Overvejelser over forskellige AI-løsningers indflydelse på nutidens videoproduktion
Hej, jeg går og tænker på, hvordan fremtidens videoproduktion mon kommer til at se ud? Kunne børsnoterede selskaber for eksempel på lang sigt udgive deres eget indhold, såsom regnskabsaflæggelser, udelukkende i tekstformat, hvorefter AI genererer en fuldstændig personlig video af præsentationen på få sekunder. Dette ville naturligvis være en markant anderledes driftsmodel sammenlignet med den nuværende. Her er et eksempel på et værktøj (som jeg dog ikke har prøvet). Dette ændrer dog ikke på, at det stadig ville kunne betale sig at udgive videoen på Inderes’ platform. Jeg tror også på, at ægte “fysiske” mennesker stadig vil blive værdsat i fremtiden
@Mikael_Rautanen
Jeg vil hellere se et interview med en rigtig direktør og forsøge at læse mellem linjerne i fremtoningen; tallene får jeg jo fra rapporten. Video er bare fremragende til at formidle følelser, ikke så meget fakta. Jeg kan ikke rigtig se, hvilken merværdi en AI-genereret oplægsholder ville bringe her.