Inderes kafferum (Del 10)

Låter som en bra plan, lycka till med avkopplingen. Nu brödrosten med till Portos stränder, bara för att du kan.

9 gillningar

:roll_eyes:

Kom ihåg att nyktra till lite innan du återvänder
image

Jag, projicera?

Trevlig semester!

12 gillningar

Eller kanske " Drastiskt beslut från analyshusets styrelse - VD:n får gå"

93 gillningar

Inför det kommande veckoslutet, inspiration till alla, med temat ‘från trasor till rikedomar’ :smiling_face_with_three_hearts:

image

12 gillningar

Åh fredag, vilken burk med maskar ni öppnade…

Anarkist-VD:n meddelade en semester i södern – njuter av värmen i Porto

48 gillningar

VD på tvångssemester - Citerade en yrkesmördare

54 gillningar

Fantastiska tankar! En semester är säkert välbehövlig.

Detta kanske inte är den bästa idén för den tidpunkten, men om du gillar att promenera rekommenderar jag varmt vandring. Du kommer till platser dit du normalt inte kan ta dig med bil, och du måste verkligen anstränga dig för att se och uppleva olika sevärdheter. Vardagens stress och buller lämnas bakom dig, och istället kommer lugnet att reflektera över viktiga saker. Eller att inte tänka på någonting alls. Oftast finns det ingen täckning på vildmarksvandringsställen (Sverige, Norge), så det är ingen idé att ens titta på telefonen, och du kan inte kolla börsen eller få meddelanden (jag rekommenderar dock en satellitkommunikationsenhet för nödsituationer). Samtidigt får du uppleva hur mycket du verkligen uppskattar rent vatten och vardagens bekvämligheter.

Även om vandring kan vara helt fruktansvärt när man går hungrig i kallt regn i dagar, så minns man dessa känslor och tillstånd i längden.

EDIT: Bilder från mina egna vandringar:

image

image

16 gillningar

Jag har läst på forumet att ökad diversifiering inte bara minskar volatiliteten, utan också ökar avkastningen. Det vill säga, genom att lägga till den näst bästa korgen till din portfölj baserad på dina bästa idéer, får du bättre avkastning.

Men detta är endast möjligt om avkastningen från de tillagda “andra bästa” idéerna är bättre än de första, det vill säga, genom att sedan ta bort de bästa idéerna, förbättras avkastningen ytterligare.

Nåväl, nu har diversifieringen minskat igen, så det finns återigen en möjlighet till bättre avkastning genom att lägga till de tredje bästa i portföljen. Och igen ökar diversifieringen och avkastningen stiger, vilket betyder att de tredje bästa idéerna var ännu bättre än de näst bästa. Så vi dumpar de näst bästa för att de inte ska försämra avkastningen.

Om man fortsätter så här tillräckligt länge kommer de sämsta att ge helt fantastiska avkastningar :flexed_biceps: (och mäklarna tackar) Vad kan gå fel?

3 gillningar

Han anser att det skulle vara naturligt att Posti betalar god utdelning. Så har det också varit hittills.
”Men om att betala stora utdelningar är företagets spjutspets, så hoppas jag att det inte är så. Jag hoppas att investerare inte köper Postis aktier bara på grund av utdelningen”, säger Puttonen.

shut-up-and-take-my-money-2

16 gillningar

Till företagskulturen hörde KPI-mått och roadmaps – VD:n valde mållöst irrande”

Och visst har den redan första dagen titulerats folkaktie, eftersom målet är en växande utdelning. :fire:

7 gillningar

Helsingforsbörsens Glamours senaste vändning i handlingen:

51 gillningar

I nästa avsnitt ändras namnet på KH Group till CH Group. Jag kan inte vänta🤭

26 gillningar

Hej, Hägge här. Jag har en ny Kramer eldriven hjullastare på bakgården, så ska vi ta och kolla vad den har ätit och skaffa en sån till var och en av era arbetsplatser. Javisst, lånet ordnar sig med bra ränta, för jag har kontakter inom bankbranschen, ser du.

kuva

Vilken förvandling från minister och styrelseproffs inom ankdammens finanssektor till chef för en förmedlingsfirma för arbetarnas maskiner :smiley:

34 gillningar

“*Skandalin

3 gillningar

Inom skrivande är kärnan i “Kill your Darlings” att skilja på betydelsen av ens egna idéer för sig själv och för alla andra som läser orden objektivt. Att förstå skillnaden mellan subjektivt och objektivt är säkert en universellt användbar och värdefull förmåga att utveckla.

Den extra relevansen för en själv kan motivera att man lägger till det. Men då är målgruppen bara en själv. I fokus står just utmaningen av ens eget tänkande. För det extra kan ju ibland vara just det där något. Men allt kan inte vara det där något.

3 gillningar

Han satt dock i bolagets styrelse i över två år. Det är väl det som avses här.

6 gillningar

:grinning_face_with_smiling_eyes: Pyysing :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nu om man verkligen tabbar sig ordentligt så kommer Akis bildspråk
att ersätta Svarte Petter :backhand_index_pointing_down:

image

Edit: Kommer det en ‘analytikerkommentar’ om detta VD-val? :folded_hands: Gärna idag när några ‘återställare’ har hunnit hällas i sig? :pleading_face:

16 gillningar

aki

31 gillningar

Skämt

Trump, Putin och Merz står vid havet. Putin: Våra ubåtar kan tillbringa 2 år under vattnet utan att dyka upp till ytan. Trump: Det är ingenting, våra fantastiska ubåtar kan tillbringa 10 vackra år under vattnet utan att dyka upp till ytan. Merz är tyst, ser besvärad ut.

Plötsligt hörs ett ENORMT plask från havet när en ubåt oväntat dyker upp från vattnet. Luckan öppnas och en man klättrar ut, ropande: “Heil Hitler, vi börjar få slut på bränsle”

En kedja av dessa:

https://x.com/davidfrum/status/1968694301799412210

20 gillningar

Modulight annonserar i ishockey och Inderes tydligen i boboll.