Inderes.fi-innehålls utvecklingsidéer

Hej!

Jag tog bort begränsningen – önskar er bra och givande diskussioner. :slight_smile:

Trevlig helg!

10 gillningar

Den här möjligheten att lägga till externa länkar i anslutning till trådens rubrik verkar inte vara användbar och kan även utgöra en spam- eller säkerhetsrisk.

Att klicka på den där nordnet.fi-delen leder alltså faktiskt direkt bort från forumet.

11 gillningar

Hej!

Jag tog bort den, ifall någon undrar varför den inte syns längre. :slight_smile: Det är nog faktiskt ingen nödvändig funktion.

Tack för den bra iakttagelsen! :slight_smile:

6 gillningar

Det vore bra att få Heikkilä & Vilén Show även till Apple Podcasts. All annan audioproduktion från Inderes verkar finnas där, så det rör sig väl bara om ett förbiseende?

2 gillningar

Innan när man citerade ett inlägg till en annan tråd, visades originalinlägget som en “hänvisning” i ens eget inlägg. Men nuförtiden verkar det inte fungera längre?

1. Gå till tråd A och svara på ett inlägg där
  2. Öppna tråd B och skriv ditt eget inlägg där, som ett svar på inlägget i tråd A
  3. I skrivskedet syns citatet fortfarande delvis (namnet på den som citeras osv.)
  4. Men när man postar, syns inga hänvisningar till det citatet längre i det egna inlägget

Det blir lite förvirrande inlägg när man plötsligt diskuterar något i tråd B som det inte finns några hänvisningar till :wink:

1 gillning

Är inte den här grafen, där man kan byta tidsperiod, bättre än bubblorna? 1 mån bort och 10 år i stället vore ännu bättre.

Och avkastningsindex såklart för jämförelse. Undrar i vilken valuta de är? Är de jämförbara?

5 gillningar

Vi har mycket riktigt uppdaterat modellportföljen så att den använder samma grafkomponent som på bolagssidorna, vilket innebär att man nu kan granska portföljens avkastning / förlust mer ingående än tidigare.

När det gäller indexen granskas det aktuella indexets utveckling i procent i förhållande till modellportföljen, vilket innebär att valutakursförändringar inte syns där.

8 gillningar

Jag citerade era meddelanden och lägger upp dem här också för personalens kännedom. :slight_smile:

6 gillningar

Tack Alokas, det låter som en frustrerande bugg :confused: Vi uppdaterar forumet till en ny version i helgen, så vi ser först om det åtgärdar buggen. Om inte, får vi börja gräva mer!

7 gillningar

Jag lägger detta här så att personalen kanske märker det i större omfattning. :slight_smile:

För mig syntes Smart-tråden när jag gick och kollade på prov, men senare när jag försökte igen kom jag inte in längre. Är det kanske några uppdateringar på gång… (åtminstone uppdaterades något under helgen) :slight_smile:

7 gillningar

Tack @Sijoittaja-alokas, vi reder ut problemen med Smart Eye:s och Remedy:s trådar :folded_hands:

4 gillningar

Smarts tråd fungerar faktiskt redan och även andra trådar har fixats till. :slight_smile:

Man håller tydligen fortfarande på och fixar lite med bland annat Remedys tråd. :slight_smile:

5 gillningar

Remedy-tråden fungerar igen men det kan fortfarande finnas andra problematiska trådar :thinking: Uppskattar att ni har rapporterat om detta :folded_hands:

5 gillningar

FYI: Frågor och svar om investeringar verkar fortfarande vara i limbo.

3 gillningar

Jag citerar ditt meddelande här också, så att fler i personalen ser problemet och så att det kanske blir åtgärdat snabbare. :slight_smile:

1 gillning

För mig öppnas fortfarande rapporten från 5.12.25. Har någon annan samma problem? Rubriken är rätt men den öppnar den gamla rapporten..

2 gillningar

Jag kan inte öppna tråden “Fråga och svara om investeringar”. Hur är det för andra? Det står något i grått: However input is very short…

3 gillningar

samma fel har funnits i flera dagar, det visas ett oläst meddelande och när man försöker läsa det öppnas den här bilden

4 gillningar

Jag hade också det här problemet i flera dagar, men för ett par dagar sedan öppnades det normalt och jag kunde läsa de olästa meddelandena, men idag ser det visst ut precis sådär igen.

3 gillningar

Tack, jag fixade det! Discourse-plattformens automatiska översättningar av taggar har spårat ur lite :smiley:

3 gillningar