Inderes kafferum (Del 10)

Det är verkligen bra, jag kanske har lyssnat på er tidigare. :slight_smile: Jag lyssnade på flera låtar från er nu i rad och det fungerade jättebra, -det finns trevligt varierande låtar sinsemellan. :flexed_biceps:

Lyssningsrekommendation kommer härifrån!

Jag vet vad jag ska lyssna på i hörlurarna under nästa långa, söta Zoom-möte, som påminner om Linkedin live. Jag kan alltså lyssna på bra metal under mötet och samtidigt visa tummen upp för kameran på lämpliga ställen och då och då säga i mikrofonen att det är bra stämning och att vi kan ha en trevlig live-flipchart-multilager-ERP-matrisprojektgrupp.

5 gillningar

Tack för rekommendationen, jag måste lyssna på det senare ikväll med en kvalitetsöl, det är intressant att höra investerarkollegornas musikproduktioner och -projekt, de dyker sällan upp här. Finns det en separat tråd på forumet där forummedlemmar kunde dela med sig av sin musikkunskap eller varför inte visa upp sina färdigheter i olika kategorier i allmänhet?

Jag har själv gjort musik på datorn i 25 år, först 11 år med rapbeats med ganska hyfsad UG-framgång, och däremellan har det även funnits sidoprojekt med miljontals lyssningar, som Salkkarit-liknande dance-remixer från YouTubes tidiga dagar. Sedan 2015 har jag gjort experimentell elektronisk musik inspirerad av Japan, i stort sett mitt livslånga konstprojekt. :slight_smile:

Trevlig fredag till alla! Idag verkar det vara den första soliga dagen i december, oj oj..!

5 gillningar

[quote=“Shinjuku-mies, post:9844, topic:59288”] :astonished_face:
Finns det en separat tråd på forumet där forummedlemmar kunde dela med sig av sin musikkunskap eller varför inte allmänt visa upp sina färdigheter i olika kategorier?
[/quote]
Det verkar inte finnas, åtminstone inte än. :slight_smile:

Jag har åtminstone inget emot om du (eller någon) lägger upp egna musikgrejer här. :slight_smile: Skulle vara kul att höra, tack! Du har ju gjort intressanta saker inom musiken - det är en stor sak att få ens någon form av framgång inom musiken och miljontals lyssningar är verkligen en otrolig grej!

Trevlig fredag till dig också!

1 gillning

Hade inte Inderes också ett eget husband? :slight_smile: De spelade väl rockstandarder?

3 gillningar

På fredagen ett citat från den store bortgångne Charlie Munger:

CM: ‘Med bokföring kan man göra saker .. ja, lite som de gör i Italien när det är problem med posten. Det hopar sig och hopar sig och börjar irritera postarbetarna, så de slänger bara bort några skåpbilar fulla. Och allt flyter på som smort igen.’

WB: ‘Äh .. uh .. det där hände alltså i något icke namngivet internationellt företag, jag menar alltså i ett icke namngivet land.’

CM: ‘Japp. I Italien.’

Trevlig helg :clinking_beer_mugs:

18 gillningar

Jag har inte fördjupat mig mer i bolaget, men jag såg att p/e 145 och p/b 4,76 inte ser ut som billiga värderingsmultiplar :smiley:

6 gillningar

Här är SEB:s prognoser från Inderes. Det justerade P/E-talet för 2025 förväntas ligga runt 20, och för 2026 förväntas P/E-talet sjunka till cirka 12. Inte heller de företagsvärdesbaserade multiplarna låter helt orimliga i mina öron. Utöver detta får investeraren en direktavkastning på cirka 6 procent.

Näyttökuva 2025-12-12 kello 11.11.30

9 gillningar

Inderes skriver ner goodwill enligt kraven i FAS-redovisningen, vilket gör det rapporterade P/E-talet irrelevant. Även utvecklingskostnaderna går till stor del via resultaträkningen. Kassaflödesbaserat når man, enligt SEB:s analys, mer rimliga multiplar.

Enligt min egen bedömning är bolaget prisvärt och utsikterna är lovande. Jag ser fram emot när mjukvaruverksamheten börjar generera goda resultat. Investeringar görs i förväg och i ökande omfattning, så det återstår att se när tillväxten syns positivt i resultatsiffrorna.

9 gillningar

Uhka

Vi hotas av en ständigt växande utdelningsprocent.

56 gillningar

Personen i annonsen påminner väldigt mycket om någon

image

5 gillningar

Collage_20251212_130426895

30 gillningar

Mitt nyhetsflöde fylls av @Verneri_Pulkkinen’s köp, är det redan det tredje på kort tid. Slutsats: Verneri har fått en rejäl julbonus🙂.

28 gillningar

Jaha, låt oss se hur amerikanska krypto-AI:er går framåt…

5 gillningar

Jag hoppas på det bästa, men om min investeringsprestation från de senaste åren fortsätter får du fokusera på ditt dagliga arbete ett tag till. :smiley:

Inderes har inga bonusar. :frowning:

Jag har kastat in pengar i arbete, men sparsamt.

21 gillningar

Jag kommer igen nästa år att försöka samla en koalition vid bolagsstämman som skulle fälla styrelsens utdelningsförslag och ändra vinstutdelningen till återköp av egna aktier istället för utdelning. Hittills har stödet för Återköpspartiet stannat på drygt en procent och förslagen har inte burit frukt, men jag kan försäkra att vårt lobbyarbete är kontinuerligt för denna sak.

54 gillningar

Detta är absolut vad som behövs nu. Utdelning 0€ och med alla tillgängliga pengar + till och med lite med lån, återköp av egna aktier. En ordentlig helomvändning i vinstutdelningen

6 gillningar

Jag undersökte detta intressanta tillväxtbolags utdelningsprognos för de kommande åren och bestämde mig för att köpa mer.

Om utdelningsprocenten överstiger 10%, så dricker jag utdelningskaffe på publiceringsmorgonen.

(Onda onda) återköpspartiet verkar sticka upp huvudet, så man måste vara extra vaksam vid bolagsstämman. Så att ingen tar våra härliga utdelningar ifrån oss.

4 gillningar

1000081996

Låt oss nu piska det här skämtet till döds en gång för alla. :face_with_monocle::grin:

Trevlig helg till alla utdelningshökar och alla andra. :clinking_beer_mugs:

27 gillningar

Oj, kaffet hamnade på tangentbordet :smiley:
Tecken, tecken

6 gillningar

Utmärkt översikt över Duolingo som investeringsobjekt @Iikka_Numminen ! :clap:

Jag måste nog fundera mer på bolaget igen…

I samma tema talade jag tidigare i Vartti om de förmodade offren för AI-disruption, och nämnde även Duolingo kort.

11 gillningar