Da forummet kloge hoveder ser ud til stadig at holde ferie, tog jeg mig den frihed at spørge min egen ekspert, som er en AI, men ikke ChatGPT:
- Ny information: Opdeling efter TP53-mutationsstatus
Dette er den mest betydningsfulde nye information. Tidligere har Faron talt om responser mere generelt, men her er de opdelt efter TP53-genmutation:
-
Treatment-naïve (nye patienter):
-
91 % ORR (wt TP53, det vil sige vildtype/normalt gen). Dette er et fantastisk tal.
-
78 % ORR (mTP53, det vil sige muteret gen). Dette er den “svære” patientgruppe, som der i dag ikke findes gode behandlinger til. At man selv i denne gruppe når tæt på 80 procent, er medicinsk set et meget stærkt resultat.
-
Biallelic ORR: 83 %. Dette er meget specifik data for den allersværeste mutationsform.
-
2. Ny information: R/R MDS (recidiverende/refraktær)
Man har tidligere vidst, at responserne er lavere hos r/r-patienter, men her er det nu sort på hvidt:
-
74 % ORR (wt TP53). Dette er et meget konkurrencedygtigt tal i denne svære patientgruppe.
-
46 % ORR (mTP53). Selvom tallet er lavere end hos nye patienter, er det stadig betydeligt, da prognosen for r/r mTP53-patienter traditionelt er meget dårlig.
Min “ekspert” forklarede disse informationer som værende så gode fra en investors synspunkt, at jeg ikke tør tilføje dem her.