Pressa ja PM ovat poikkeuksellisesti yhdessä menossa jenkkilään. On mainintoja “Delegaatiosta”
Onko kenelläkään hajua henkilöistä / firmoista tuossa delegaatiossa?
Erityisesti Turkulaisista olisin kiinnostunut.
Pressa ja PM ovat poikkeuksellisesti yhdessä menossa jenkkilään. On mainintoja “Delegaatiosta”
Onko kenelläkään hajua henkilöistä / firmoista tuossa delegaatiossa?
Erityisesti Turkulaisista olisin kiinnostunut.
Mihin tämä perustuu? Itse olen tehnyt satoja tilauksia ja poikkeuksetta laatu ollut virheetöntä ja tavaratkin pääosin samoja mitä Tokmanni ja Prisma yms. myy,
Ihan käyttäjäkokemuksiin. Isä osti sniiduna Tokmannilta moottorisahan. Sutta& sekundaa. Ihan vain yhtenä esimerkkinä. Sen sijaan olet tehnyt satoja ostoksia Kiinasta. Onnea. Pakko tuolla määrällä jo joku ehjäkin osua joukkoon.
Juman jössens, UPM:n kanssa tuli tehtyä puukauppoja muutama viikko takaperin. Odotus oli, että hommasta kuuleekin seuraavan kerran aikasintaan vuoden päästä. Mutta niin vain koneet on jo metikössä ollut pari päivää. Joskus sitä yllättyy positiivisestikin.
Näillä hinnoilla voi hyvinkin ollakin että puukauppatulot menee puufirmoihin sopivasti.
Ps. Tässä varmaan UPM/Metsä Boardia/Stora Ensoa ostaneiden keskustelut Inderes -miitissä:
Jos Nordeaa aina haukutaankin, niin Osuuspankki on kyllä täysin tehoton. Osakkeiden siirto kuolinpesältä osakkaiden arvo-osuustileille kestää kahdeksan viikkoa. En tiedä, mikä polkupyörälähetti niitä papereita kuskaa tarkistettavaksi, kun mielestäni aika on täysin kohtuuton. Kaksi kuukautta osakkeet poissa kaupankäynnistä nykypäivänä on pelottavaa. Toivotaan edes nousevia kursseja. Kolme viikkoa on nyt odoteltu ja viisi olisi vielä edessä. Tällaisiin pitäisi kyllä jonkun tahon puuttua. Mutta ei koskaan Osuuspankin asiakkaaksi. Nordeassakin ihmetellään, mikä tässä maksaa. Mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä?
Moi. Blogissani uunituore katsaus asuntojen hintoihin, S&P500 tilanteeseen, sekä vilkaisu kryptojen parissa. Asuntojen hintakatsaus, S&P500 tilannekatsaus, ja kryptovilkaisu. - Rahat Ojennukseen
Edustan vain omaa mielipidettäni, mutta pakko kommentoida kun useasti jo tätä ajatellut!
Ensinnäkin hienoa, että rahasta ja sijoittamisesta blogataan! Kaikenlaisille sijoittajille löytyy erilaisia kirjoittajia, joita mielellään lukee. Kaikki ei tykkää samasta, ja kun sen omansa löytää siihen kyllä koukuttuu vahvasti!
Mistä aasinsiltana viestini aiheeseen. Miksi tyytyä mainostamaan blogiansa tasaisin väliajoin, kun täällä voisit aidosti sitouttaa itsellesi aktiivista ja kiinnostunutta yleisöä? Inderes on vähän kuin tehnyt raskaan työn valmiiksi, ja koonnut sijoittamisesta innostuvat hörhöt saman katon alle. Täällä vähän muitakin viestejä kuin blogimainoksia, niin uskon, että lukijakunnan kiinnittäminen voisi olla paljon helpompaa. Itse esimerkiksi kaipaan bloggaajalta “sitä jotain”, ennenkuin annan edes mahdollisuutta postauksen muodossa.
Olkoon se naseva kommentti, kuva jossain tai vaikka hauska twiitti: mutta jollain tavalla se yleisö pitää saada tuntemaan, että perkele, tätä en voi missata!
Ikävä kyllä en osaa tilanteessasi neuvoa, mutta sijoituspalvelujen osalta kokemukseni on samaa tasoa.
Olen ollut vuosia ihan tyytyväinen OP:n pankkipalvelujen käyttäjä, mutta sijoittamisen aloitettuani olen alkanut tehdä lähtöä pankista. Olen pari kertaa tänä vuonna yrittänyt saada osaketta auki kaupankäynnille USA:sta.
Ensimmäisellä kerralla ei onnistunut yhtiön pienen markkina-arvon takia, koska siitä aiheutuisi kuulemma ongelmia kaupankäynnin suhteen. En kysellyt sen tarkemmin, vaan siirsin rahaa ja ostin toisesta palvelusta.
Toisella kerralla ehdottivat, että kyllä onnistuu, kunhan lähetän asiakaspalvelun kautta viesti meklarille, jossa ilmoitan seuraavat asiat:
Tämä vain 1%:n palkkiolla, joka on vähintään 24 € + 18 € toimitusmaksu.
Hymähdin viestille, siirsin rahaa ja ostin toisesta palvelusta.
Tämäkään ei vastaa kysymykseen, mutta pari vuotta sitten kyllästyin lopullisesti Nordean Investoriin. Nordnetistä oli olemassa ennestään sinänsä hyviä kokemuksia, mutta koska ostot oli vielä tuolloin aika pieniä, oli toimenpidemaksun koko suhteessa niihin liian iso. Päädyin kokeilemaan Mandatum TraderGO:ta ja olen ollut siihen kaikin puolin erittäin tyytyväinen. Siksi suositukset.
