@Amatuuri klagede også over dette, og det ser ud til at være tilfældet for andre også
Problemet opstod sandsynligvis i forbindelse med opdateringen af Discourse-forumplatformen, vi tjekker om det nemt kan rettes!
Inderes.fi sidens indhold, virksomhedstags og coverbilleder er i øjeblikket i stykker, vi undersøger og retter det!
Redigér: Det er rettet!
Hvad mon der er galt? Når jeg går til Inderes’ forumsider i Safari og åbner et emne, så hopper den af en eller anden grund to sider tilbage på én gang, når jeg swiper tilbage. Den gør ikke det samme i Chrome eller på nogen anden hjemmeside. Jeg har prøvet lidt af hvert, men intet hjælper rigtigt
Der er sikkert et bedre diskussionsemne til dette, men lad os tage det her nu
I dag efter kl. 9.50 fik jeg en intern serverfejl, da jeg forsøgte at komme ind på inderes.fi-hjemmesiden:
Tak for beskeden, Eka! Ja, vi bemærkede det samme og fandt mindst én mulig grundårsag, som vi er ved at rette ![]()
Vi rettede sidste uges problemer og fik samtidig ødelagt nye ![]()
Der er altså i øjeblikket problemer med at åbne PDF-rapporter, vi retter op på det.
Beklager!
Edit: Og nu virker det igen ![]()
Jeg er ret sikker på, at der tidligere var et link til originalen, eller at originalen på en eller anden måde var let tilgængelig? Nu kan jeg ikke finde originalen nogen steder. Selv på den svenske side er der en automatisk oversættelse til svensk ![]()
Jeg har internt givet feedback om det samme emne, at det er lidt udfordrende at finde originalen i øjeblikket.. Men den kan findes her:
Hej, jeg kan ikke selv genskabe dette på mine egne enheder. Bruger du en iOS- eller macOS-enhed? Er det samme sket på andre sider? Sker det samme også på f.eks. https://meta.discourse.org (samme platform som dette forum)?
På Mac’en gentager det fænomen sig. Det gentager sig specifikt, når jeg går til en side og stryger tilbage til den forrige side med den der museflade (eller hvad det officielle navn nu er), og så hopper den to sider ad gangen. Hvis jeg klikker tilbage med pilen øverst til venstre, fungerer det helt normalt. På den Discourse-side fungerer det helt normalt, ligesom på andre sider.
Ingen problemer på telefonen.
Hej, jeg gider ikke bruge min tid på at se en video f.eks. om emnet “hvorfor modelporteføljen klarer sig dårligt”. Kunne AI bruges til at lave resuméer af alle videoer på samme måde som artiklerne i morgenrapporten? Det er vel muligt nu om dage.
Tak for feedbacken @Korville, vi er faktisk i gang med at undersøge, hvordan vi bedst løser dette teknisk! Der er et par muligheder, så vi finder nok en måde at løse det på i de kommende måneder ![]()
Hvorfor mon denne kursliste ikke sorterer korrekt efter daglig ændring fra største til mindste, hvis man ikke skriver så meget som ét tegn i søgefeltet? Den virker altså, hvis man skriver bare ét tegn i det. Ligeledes, hvis man sorterer fra mindste til største eller bruger Navn eller Markedsværdi.
Ikke en stor sag, men det undrer mig altid, når jeg ser det.
![Screenshot 2025-10-06 at 14.40.33|684x5
Er det blevet rettet? Nu er det i hvert fald rigtigt, så store POINT for den hurtige handling!
Til info, for mig kommer der i hvert fald en indholdsdækkende blok på skærmen, hvor der står “login påkrævet”, når man går ind og ser på f.eks. analytikerkommentarer uden at logge ind. Blokken kan dog bare krydses væk, og man kan fortsætte med at læse ![]()
Jeg rettede i hvert fald ikke noget @Huomioita, så ros hvis nogen rettede noget
Det kan være, der var en fejl, send en besked, hvis det sker igen!
Tak for beskeden @OpenShove! Det er et kendt problem, som vil blive ændret inden længe ![]()
Dette stammer fra en historisk balancegang mellem frit indhold for anonyme brugere og indhold, der kræver login. Dette er et større emne, som vi har berørt internt; vi ønsker at demokratisere information så meget som muligt, men også at opfordre folk til at registrere sig for vores tjeneste. Samtidig ændrer AI måden, information forbruges på, og behovet for åbne datakilder, så vi vil i hvert fald eksperimentere med at justere forskellige free-locks.
Jeg laver Google-optimerede artikler, jeg var nødt til at gøre det i hemmelighed i weekenden, så ingen ville lægge mærke til det ![]()
Dette er et af de mest almindelige søgeord! ![]()
Ps. disse hjælper også med AI-søgninger. Jeg indså, at min oprindelige besked ser virkelig boomer-agtig ud, udover at jeg ved et uheld sendte en e-mail-meddelelse om den artikel til 8000 Kempower-følgere. ![]()
Nå, det blev opklaret. Adblock-appen er åbenbart begyndt at fungere lidt mærkeligt på Inderes’ hjemmeside, og det forårsagede mærkelighederne. Da jeg slog den fra, fungerer alt igen, som det skal