samtidig med at aktiekursen er 0,06 euro stykket.
Jeg drikker allerede øl og er på vej ind til byen for at drikke flere øl, nu hvor der er momentum, men jeg tager lige et lynhurtigt kig på dagens situation:
Til en markedsværdi på 16 mio. finder man Duell, men prisen er 3,12. Grafen er helt okay, altså den er faldet voldsomt fra ATH. Den stigende omsætning er god, nettoresultatet er groft i minus, selvom underskuddet dog mindskes frem mod nuet, gældsprocenten er helt okay på omkring 45 %. Men hvordan investerer man i sådan noget, når man ikke ved, om det er fugl eller fisk. Forretningsområdet har jeg ikke engang kigget på med de her regnskabstal.
Jeg kiggede på én penny stock, nemlig Eagle Filters Group. Pris 0,0682. Kurven er rigtig god, ligesom med krypto, den er faldet voldsomt fra ATH og har ligget fladt i lang tid, man skulle tro, at den venter på en eksplosiv stigning. Nettoresultatet er også så meget i minus, at det ikke giver nogen mening, men underskuddet mindskes frem mod i dag. Hvordan holder de her selskaber sig i live, hvis de fyrer 4 millioner af i underskud 3 år i træk? Har de business angels, der kaster penge efter dem…. gældsprocenten er på heftige 80 % eller noget i den stil, men det i sig selv siger ikke alt.
Jeg ved det ikke. Handler det her lidt om, at de virkelige vinderaktier bare er så fandenme sjældent tilgængelige. Det er selvfølgelig klart, at der ikke hver dag er nogen, der lige står over for at skyde i vejret, men efter min erfaring har jeg aldrig fundet finske af den slags.