Investorin kautta en itse käy kauppaa ikinä. Muuten kyllä Nordea toiminut kohtuu hyvin pienillä kaupankäynnin kuluilla. OP taitaa kyllä suomalaisista pankeista se kaikkein huonoin sijoittajalle alkaen jo OST: n viivästyksestä. Merkillistä, että näin suutuoeroja voi tänä päivänä olla ja ihmiset vain tyytyy saamiinsa palveluihin.
Sain tänään verottajalta selvityspyyntökirjeen, kun yritys, jonka osakkeita omistan, myytiin toiselle yritykselle huhtikuun lopussa 2025. Kun meinasin vastata sähköisesti selvityspyyntöön, se ohjasi vuoden 2025 veroilmoitukselle. Omaverossa ei voinut tehdä selvitystä pelkästään kysytystä myynnistä, josta saan rahat vaiheittain (65% toukokuu 2025, 25% marraskuu 2025 ja 10% marraskuu 2026). Vaikka olen aiemmin ilmoittanut listaamattoman yrityksen osakkeet varallisuutena verottajalle, he olettivat selvityspyynnössään, että olisin saanut ne ilmaiseksi maksamatta varainsiirtoveroa, jolloin olisi suuri luovutusvoitto. Todellisuudessa kärsin tuossa investoinnissani kymppitonnin tappion. Aiemmin verottaja palveli myös chatin kautta, mutta ei enää. Botti kertoi, että verottajalta voi saada neuvoja vain soittamalla maksulliseen palvelunumeroon, missä odotuskin on maksullista. Lähiverotoimistotkin on suljettu, jolloin mennen huomenna Helsinkiin Hämeentie 15 -konttoriin jonottamaan. Verotoimistosta ei voi varata online aikaakaan, vaan sekin pitäisi tehdä maksullisen puhelinpalvelun kautta. Ei voi kyllä muuta sanoa kuin, että valtion digitalisointi taitaa olla palveluiden alasajo ja kaiken tekeminen maksulliseksi verovelvollisille. Ei voi muuta kuin ihmetellä…. Tämäkö on sitä toiminnan tehostamista.
Kiitos tästä. Ehkä kuitenkin tällä hetkellä olen sen verran työllistetty olevinaan, ja kun pitää varata jonkinlaista aikaa palautumiseenkin, niin tuo verkostoituminen jää vähemmälle. Olet aivan oikeassa että täällä sitä juttuseuraa olisi. Mulla toi mainostaminen on ollut vähän sellasta harrastamista, samoin kuin blogaaminen, en sano etteikö olis kivempi enemmän keskittyä kaikkeen tähän mutta mutta…
Parasta markkinointiahan se olis kirjottaa asioista pitkästi ja usein, ja käydä aiheesta paljon keskustelua, eikä mennä perse eellä puuhun kuten minä, kun markkinoin vaan ilman keskustelua. eihän mulla blogissa ole hirveän montaa postaustakaan, saas nähdä miten ajan saatossa. Sitäpaitsi, minähän juttelen noiden blogipostausten muodossa ![]()
[quote=“Jukka7, post:3791, topic:725”]
Vessapaperin käyttö on lähinnä pohjois-eurooppalainen ja pohjois-amerikkalainen tapa.
[/quote]
Tästä on mainio South Parkin jaksokin, missä teollisuudenalan leveragea käsiteltiin varsin hienosti. ![]()
Tämäpä se. Vessapaperin käyttö on likainen, ällöttävä tapa, jossa tuhlataan rahaa paheeseen oman hygienian kustannuksella. Käytännössä jokaisessa suomalaisessa asunnossa löytyy täysin maksuton vessapaperin korvaava bideesuihku:
Joillain on tämmöinen erikoinen näkemys ettei pyyhkiminen riitä:
Oltiin joskus kaveri poppoolla puiston nurmella potkimassa palloa paljain jaloin, viime hetkillä kävi niin huono tuuri että astuin verrattain pehmeä koirajätöksen päälle - mutta onneksi meillä oli sattunut talouspaperia matkaan. Pyyhkäsin sitten jalkaa paperilla pari kertaa ja vedin sukat jalkaan, mutta kaverit alkoi jostain syystä kyselemään että “etkö muuta tee kun pyyhi sen pari kertaa?” ja kun jatkettiin kämpille matkaan niin tuntu loppuillan välttelevän seuraanikin sitten. Ihme poppoota jos aattelee ettei pyyhkimäl puhtaaks tuu.
Sarkasmi
Olen aina ollut osinkopuolueen jäsen, jopa ennen Verneriä. Nyt olen kolmen vuoden aikana käyttänyt osingot suoraan bitcoiniin. Eli Nordea, (noh) eq ja Manta on mahdollistanut, että omistan hiukan yli yhden bitcoinin. Joo, en halua myydä edellämainittuja osakkeita, että maksimoisin bitcoinien määrän.
Kohta tulee taas eq:n Osinkko, jolla ostan bitcoinia. Hyvin toimii, mutta kuka tietää tulevaisuudesta. Mut tällä hetkellä noi firmat tekee mulle töitä, että saan ostettua bitcoinia.
Käypääkä katsomassa video, ja lukekaa sekä katsokaa myös koko reissutarina - oli hauska ja mielenkiintoine. ![]()
Kuulostaa hyvältä. Mantan ja Nordean bitcoin yield on saletisti parempi kuin Strategyn!
Nvidian markkina-arvo on jopa isompi kuin Hesulin veljien markkina-arvo yhteensä ![]()
https://x.com/PeterMallouk/status/1975344066465259663